Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det synd på min hund?

Miko

Recommended Posts

Timon får vanlig tørr fòr med leverkrydder oppi siden han ikke spiser godt. men han spiser knall bra viss han får Ris eller salat oppi med maten også! men han får ikke ofte å nye ting syns jeg han kan få smake på. Du merker jo fort uannz om hunden ikke tåler det! Jeg persolnlig syns det er litt synd på en hund som står der stakkar og lurer på hva det er du spiser og er kjempe happy når han får prøve en liten bit. Skal ikke mye til å glede en hund! men det var da min mening!

Jeg er enig, hunden skal få smake på nye ting da, kjedelig om den bare får det samme trenger ikke være mye den får bare den får smake da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, hunden skal få smake på nye ting da, kjedelig om den bare får det samme trenger ikke være mye den får bare den får smake da ;)

Men altså, du mener det er bedre at den får smake en liten bit, for så å vite hvordan det smaker å så ikke få mere?

Da er det bedre den ikke vet hvordan det smaker :rolleyes:

Men når du ser hva andre har sagt Tine, så burde du kanskje ikke kalle meg en dyremisshandler o.l. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp enige der! meg å deg, Tine er veldig like når det gjelder oppdragelse av Hund! lærer noe nytt av deg hver dag jo!;););)

hehe jere du ;) ja vi er ganske like der, mangen har ulike meiningar men men jeg forer hunden min bra syntest jeg, han er jo alldrig dårlig i magen, så han får smake på ting likt så Timon får...jeg merker jo fort om det er noe han ikke tåler og da.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, du mener det er bedre at den får smake en liten bit, for så å vite hvordan det smaker å så ikke få mere?

Da er det bedre den ikke vet hvordan det smaker :rolleyes:

Men når du ser hva andre har sagt Tine, så burde du kanskje ikke kalle meg en dyremisshandler o.l. :rolleyes:

jeg har da alldri kalt deg en dyre mishandler tror du misforstår hva andre sier da hoho...herregud legge litt mer på da jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da alldri kalt deg en dyre mishandler tror du misforstår hva andre sier da hoho...herregud legge litt mer på da jente...

Altså, du snakker dritt om meg å hvordan jeg behandler Miko til mange.

Det har jeg hørt.

Du kaller meg ikke koslige ting.

Syns ikke du skal dømme andre, du har jo aldri truffet meg eller Miko.

(Grunnen til at jeg sier dette her, er fordi jeg ikke orker blokke henne opp fra msn, da jeg blir skjelt ut for det ene å det andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk helt enig i, hunden har godt av å smake på nye ting.. Jeg gir ikke gizmo mye da men han får smake på nye ting + at jeg gir han tørrfor som han skal ha uten om. Ikke legger gizmo på seg av snack å div heller..han fiser litt men har alldri blaut eller laus mage..Derfor så gir jeg han andre ting..

det at han fiser en del kan vel kanskje tyde på litt feil i kosten da, selv om han ikke har dårlig mage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du snakker dritt om meg å hvordan jeg behandler Miko til mange.

Det har jeg hørt.

Du kaller meg ikke koslige ting.

Syns ikke du skal dømme andre, du har jo aldri truffet meg eller Miko.

(Grunnen til at jeg sier dette her, er fordi jeg ikke orker blokke henne opp fra msn, da jeg blir skjelt ut for det ene å det andre)

fortella hva du har sagt til andre om oss å andre her på hunde sonen da? å hvordan du oppfører deg mot andre mennesker...nei jeg har alldrig truffet deg men du har sagt mye til andre folk...fortella litt hav du sier om adre og hvorfor andre har blokka deg...Må kje legga så mye på du jenta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortella hva du har sagt til andre om oss å andre her på hunde sonen da? å hvordan du oppfører deg mot andre mennesker...nei jeg har alldrig truffet deg men du har sagt mye til andre folk...fortella litt hav du sier om adre og hvorfor andre har blokka deg...Må kje legga så mye på du jenta..

er ikke dette litt OT :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er ikke inntresert i å diskutere noe som helst mere med deg, jeg vet akkurat åssen du er.

Har hørt diverse ting jeg ikke gidder å gå inn på her.

Ikke kom her å si at du ikke baksnakker andre.

Utifra min msn liste er det ingen som har blokket meg, å om noen har blokket meg, så vet jeg det ikke, altså jeg savner de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...