Gå til innhold
Hundesonen.no

Ansvar?


Olivia.2020
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg blitt bjuden på en fest der det blev mye.

Det fans en hund. 
Eier blitt tidligen førbannad pga porten blev oppen og sies at det var mitt feil og hund eien må betale 2k før at hente hund, Jeg husket ikke.

men hvems ansvar et det at se til at en dyr ikke komer seg ut. Jeg har eid katter dem ganger det hvar fest og mye folk så hvar jeg medveten at folk kunnet slepe ut katta. Så jeg hadde katta der den kom ike ut.

spurt en vennine som har hatt hund i veldigt manga år ho mener Åå at det er hund eiet sit ansvar men ho bor i Sverige.

spør pga om jeg skal betale dem 2k 

takknemlig før svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er flyttet til forumet "Hundeprat".

-moderator

 

Juridisk sett er det nok eiers ansvar at hunden kom seg ut, men om du faktisk var ansvarlig for at den greide å rømme så ville jeg vurdert å dekke det. Siden de måtte betale penger så var tydeligvis hunden såppas lenge på rømmen at den ble hentet inn av Falck da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, simira skrev:

Posten er flyttet til forumet "Hundeprat".

-moderator

 

Juridisk sett er det nok eiers ansvar at hunden kom seg ut, men om du faktisk var ansvarlig for at den greide å rømme så ville jeg vurdert å dekke det. Siden de måtte betale penger så var tydeligvis hunden såppas lenge på rømmen at den ble hentet inn av Falck da?

Hvad er Falck før noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falck er bilredningstjenesten, men det er de som tar inn løse hunder som blir funnet. Da må man betale for oppholdet til hunden der.

Jeg kan ikke si noe om hvem som har ansvar eller skyld i dette, men hvis du er redd for å bli anmeldt av hundeeier så tviler jeg på at det vil føre noe med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Falck er bilredningstjenesten, men det er de som tar inn løse hunder som blir funnet. Da må man betale for oppholdet til hunden der.

Jeg kan ikke si noe om hvem som har ansvar eller skyld i dette, men hvis du er redd for å bli anmeldt av hundeeier så tviler jeg på at det vil føre noe med seg.

Ok, Næ ikke redd før det, syns bare at det hvar lite barnslig pga personen send det hele med bud( en bekant) til meg ho sa fans kamera. 
jeg tenker bare om det hvar jeg skulle jeg bare ringe opp selv.

voksen mennesker, personen bad ikke om erstatning.

det hvar masse tidsalder folk igjen etter jeg gikk.

Jeg trenger og lufte lite bare.

takk før svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...