Gå til innhold
Hundesonen.no

Tv2 hjelper deg


WheatenMali

Recommended Posts

Så nettopp på det og tenkte jeg skulle sjekke om hun hadde noen annonser ute, og jaggu meg:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...771&pos=1&tot=3

For de som ikke fulgte med handlet det om en oppdretter som solgte hunder som viste seg å lide av en arvelig hudsykdom, valpekjøperne krevde 50%tilbake men oppdretteren nektet dette. Oppdretteren har heller ikke gitt beskjed til de andre valpekjøperne når en hund viste symptomer til sykdommen ,og heller ikke når hund nr.2 fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det.

Synes ikke oppdretter fikk sagt så mye jeg da. Har fulgt en diskusjon på et annet forum der oppdretter har vært med sammen med noen som kjenner valpekjøpere. I denne diskusjonen har det hvertfall kommet fram mye mer enn det som har blitt sagt i det innslaget på tv 2. Synes ikke folk skal være så kjappe med å dømme andre etter et slikt program som antakelig bare forteller en brøkdel av historien.

Jeg dømmer hvertfall ingen, og etter min mening burde ikke en sånn sak gått til tv2 hjelper deg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det.

Synes ikke oppdretter fikk sagt så mye jeg da. Har fulgt en diskusjon på et annet forum der oppdretter har vært med sammen med noen som kjenner valpekjøpere. I denne diskusjonen har det hvertfall kommet fram mye mer enn det som har blitt sagt i det innslaget på tv 2. Synes ikke folk skal være så kjappe med å dømme andre etter et slikt program som antakelig bare forteller en brøkdel av historien.

Jeg dømmer hvertfall ingen, og etter min mening burde ikke en sånn sak gått til tv2 hjelper deg i det hele tatt.

Helt enig. Saken vises jo kun fra en side, det er det jo ingen tvil om. Synes ikke man skal være så raske til å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt en diskusjon på et annet forum der oppdretter har vært med sammen med noen som kjenner valpekjøpere. I denne diskusjonen har det hvertfall kommet fram mye mer enn det som har blitt sagt i det innslaget på tv 2.

Har også fulgt den diskusjonen (tror vi mener den samme, den er i hvert fall borte nå) Føler jeg har for lite grunnlag til å velge side.

Dyr har en faktor i seg som er uforutsigbar i forhold til døde ting og det er at de nettopp er dyr, man kan aldri vite. Om oppdretter derimot har handlet helt bevisst stiller saken seg litt annerledes. Men, hvem er vi til å dømme, vi har ikke vært det og media er media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun fikk ikke sagt mye, men hvis hun kunne argumentert ordentlig for seg så hadde hun mulighet til å gjøre det, men det gjorde hun ikke :unsure:

Dette er et tvprogram der ting blir klippet og limt sammen slik at en person skal framstå som dum og uvitende. Oppdretter sa nok mye mer og det samme gjorde nok valpekjøper. Såvidt jeg har forstått så hadde de også med seg fagfolk på hver sin side som ikke fikk være med på innslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fulgt den diskusjonen (tror vi mener den samme, den er i hvert fall borte nå) Føler jeg har for lite grunnlag til å velge side.

Dyr har en faktor i seg som er uforutsigbar i forhold til døde ting og det er at de nettopp er dyr, man kan aldri vite. Om oppdretter derimot har handlet helt bevisst stiller saken seg litt annerledes. Men, hvem er vi til å dømme, vi har ikke vært det og media er media.

Er nok samme 3 diskusjoner som har vært der ja, for alle er borte nå. Og jeg mener nå også at de ikke burde tatt med saken inn på et diskusjonsforum heller jeg da. Burde gjort opp seg i mellom. Slik jeg ser det skader det både oppdretter og valpekjøper. Folk blir tvilsomme til å kjøpe valp av oppdretter og noen oppdrettere blir antakeligvis tvilsomme til å selge valp til de aktuelle valpekjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tvprogram der ting blir klippet og limt sammen slik at en person skal framstå som dum og uvitende. Oppdretter sa nok mye mer og det samme gjorde nok valpekjøper. Såvidt jeg har forstått så hadde de også med seg fagfolk på hver sin side som ikke fikk være med på innslaget.

Du har nok rett :P

Men det er dumt av dem å klippe slik syns jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra de diskusjonene på et annet sted så hadde oppdretter tilbudt hele summen tilbake mot at hun fikk hunden i retur, noe kjøper ikke ville, så det at de ikke var blitt tilbudt noe er i hvertfall tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...