Gå til innhold
Hundesonen.no

Skummel episode


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

Må bare fortelle om en ting som skjedde i sta.

Jeg satt med Milo på en snøsteinsak, da en retriver kom forbi. Milo begynte og knurre etter flere dumme episoder med denne hunden. Hunden knurret og bjeffet høylytt. Jeg snudde meg mot Milo igjen, og prøvde å roe han ned.(Fordi dette er det som fungerer best for oss!) Plutselig ser jeg eieren til hunden ligge midt i gaten, og mister båndet, og ser hunden komme løpende mot meg og Milo. Plutselig står hunden nermest oppi meg og knurrer. På venstre side må jeg holde igjen Milo, som prøver og ta hunden, og på høyre side må jeg holde igjen den andre. Etter en lang og hard kamp for mine stakkars armer, kom ENDELIG eieren...Eieren kom gråtendes(en voksen dame fra polen) med flexi båndet i hånda. Og det var i siste liten. Armene mine bare brøyt sammens. Eieren kom akuratt i det hundene skulle til og fly på hverandre(virket det som) Og da dengte hun løs på hunden med flexi båndet. Har skrevet om denne hunden tideligere, og nå skal jeg og veninna mi virkelig få slutt på at hun eier denne hunden. Hun kan bare ikke ha hund!

Jeg sitter her med to vonde armer, og en forslått albue nå, og syns synd på den hunden. Er ikke første gang hu dænger løs på han heller.

Gjett om jeg ble REDD når hunden bare kom bort og knurra rett i øre på meg da? :D

huff..Men hva skal man egentlig gjøre i en sånnen situasjon, når man sitter midt i mellom to hunder, som intens prøver å ta hverandre, og man er det eneste som holder de fra hverandre? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå å besøke henne og høre med henne..kanskje du kan hjelpe henne til å bli en bedre hundeeier... Dyrevernet kan iallefall ikke gjøre stort så lenge hunden får mat..Du kan jo gå til politiet...men den saken blir vel liggende nederst på listen...

Men sånt er aldri gøy...Men prøv å besøke henne, snakk til henne med en vennlig stemme og prøv å forklar at du vil hjelpe dem begge to...kanskje hun til og med vil gi fra seg hunden, men ikke vet hvordan...

Lykket til iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

JA! Det kan jeg gjøre...Men hunden er siltynn..Den får nesten ikke mat, og hun sa til meg at når hunden ikke ville ha mat på 3 dager, så ga hun ikke hunden mat på 1 uke :)

Får snakke litt med hun i helgen da :)

Vil så gjerne hjelpe hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle om en ting som skjedde i sta.

Jeg satt med Milo på en snøsteinsak, da en retriver kom forbi. Milo begynte og knurre etter flere dumme episoder med denne hunden. Hunden knurret og bjeffet høylytt. Jeg snudde meg mot Milo igjen, og prøvde å roe han ned.(Fordi dette er det som fungerer best for oss!) Plutselig ser jeg eieren til hunden ligge midt i gaten, og mister båndet, og ser hunden komme løpende mot meg og Milo. Plutselig står hunden nermest oppi meg og knurrer. På venstre side må jeg holde igjen Milo, som prøver og ta hunden, og på høyre side må jeg holde igjen den andre. Etter en lang og hard kamp for mine stakkars armer, kom ENDELIG eieren...Eieren kom gråtendes(en voksen dame fra polen) med flexi båndet i hånda. Og det var i siste liten. Armene mine bare brøyt sammens. Eieren kom akuratt i det hundene skulle til og fly på hverandre(virket det som) Og da dengte hun løs på hunden med flexi båndet. Har skrevet om denne hunden tideligere, og nå skal jeg og veninna mi virkelig få slutt på at hun eier denne hunden. Hun kan bare ikke ha hund!

Jeg sitter her med to vonde armer, og en forslått albue nå, og syns synd på den hunden. Er ikke første gang hu dænger løs på han heller.

Gjett om jeg ble REDD når hunden bare kom bort og knurra rett i øre på meg da? ;)

huff..Men hva skal man egentlig gjøre i en sånnen situasjon, når man sitter midt i mellom to hunder, som intens prøver å ta hverandre, og man er det eneste som holder de fra hverandre? :unsure:

Jeg kom bare på en episode som skjedde når Sofus var mye mindre. Sikkert rundt 6 mnd. eller så, da kom vi over en løs tispe som da var over året og hun er ikke særlig imøtekommende. Vi hadde møtt henne tidligere, og dermed så visste jeg navnet hennes. D.v.s. jeg antok at det var henne pga oppførselen, utseendet og lydene hennes. Så der sto jeg, med lille Sofus i bånd, en utrolig sinna løs tispe og visste f**** ikke min arme råd. Hva gjør Vala da, JO, jeg stakk hånden ned i lommen og pøste ut med godiser og snakket med den mest innsmigrende stemmen jeg noensinne har prestert å bruke til en hund ;)

Tilslutt kom eierinnen løpende, men usj, jeg var ikke særlig høy i hatten. Dette er en veldig stooor hund også, en blanding (altså ikke noe rottis eller noe) så tanken om å ta Sofus på armen slo meg ikke, da denne tispen hadde klart å nedlegge både meg og gutten min på en gang (jeg er mao ikke så stor av meg heller, hihi).

I ettertid flirer jeg godt av denne hendelsen, og takker min gud for at hun ikke var fullt så blokkert på Sofus, iaf ikke mer enn at hun mottok gobitene jeg kjørte i henne med en enorm fart ;-)

Dette kommer ikke litt i nærheten av hva dere opplevde, men jeg kom bare på det når du spurte om hva man egentlig skal gjøre når to hunder prøver å ta hverandre. Cluet er at jeg virkelig ikke tror at man vet det, før man står i den nevnte situasjonen. Og da funker det enten eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff..Men hva skal man egentlig gjøre i en sånnen situasjon, når man sitter midt i mellom to hunder, som intens prøver å ta hverandre, og man er det eneste som holder de fra hverandre? :unsure:

Huff, ikke en lett episode det der!

Min annbefalning er jo da, at om to hunder flyger på hverandre, og du er den eneste til og stoppe det, så hadde aldri jeg satt meg mellom dem slik du gjorde her. Det er livsfarlig, og selv om kanskje ikke din egen hund ville gjort deg noe, så vet du ALDRI med den fremmede. Og når du enda sier at hun slår den hunden, så er den dobbelt så farlig hvis du bestemmer deg for å beskytte deg med armene dine f.eks.

Jeg ville rett og slett sluppet hunden min, og latt de ordne opp selv. Om de møter hverandre ofte noen ganger, så kan det hende de er usikker, "hvem-er-sjefen" og da må de få finne ut av det.

:P

Men jeg hadde aldri satt meg mellom dem som du gjorde her.

Det er (i MINE øyne) bedre at din hund syr et par sting, enn at du mister halve ansiktet ditt.

Men det var veldig bra at dette gikk greit. Synes du skal prate med henne, og du kan jo komme med at noen kan kreve hunden avlivet om den angriper hunder/mennesker. Om hun er glad i hunden, så reagerer hun kanskje på det, og skjerper seg.. jeg vet ikke jeg :P

Men prat med henne, og hjelp henne.

Håper dette ordner seg :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Huff, ikke en lett episode det der!

Min annbefalning er jo da, at om to hunder flyger på hverandre, og du er den eneste til og stoppe det, så hadde aldri jeg satt meg mellom dem slik du gjorde her. Det er livsfarlig, og selv om kanskje ikke din egen hund ville gjort deg noe, så vet du ALDRI med den fremmede. Og når du enda sier at hun slår den hunden, så er den dobbelt så farlig hvis du bestemmer deg for å beskytte deg med armene dine f.eks.

Jeg ville rett og slett sluppet hunden min, og latt de ordne opp selv. Om de møter hverandre ofte noen ganger, så kan det hende de er usikker, "hvem-er-sjefen" og da må de få finne ut av det.

:P

Men jeg hadde aldri satt meg mellom dem som du gjorde her.

Det er (i MINE øyne) bedre at din hund syr et par sting, enn at du mister halve ansiktet ditt.

Men det var veldig bra at dette gikk greit. Synes du skal prate med henne, og du kan jo komme med at noen kan kreve hunden avlivet om den angriper hunder/mennesker. Om hun er glad i hunden, så reagerer hun kanskje på det, og skjerper seg.. jeg vet ikke jeg :P

Men prat med henne, og hjelp henne.

Håper dette ordner seg :P

Lykke til!

Joa..Tenkte på at jeg skulle slippe Milo, men er sannelig ikke lett når man sitter på knær.. :rolleyes:

Har tenkt å ta en prat ed dama, og tilby hjelp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Huff, ikke en lett episode det der!

Min annbefalning er jo da, at om to hunder flyger på hverandre, og du er den eneste til og stoppe det, så hadde aldri jeg satt meg mellom dem slik du gjorde her. Det er livsfarlig, og selv om kanskje ikke din egen hund ville gjort deg noe, så vet du ALDRI med den fremmede. Og når du enda sier at hun slår den hunden, så er den dobbelt så farlig hvis du bestemmer deg for å beskytte deg med armene dine f.eks.

Jeg ville rett og slett sluppet hunden min, og latt de ordne opp selv. Om de møter hverandre ofte noen ganger, så kan det hende de er usikker, "hvem-er-sjefen" og da må de få finne ut av det.

:P

Men jeg hadde aldri satt meg mellom dem som du gjorde her.

Det er (i MINE øyne) bedre at din hund syr et par sting, enn at du mister halve ansiktet ditt.

Men det var veldig bra at dette gikk greit. Synes du skal prate med henne, og du kan jo komme med at noen kan kreve hunden avlivet om den angriper hunder/mennesker. Om hun er glad i hunden, så reagerer hun kanskje på det, og skjerper seg.. jeg vet ikke jeg :P

Men prat med henne, og hjelp henne.

Håper dette ordner seg :P

Lykke til!

Jeg er forsåvidt enig i din anbefaling her. Men hva gjør man da hvis din egen hund er liten og den løse hunden er stor? Jeg har en kooikerhund som dessverre har litt for mange negative opplevelser bak seg når det gjelder andre hunder. Han har derfor lært at angrep er beste forsvar. Treffer vi en løs hund, og jeg slipper min, er jeg ganske sikker på at jeg blir en hund mindre. Dessverre vil ikke Emil gi seg, selv om den andre gjør det, og da blir det kamp. Det verste jeg vet er derfor - løse hunder!

Kan fortelle om en morgen jeg var ute å luftet de to hundene jeg hadde da. Det var kooikeren Emil og cavalieren King. Vi møtte en stor løs hund som tydeligvis hadde slitt seg, for båndet hang på han. Denne hunden var på størrelse med en stor schäferhanne. Med andre ord, ganske urettferdig fordeling av størrelse og vekt. Den løse hunden så fredelig nok ut den, før den var på siden av oss og hogg tak i King. Og hva gjør man da? Jeg fikk dratt King unna (begge hundene mine var i bånd) i et glipptak, sparket etter den løse hunden, bomma og traff King... Og den løse hunden hogg tak i Emil! Så fikk jeg i et nytt glipptak dratt unna Emil, og jeg sto da med mine hunder i stram line bak meg, mens den løse hunden sto foran oss. Jeg flekket tenner og skrek det styggeste jeg kunne til den løse hunden, men den så jo ikke noe annet enn mine to delikatesser. Heldigvis klarte jeg å bevege meg de 25 meterene som var igjen til inngangsdøra hjemme hos oss. Fikk lirket inn King og Emil, og tok opp jakten på den løse hunden. Som da selvfølgelig stakk. Til sammen fikk King og Emil 13 sår, King måtte sy to stygge rifter på ryggen, og Emil måtte sy en flenge i lysken. Med andre ord - ingen trivelig opplevelse. Etter dette har jeg faktisk problemer med å gå ute hvis jeg har med Emil og jeg vet at det kan være løse hunder i nærheten. Det merker jo Emil.

For to år siden kom en løs elghund springende når jeg tok Emil ut av bilen (Emil var i bånd). Elghunden er tispe, så det går sikkert bra, tenkte jeg. To sekunder etterpå smalt det! Da tenkte jeg bare på å få Emil unna. Løftet han opp, og fikk et bitt i albuen av elghunden, men hadde så mye klær på (det var i november) at det ikke ble hull. Så skulle jeg prøve å få Emil inn døra, men da måtte jeg opp en trapp. På vei opp trappa sprang elghunden forbi. Derfor snudde jeg, og i det jeg snur, kaster Emil seg rundt i armene mine og hogger etter elghunden. Han treffer meg i ansiktet, med resultatet 2 sår utvendig og 3 innvendig i lepper/tannkjøtt. Den gangen var det jeg som endte hos legen, for stivkrampesprøyte.

Dette er to eksempler på hva som kan skje når man treffer løse hunder. Nå er Emil preget av dette, så han tåler omtrent ikke andre hunder enn de han kjenner fra før. Man kan kanskje si at det er Emil som har terget hundene til angrep, fordi han er typen til det. Men hvorfor skulle da den første løse hunden ta King først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Jeg er forsåvidt enig i din anbefaling her. Men hva gjør man da hvis din egen hund er liten og den løse hunden er stor? Jeg har en kooikerhund som dessverre har litt for mange negative opplevelser bak seg når det gjelder andre hunder. Han har derfor lært at angrep er beste forsvar. Treffer vi en løs hund, og jeg slipper min, er jeg ganske sikker på at jeg blir en hund mindre. Dessverre vil ikke Emil gi seg, selv om den andre gjør det, og da blir det kamp. Det verste jeg vet er derfor - løse hunder!

Kan fortelle om en morgen jeg var ute å luftet de to hundene jeg hadde da. Det var kooikeren Emil og cavalieren King. Vi møtte en stor løs hund som tydeligvis hadde slitt seg, for båndet hang på han. Denne hunden var på størrelse med en stor schäferhanne. Med andre ord, ganske urettferdig fordeling av størrelse og vekt. Den løse hunden så fredelig nok ut den, før den var på siden av oss og hogg tak i King. Og hva gjør man da? Jeg fikk dratt King unna (begge hundene mine var i bånd) i et glipptak, sparket etter den løse hunden, bomma og traff King... Og den løse hunden hogg tak i Emil! Så fikk jeg i et nytt glipptak dratt unna Emil, og jeg sto da med mine hunder i stram line bak meg, mens den løse hunden sto foran oss. Jeg flekket tenner og skrek det styggeste jeg kunne til den løse hunden, men den så jo ikke noe annet enn mine to delikatesser. Heldigvis klarte jeg å bevege meg de 25 meterene som var igjen til inngangsdøra hjemme hos oss. Fikk lirket inn King og Emil, og tok opp jakten på den løse hunden. Som da selvfølgelig stakk. Til sammen fikk King og Emil 13 sår, King måtte sy to stygge rifter på ryggen, og Emil måtte sy en flenge i lysken. Med andre ord - ingen trivelig opplevelse. Etter dette har jeg faktisk problemer med å gå ute hvis jeg har med Emil og jeg vet at det kan være løse hunder i nærheten. Det merker jo Emil.

For to år siden kom en løs elghund springende når jeg tok Emil ut av bilen (Emil var i bånd). Elghunden er tispe, så det går sikkert bra, tenkte jeg. To sekunder etterpå smalt det! Da tenkte jeg bare på å få Emil unna. Løftet han opp, og fikk et bitt i albuen av elghunden, men hadde så mye klær på (det var i november) at det ikke ble hull. Så skulle jeg prøve å få Emil inn døra, men da måtte jeg opp en trapp. På vei opp trappa sprang elghunden forbi. Derfor snudde jeg, og i det jeg snur, kaster Emil seg rundt i armene mine og hogger etter elghunden. Han treffer meg i ansiktet, med resultatet 2 sår utvendig og 3 innvendig i lepper/tannkjøtt. Den gangen var det jeg som endte hos legen, for stivkrampesprøyte.

Dette er to eksempler på hva som kan skje når man treffer løse hunder. Nå er Emil preget av dette, så han tåler omtrent ikke andre hunder enn de han kjenner fra før. Man kan kanskje si at det er Emil som har terget hundene til angrep, fordi han er typen til det. Men hvorfor skulle da den første løse hunden ta King først?

Huff da :P Jeg står selv imellom, fordi jeg kjenner bikkja mi. Han går på fordi han er pissredd. Akuratt som det ikke var nok tok 3labbetusser, og 2 Schæfere og overfalt han når han var valp. Perfekt...Nei...Grunnlaget til at min hund er sånn som han er. Går noen hunder på Milo så klart jeg går inn.

Heller meg enn Milo sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...