Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltie forsvunnet i nærheten av Bommestad

Lisabeth

Recommended Posts

:P Er klar over det, men vi vet jo av erfaring at bare den blir funnet...så kan man starte sorgprosessen og få det ut av systemet med tiden, hvis den er død da. Det verste er ikke å vite noenting ! De har ringt alle veterinærer rundt i distriktet, uten at det ga noe.

Så NOEN si fra om dere hører noe. Jeg er redd det kan ha skjedd en ulykke, "hit and run" som enkelte bilister er flinke til :( Men vi krysser fingrene for en lykkelig slutt.

TUSEN takk for bildet Espen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skremmende ! Hører om denne frekke dama (Pia Snellman alias .......) på Nordsheltie mailing lista også ! Det er utrolig hva folk kan få seg til å gjøre :)

KLIPPET fra FFOH http://www.omplasseringavhunder.no/index.php

--------------------------------------------------------------------------------

FFOH har mottatt følgende mail:

Ämne: Agria & Tv 3 efterlyst söker hund bedragare

Subject: Agria & Tv 3 efterlyst söker hund bedragare

Ämne: Ämne: pia snellman

Hej!

För allas kännedom. Var observanta!!!!

Hej !

Skicka detta mail till alla du känner, EFTERLYST PÅ TV3 vill komma i kontakt

med människor som drabbats av eller råkat ut för PS (Pia Snellman). Lägger

in en kopia av mailet jag fått från efterlyst. Om vi ska kunna ta upp det

här måste vi få mer information om exakt vad hon håller på

med nu, vilka hon har lurat, vilken tidsperiod osv. Det är möjligt att vi

kan ta upp det här, men då behöver vi prata med någon som kan

berätta mer. Så hör gärna av dig på 08-52259589 eller 070-69 69 802.

Vänligen

Anders Wahlund

Producent Efterlyst

"PIA SNELLMAN varning"

Nu är hon i farten igen och intresserad av både hundar och katter. Hon

figurerar under namnen Jessica Stjärnborg och Tanja Jansson. Under namnet

Tanja Jansson har adressen varit Trollesundsvägen 109 Hägersten svensk

mobil: 073-2100217.

Hon har fått skyddad identitet pga hon blivit hotad av en person, som hon

stulit hund av och sålt.

Pia Snellman (med flera alias) har suttit i fängelse för bedrägerier i flera

fall. Men även från fängelset försökte hon köpa och sälja hundar. Detta var

i mitten av 90-talet då det även var en artikel i Hundsport om hennes

framfart.

Hennes metod är att hon tar omplaceringar men så kan hon inte betala

kontant. Hon tar med sig hunden, men några pengar ser man aldrig.

Jag har inte hört att hon tillgriper hundar, utan hennes metod är att lura

till sig djur under förespegling att hon ska betala senare. Hon har även i

några fall sålt hundar bara med hjälp av en bild och en kopierad stamtavla.

(Hon låtsas vara spekulant och ber att få tillsänt en bild och en kopia av

stamtavlan. Detta använder hon sedan för at få folk att betala förskott på

en hund som hon låtsas ha till salu.)

Pia Snellman alias Janicka Stjärnborg alias Jessica Stjärnborg alias Tanja

Jansson. Trollesundsvägen 109 Hägersten 073-2100217 070-4699923

Med vänlig hälsning

Ib

Ib Ahlén

Marknadsområdeschef

Agria Djurförsäkring, Smådjur

Box 70306, 107 23 Stockholm

tfn: 08-588 421 16, mobil: 073-964 21 16

fax: 08 - 670 48 94

http://www.agria.se "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisabeth skreiv: KLIPPET fra FFOH http://www.omplasseringavhunder.no/index.php

Dette er skremmende ! Hører om denne frekke dama på Nordsheltie mailing lista også ! Det er utrolig hva folk kan få seg til å gjøre

Jeg forstår ikke helt hva du mener her...? :) Hvilken dame er det du mener er frekk? (det er en dame som driver FFOH og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hørt om denne sheltien ?

Eller sett henne ?

Vil prøve å hjelpe eieren med å finne henne, levende eller død.

Har dere tatt konakt med dyrlegesenterene i området? De bør få beskjed hvis hunden er chippet. Da vil de skanne alle sheltier som kommer innom kontoret. Det kan jo hjelpe dere.

Krysser fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisabeth skreiv: KLIPPET fra FFOH http://www.omplasseringavhunder.no/index.php

Dette er skremmende ! Hører om denne frekke dama på Nordsheltie mailing lista også ! Det er utrolig hva folk kan få seg til å gjøre

Jeg forstår ikke helt hva du mener her...? ;) Hvilken dame er det du mener er frekk? (det er en dame som driver FFOH og)

NEI for all del det er IKKE damen på FFOH det er denne Pia Snellman alias en hel masse annet. Les hele teksten jeg satte inn, så ser du det, hvem jeg refererer til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrenett.no tapt/funnet sider

det er nok ikke bare rusmisbrukere som stjeler og selger videre hunder, det finnes bl.a. ei dame fra sverige som har kjørt rundt om i Norge og stjelt hunder på bestilling fra hagene til folk og senere solgt de videre i Sverige som familiehunder... Så det er en fordel å være tidlig ute og kontakte oppdrettere av rasen i Sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...