-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Nye innlegg
-
Er det flere her på forumet som har begynt med NoseWork? Vi har gått et skikkelig bra nybegynnerkurs, har startet ett par ganger i NW1 og tatt noen merker. En fantastisk flott hundesport, som lar hunden jobbe selvstendig med noe den er veldig flink til: nemlig bruke snuta til å finne utlagte lukter. Foreløpig så har vi naturlig markering, dvs at hunden viser at den har funnet lukten med sitt naturlige kroppsspråk. Fungerer foreløpig fint det. Men jeg ser at flere og flere trener inn frys-markering. Har du lært inn frysmarkering? Noen tanker om fordeler og ulemper med det?
-
By AussieAllTheWay · Posted
Noen som har testet denne? Tracker Bark Hørt at Tractive er håpløst i områder der det kan være litt dårlig dekning (selv om det i teorien skal være bra nok) og at den på linker er bedre. Er dyrere i innkjøp, men billigere pr år.. -
By Svein Bråthen · Posted
Hei. De nyeste garmin sporingsenhetene til hund er også app basert. jeg har en Garmin Astro 320 med T3 halsbånd. Denne må du ha sammen med håndholdt gps. Jeg har en Gordon Setter, og han plages ikke av båndet, og den håndholdte delen er ikke plagsom å ha med seg. dette funker hver gang man er ute, med veldig god rekkevidde. har lånt båndet ut til elghund når vi er jakt, og sporet opp til ca 4km. Vanntett når hunden ønsker å bade. Brukt ligger dette på Finn.no til mellom 3000-5000 kr inkl bånd. -
Et spørsmål til dere med Garmin: Har de brikker/halsbånd som man kan bruke sammen med telefon/app? Eller må man ha den håndholdte Garmin-enheten? I tilfelle det siste er vi jo opp mot ti tusen kroner ser jeg. Og mye styr og utstyr for en vanlig tur i skogen liksom. Jeg beveger meg mest på steder der det er dekning, så jeg er ikke så avhengig av å bruke radiosignaler egentlig.
-
By Svein Bråthen · Posted
Mye som er tvilsomt med Lildog... styr langt unna
-
-
Nylig opprettede emner