Gå til innhold
Hundesonen.no

Selge til utlendinger

dorab01

Recommended Posts

Jeg veit at dette kan være litt overraskende for noen av dere, men det finnes altså etnisk norske med godt språk som mishandler dyrene sine også.. Burde alle vi etnisk norske dømmes på grunnlag av disse?

Forhåndsdømming av folk man knapt har konversert med fordi de tilfeldigvis er født inn i en relgion, har dysleksi, dårlig utdannelse, en annen hudfarge eller nasjonalitet enn en sjøl, er rasisme, samme pokker hva dere velger å kalle det.. Og enkelte i denne tråden er jo tilhenger av å kalle spader for spader og ikke graveredskaper, så vennligst legg av den "dere syns sikkert jeg er rasistisk nå, men jeg har all rett til å velge blablabla". Dere er rasister, det er ikke bare synsing..

Det er ingen som har sagt at oppdrettere ikke skal velge sine valpekjøpere med omhu, for all del, vær mer kresne! Da hadde det kanskje blitt litt mindre problemhunder fordi at folk kjøper feil rase/feil individ, litt færre bikkjer som bare står i løpestreng hele dagen, litt mindre omplasseringer, litt færre avlivninger fordi at hunden ikke liker ungene i huset osv.. Få gjerne litt flere fordommer mot oss selvgode etniske nordmenn også..

Og nå er det MIN tur til å... :icon_redface::) .. si meg enig. :)

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 265
  • Created
  • Siste svar

Rimfrosthuldra:

Hvis du ble hund i ditt neste liv, hvor ville du helst ha vært hund da; I Norge, i Sverige, i Danmark, i Pakistan, i Irak, i Iran, i Kina, i Etiopia, i Afganistan eller i Rwanda - hvis du skulle velge blandt feks disse landene? :icon_redface:

Jeg ville vært hos en familie med gode kunnskaper om hundehold. Hvor er likegyldig.

(Og jada, jeg tror faktisk det finnes mennesker med de egenskapene og holdningene som trengs for å ha et godt hundehold, UTENFOR lille, trygge skandinavia. B) Tenk på det a... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimfrosthuldra:

Hvis du ble hund i ditt neste liv, hvor ville du helst ha vært hund da; I Norge, i Sverige, i Danmark, i Pakistan, i Irak, i Iran, i Kina, i Etiopia, i Afganistan eller i Rwanda - hvis du skulle velge blandt feks disse landene? :icon_redface:

Vet at det ikke var rettet til meg, men jeg ville vært en jaktlabrador hos ei snill jente i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare meg ? eller er det vm i å kverrulere her?

at enkelte ikke ville solgt til personer med ulik kultur er vel ett valg som hver enkelt må kunne se seg kompetent til å gjøre selv?

Denne diskusjonen ligger under "hundediskusjoner". Og da er det meningen at vi skal forveksle meninger og synspunkter, og argumentere (slik noen av oss faktisk gjør). Tåler man ikke det er det så vidt jeg vet bare å klikke seg bort. :icon_redface:

Det heter hundediskusjoner. Og det blir ingen diskusjon uten ulike synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke logikken i at kun "gode, gamle Ola Nordmann" er den eneste som kan ha et godt hundehold... Beklager. Men det er virkelig ikke logisk, eller sant.

Det er typisk Norsk å være best... ? :rolleyes::rolleyes:

Ser du så mange fremmed kulturelle gå på tur med hunden sin? -det er nok fordi det ikke er så mange som har hund og fordi dem som har det har det for å være tøffe i trynet, disse går ikke søndagsturer.

Ser du mange fremmed kulturelle i andre miljøer, som feks hestemiljøet??

Det er en grunn, det ligger ikke til dems kultur å ha dyr, derfor vil også vi være forsiktige med å selge til dem fordi dem da som regel vil ha en hund som skal hodes som vakt hund.

Som Helix også sier som var veldig bra, man har liten mulighet til å følge opp i disse miljøene også.

En kamerat av meg sa så fint at i dems kultur hadde dem dyr som nyttedyr ikke som hus/kjæledyr, det ble rart å komme hit til Norge å se vi ha dem i hus som vi har.

han mente også at dyrene skulle jobbe for maten sin og at dyr som ikke jobbet for maten og som ikke kunne slaktes å bli mat for oss var "overskudd"

Trenger jeg si at jeg ble :unsure: over disse meningene?? Dette er en som er veldig norsk av seg, men synet på dyrene er der allikevel.

Syntes ikke det skulle være nødvendig å måtte begrunne så i dypet for HVOFOR vi ikke vil selge til dem (fremmed kulturelle), sånn ER det bare. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåndsdømming av folk man knapt har konversert med fordi de tilfeldigvis er født inn i en relgion, har dysleksi, dårlig utdannelse, en annen hudfarge eller nasjonalitet enn en sjøl, er rasisme, samme pokker hva dere velger å kalle det.. Og enkelte i denne tråden er jo tilhenger av å kalle spader for spader og ikke graveredskaper, så vennligst legg av den "dere syns sikkert jeg er rasistisk nå, men jeg har all rett til å velge blablabla". Dere er rasister, det er ikke bare synsing..

Veeeeel - hvem døde og gjorde deg til den som kan bestemme hva ord betyr? Er mye enig i alt det du skriver om at man bør være mer skeptisk til etniske nordmenn også, men å si at det er rasisme å ikke selge hunder til noen av annen rase eller religion er ikke rasisme i min ordbok.

Klippet fra CapLex:

rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres "rase", hudfarge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav.

Jeg har tilnå tilgode å se noen stemple noen som høyerestående eller laverstående basert på rase, men har sett argumenter som at de har sett for mye dårlig hundehold blant enkelte til å tørre å selge til dem, eller at de rett og slett sliter med å få en god tone eller å komunisere godt med folk av helt andre kulturer og religioner som de tilhører. Det er ikke rasisme ifølge caplex, men hva vet vel de om dette - du har sikkert mye mer peil ..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen ligger under "hundediskusjoner". Og da er det meningen at vi skal forveksle meninger og synspunkter, og argumentere (slik noen av oss faktisk gjør). Tåler man ikke det er det så vidt jeg vet bare å klikke seg bort. :icon_redface:

Det heter hundediskusjoner. Og det blir ingen diskusjon uten ulike synspunkter.

vet den ligger her, men er ikke noe vits i å kverrulere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit at dette kan være litt overraskende for noen av dere, men det finnes altså etnisk norske med godt språk som mishandler dyrene sine også.. Burde alle vi etnisk norske dømmes på grunnlag av disse?

Det er ingen som har sagt at oppdrettere ikke skal velge sine valpekjøpere med omhu, for all del, vær mer kresne! Da hadde det kanskje blitt litt mindre problemhunder fordi at folk kjøper feil rase/feil individ, litt færre bikkjer som bare står i løpestreng hele dagen, litt mindre omplasseringer, litt færre avlivninger fordi at hunden ikke liker ungene i huset osv.. Få gjerne litt flere fordommer mot oss selvgode etniske nordmenn også..

Siden du tydelig siterer meg så greit nok jeg er vel en Rasist da (plager meg ikke), men det er ikke jeg som driver med bevist personangrep her.

Jeg skriver hva jeg generelt ville valgt å ikke selge til, jeg sier ikke noe om EN spesiell person.

Det er så typisk å rope om rasist med en gang, er det rart man blir oppgitte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du så mange fremmed kulturelle gå på tur med hunden sin? -det er nok fordi det ikke er så mange som har hund og fordi dem som har det har det for å være tøffe i trynet, disse går ikke søndagsturer.

Grunnen til at det ikke er et vanlig syn å se fremmedkulturelle gå tur med hunden sin er vel rett og slett fordi de ikke HAR hund.

Når det gjelder "macho"menn med penisforlengere er visa en annen, men her spiller i mine øyne ikke hudfarge/nasjonalitet inn, jeg har sett like mange norske machomenn som jeg har sett mørkhudede.

Penger. :icon_redface: Hvor mange fremmedkulturelle tror du har penger til hest? Hvis du tar for deg disse, og siler du den lille prosenten av disse som også har INTERESSEN, så er det ikke rart du sitter igjen med ganske få.

Det er en grunn, det ligger ikke til dems kultur å ha dyr, derfor vil også vi være forsiktige med å selge til dem fordi dem da som regel vil ha en hund som skal hodes som vakt hund.

At det ikke ligger i demmes kultur i ha dyr forteller meg to ting: 1. De kommer mest sansynlig ikke til å skaffe seg dyr i utgangspunktet. Og 2. De som da velger å trosse disse O'så viktige tradisjonene, de skal behandles på lik linje som alle andre som vil ha dyr.

Hva vakthundraser gjelder så hadde jeg vært SÆRDELES forsiktig med hvem jeg solgte hund til. Og ja, jeg hadde vært forsiktig med å selge hund til gutter i 20årene (hvite som svarte)

Men nå finnes det jo mange andre raser, og det er ingen som har sagt at fremmedkulturelle bare er ute etter vakthund.

Som Helix også sier som var veldig bra, man har liten mulighet til å følge opp i disse miljøene også.

En kamerat av meg sa så fint at i dems kultur hadde dem dyr som nyttedyr ikke som hus/kjæledyr, det ble rart å komme hit til Norge å se vi ha dem i hus som vi har.

Besteforeldrene mine har også vokst opp med at dyr er NYTTEdyr. Betyr dette at de er uegnet til dyrehold?

Syntes ikke det skulle være nødvendig å måtte begrunne så i dypet for HVOFOR vi ikke vil selge til dem (fremmed kulturelle), sånn ER det bare. :)

Og du er ikke rasist, du liker bare ikke "svartinger"... Eller? :)

Dette er en diskusjon, ikke en meningsmåling. Selvsagt argumenterer man.

Hvis alle bare skulle sagt meninga si, uten å utdype eller argumentere hadde det ikke blitt en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en person er født inn i en religion, så er dette noe den personen drar med seg hele livet, det samme gjelder det andre du nevner, som dysleksi, dårlig utdannelse, annen hudfarge og annen nasjonalitet. Dysleksi kan nok til en viss grad behandles og dårlig utdannelse kan man også gjøre noe med. Men ingen har vel sagt at det å være dyslektiker og å ha dårlig utdannelse er kriterier for ikke å få kjøpt valp? Det andre derimot mener jeg er gode grunner for ikke å få kjøpt valp, da det bunner i at de har en helt annen kultur enn oss oppdrettere her i landet. Og særlig hvis man har dårlig erfaring med folk med annen kulturbakgrunn enn det vi har her i landet når det gjelder hundekjøp, så er man ikke så hjertet på å la flere med samme bakgrunn på prøve seg. Jeg ser ikke på meg selv som rasist selv om jeg ikke selger til folk med en annen kultur enn den vi vanligvis har her i landet. Det er mitt valg som oppdretter, jeg bestemmer over mine valper, og mine valper skal aldri bli prøvekluter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en person er født inn i en religion, så er dette noe den personen drar med seg hele livet, det samme gjelder det andre du nevner, som dysleksi, dårlig utdannelse, annen hudfarge og annen nasjonalitet. Dysleksi kan nok til en viss grad behandles og dårlig utdannelse kan man også gjøre noe med. Men ingen har vel sagt at det å være dyslektiker og å ha dårlig utdannelse er kriterier for ikke å få kjøpt valp? Det andre derimot mener jeg er gode grunner for ikke å få kjøpt valp, da det bunner i at de har en helt annen kultur enn oss oppdrettere her i landet. Og særlig hvis man har dårlig erfaring med folk med annen kulturbakgrunn enn det vi har her i landet når det gjelder hundekjøp, så er man ikke så hjertet på å la flere med samme bakgrunn på prøve seg. Jeg ser ikke på meg selv som rasist selv om jeg ikke selger til folk med en annen kultur enn den vi vanligvis har her i landet. Det er mitt valg som oppdretter, jeg bestemmer over mine valper, og mine valper skal aldri bli prøvekluter.

bra skrevet aud , så mye jeg var enig med deg i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er rasist renate, så kan jeg skrive meg selv på lista uten at noen trenger å nevne meg :icon_redface:

hehe

Jeg blir bare oppgitt over at man blir kalt Rasist med en gang man åpner munnen.

Nå har vi diskutert en folkegruppe også kommer en person og siterer noe man har skrevet også får man stemplet RASIST.

Hva med å få litt tykkere hud, heve hodet og ikke hyle og skrike med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bruke meg selv som eksempel:

Jeg er født inn i religionen kristendom.

Betyr dette at jeg er erketypisk kristen, ekstremt troende, blind for alle nye lærdommer, trangsynt og ja.. I det hele tatt ?

Tror du ikke mennesker kan tenke selv?

Det finnes nyanser. Å dele inn ting i en svart-hvitt verden hvor ting enten er "bra" eller "dårlig" lukker en rekke muligheter til ny lærdom for deg selv. Å lure seg selv er sikkert koselig for en viss periode, men om det gavner deg noe nevneverdig som person tviler jeg meget sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare oppgitt over at man blir kalt Rasist med en gang man åpner munnen.

Nå har vi diskutert en folkegruppe også kommer en person og siterer noe man har skrevet også får man stemplet RASIST.

Ingen her har skreket.

Hva mener du man må gjøre for å være rasist da?

Synes det er så festlig med disse "jeg er ikke rasist assa, jeg liker bare ikke svartinger og muslimer og sånn". :icon_redface::)

SELVINNSIKT er en fin bil.

Nå skal jeg legge meg. Lås døra damer, tenk om det står en muslim med en pitbull utafor som skal ta dere :)

LOL

Natti ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han mente også at dyrene skulle jobbe for maten sin og at dyr som ikke jobbet for maten og som ikke kunne slaktes å bli mat for oss var "overskudd"

Trenger jeg si at jeg ble :unsure: over disse meningene?? Dette er en som er veldig norsk av seg, men synet på dyrene er der allikevel.

Syntes ikke det skulle være nødvendig å måtte begrunne så i dypet for HVOFOR vi ikke vil selge til dem (fremmed kulturelle), sånn ER det bare. :icon_redface:

Dumme meg.. :wallbash: Jeg som trodde at f.eks arabere (som i hesterase, for det må vel presiseres?) og salukier kom fra "sånne land" med "fremmedkulturelle miljøer" :)

Igjen, jeg veit om etniske nordmenn også, som har hund som nyttedyr, som lar de stå ute i løpegård eller løpestreng hele døgnet, som slår og banker bikkjene sine, som avliver dyr som ikke jobber (jeg veit til og med om oppdrettere som har avlivet hunder fordi de har utviklet seg fra å være en lovende valp til en stygg hund). Jeg har møtt etnisk norske nordmenn som lærte bikkjene sine "nødvendigheter" som å angripe alt man sparker borti også, en slo til og med hunden sin hver gang han møtte en mørkhudet person og sa "pakkis", og skrøyt av hvor flink bikkja hadde blitt til å knurre når man møtte "svartinger". Men for all del, la oss holde oss til politisk korrekte etniske nordmenn som formulerer seg ordentlig, for i vår kultur behandler vi alltid dyra våre godt..

Helix:

Klippet fra CapLex:

rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres "rase", hudfarge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav.

Så å mene at noen "raser" er "laverestående" i hundeeier-sammenheng, er ikke rasisme? Hva er det da?

Dette er vel en diskusjon som man ikke kommer til å bli enig i, så jeg sier EOD nå jeg.. Enjoy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda...

tykk hud er min spesialitet :)

hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er et vanlig syn å se fremmedkulturelle gå tur med hunden sin er vel rett og slett fordi de ikke HAR hund.

Når det gjelder "macho"menn med penisforlengere er visa en annen, men her spiller i mine øyne ikke hudfarge/nasjonalitet inn, jeg har sett like mange norske machomenn som jeg har sett mørkhudede.

Penger. :icon_redface: Hvor mange fremmedkulturelle tror du har penger til hest? Hvis du tar for deg disse, og siler du den lille prosenten av disse som også har INTERESSEN, så er det ikke rart du sitter igjen med ganske få.

Men du ser ingen stalljenter fra fremmedkulturer heller...det er gratis å være stalljente

At det ikke ligger i demmes kultur i ha dyr forteller meg to ting: 1. De kommer mest sansynlig ikke til å skaffe seg dyr i utgangspunktet. Og 2. De som da velger å trosse disse O'så viktige tradisjonene, de skal behandles på lik linje som alle andre som vil ha dyr.

Hva vakthundraser gjelder så hadde jeg vært SÆRDELES forsiktig med hvem jeg solgte hund til. Og ja, jeg hadde vært forsiktig med å selge hund til gutter i 20årene (hvite som svarte)

Men nå finnes det jo mange andre raser, og det er ingen som har sagt at fremmedkulturelle bare er ute etter vakthund.

Besteforeldrene mine har også vokst opp med at dyr er NYTTEdyr. Betyr dette at de er uegnet til dyrehold?

Nei, men de har sikkert ikke det synet på at hunden ikke er verd noe eller er uren??

Og du er ikke rasist, du liker bare ikke "svartinger"... Eller? :)

Jeg har som jeg har sagt før flere venner som er fremmed kulturelle, men jeg må få lov til å ikke like deler av dems kultur.

At du velger å falle så lavt å kalle de du forsvarer for "svaringer" syntes jeg faktisk ikke noe om, jeg ville ikke sagt "svartinger" selv, det er et STYGT ord -skam deg jente!!! <_<

Dette er en diskusjon, ikke en meningsmåling. Selvsagt argumenterer man.

Hvis alle bare skulle sagt meninga si, uten å utdype eller argumentere hadde det ikke blitt en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her har skreket.

Hva mener du man må gjøre for å være rasist da?

Synes det er så festlig med disse "jeg er ikke rasist assa, jeg liker bare ikke svartinger og muslimer og sånn". :icon_redface::)

SELVINNSIKT er en fin bil.

Nå skal jeg legge meg. Lås døra damer, tenk om det står en muslim med en pitbull utafor som skal ta dere :)

LOL

Natti ^^

Jeg begynner å forstå den signaturen din - heller borte i en drøm enn fanget i virkeligheten - du klarer tydeligvis ikke holde deg i den... Ihvertfall to ganger har du dratt frem dette med at man "ikke liker svartinger" - men hvem i all verden har sagt det i denne diskusjonen? Flott å se at du ihvertfall har såpass selvinnsikt at du føyer det til i signaturen din, men vær så snill å ikke ilegg folk meninger de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å forstå den signaturen din - heller borte i en drøm enn fanget i virkeligheten - du klarer tydeligvis ikke holde deg i den... Ihvertfall to ganger har du dratt frem dette med at man "ikke liker svartinger" - men hvem i all verden har sagt det i denne diskusjonen? Flott å se at du ihvertfall har såpass selvinnsikt at du føyer det til i signaturen din, men vær så snill å ikke ilegg folk meninger de ikke har.

Jeg må le, humor i natten timer. :):D

Da har jeg fått meg en god latter før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da mener du at alle mennesker innenfor en viss gruppe er like da... ? :icon_redface:

Du skjønner at den opplevelsen av å blitt sammen med utlendingenes representant har gitt henne livsvarige traumatiske opplevelser. Den fyren representer oss alle utledinger om det er snakk om islamister eller f.eks meg en religionfri latiner.

Var det johan golden som vitset om at om man var utlending så var man enten fra pakistan eller zimbabwe :)

Man har selfølgelig rett til å velge kem man skal selge til eller ikke som oppdretter men er det moralsk riktig å luke flere etnisiteter fordi noen av de behandler hunder dårlig i sitt hjemland som de flyktet fra? Korfor ville en utlending kjøpe en hund til gjerne 6-10tusen kr for å behandle den som dritt når de fint kan skaffe seg en 500kr blandingshund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helix:

Så å mene at noen "raser" er "laverestående" i hundeeier-sammenheng, er ikke rasisme? Hva er det da?

Dette er vel en diskusjon som man ikke kommer til å bli enig i, så jeg sier EOD nå jeg.. Enjoy..

Tja, jeg kan såvidt ikke klare å se at jeg har kalt noen for laverestående i hundeeier-sammenheng. Det er mange jeg ikke ville solgt hund til om jeg var oppdretter, men akkurat i denne tråden ble det da visserligen spurt om utlendinger, dermed holdt jeg meg til det i diskusjonen som etterfulgte. Om jeg noen plass sier at de er laverestående som hundeeiere så må jeg unnskylde, for det mener jeg absolutt ikke. Jeg mener likevel at jeg, hvis jeg var oppdretter, var i min soleklare rett om jeg nektet å selge valper til noen av dem. Dette pga ting jeg har nevnt tidligere; at jeg ikke har kontaktnett inn i andre kulturer og dermed har mye mindre mulighet til å sjekke opp noe særlig om dem uten å legge utrolig mye ekstraarbeid i det i forhold til hva jeg måtte ha lagt i å sjekke opp det dere kaller etniske nordmenn - og for det andre pga dette med kommunikasjon og det å finne tonen med valpekjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp ting før jeg køyer, prøv å unngå å quote quotete quoter osv, det holder å quote siste innlegg, evt sitere de innleggene man vil ha og kutte vekk det man ikke trenger, så blir det ikke så mye scrolling og lesing av det samme omat og omat :icon_redface: Har gått over å fjernet dem med seks-syv sitater utenpå hverandre og bare latt det siste stå der det ikke har hatt betydning for kommentaren, men dette tar tid. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har selfølgelig rett til å velge hvem man skal selge til eller ikke som oppdretter, men er det moralsk riktig å luke flere etnisiteter fordi noen av de behandler hunder dårlig i sitt hjemland som de flyktet fra? Hvorfor ville en utlending kjøpe en hund til gjerne 6-10tusen kr for å behandle den som dritt når de fint kan skaffe seg en 500kr blandingshund?

Ja, det er definitivt riktig å utelukke de du nevner. Særlig når man har dårlig erfaring med å selge hund til den kategorien mennesker.

Når det gjelder prisen på en hund som en utlending kjøper, så kan jeg gjerne fortelle deg at når det gjelder innvandrere f.eks. så har de som regel en langt bedre økonomi enn veldig mange nordmenn, så økonomien er nok ikke noen case her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...