Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen lp spørsmål

Aya

Recommended Posts

Først av alt- hva menes med bakpartskontroll, og hvordan jobber man med dette? Har kanskje et litt skjevt inntrykk av hva bakpartskontroll er, etter flere år som rytter (hunden skal vel ikke sette bakbeina innunder seg, og heve ryggen, regner jeg med). Dessuten, når det kommer til rygging ved fot, hvordan trene inn dette? Han tar det at jeg rygger som en avbrytelse av øvelsen.

Dekk, hvordan skal hunden ligge for at det skal være et helt korrekt dekk. Bakbeina under seg, og frambeina strukket rett fram? Hvis han skal ned i dekk fra utgangsstilling, skal tuppen på frambeina være på høyde med tærne mine, eller skal hans skulder være ved kneet mitt, som i utgangstilling (sitt)?

Endel småpirkete spørsmål, men hadde vært kjempegreit med noen svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdelskontroll kan vara väldigt många olika saker. Framför allt handlar det om att hunden ska jobba aktivt med bakdelen i vändningar och svängar (framför allt åt vänster), och när den kommer i utgångsställning, gör halt etc.

Det vanligaste läggandet från utgångsställning är att hunden kastar sig ner i ligg, så att hundens skuldra är i höjd med dina ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygging ved fot kom helt automatisk her når hun visste nøyaktig hvor plassen var. Mye nøyaktighetsarbeid og ikke flytte deg etter hunden viss den sitter skeivt, men heller få hunden til å flytte seg for å få riktig utgansstilling :) Så begynner du med å gå skrått fremover, så prøver du å gå rett ut til siden, og deretter små steg bakover :D Dekken skal være bein i forhold til deg, med bakbeina under seg og frambeina rett fram ja :P Skuldrene til hunden skal være ved kneet ditt, slik som i utg.stilling når du har lagt hunden i dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...