Gå til innhold
Hundesonen.no

Gentle Leader vs Halti

Mailin

Recommended Posts

Etter nesten to år med gå pent trening (stoppe, belønne riktig atferd, skifte vei osv..) har jeg snart gitt opp og innser at jeg har en "renavlet" alaska husky :) Kan selvfølgelig ha henne i sele og baggenbelte, men av og til trenger man at hunden går noenlunde pent i bånd, feks i folksomme områder... Dermed vurderer jeg grime på henne.. Tålmodigheten min har snart tatt slutt...

Er det noen som har erfaring med halti eller gentle leader? Det er jo litt forskjeller på de, blant annet så ser Halti mer ut som en hestegrime og går lengre fram på nesen til hunden, mens GL bare har en enkel stropp rundt nakken, og en over neseryggen...Lurer rett og slett på hvilken av disse som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at Haltigrimen sitter bedre på hodet til hunden enn GL'en.

Brukte selv Halti på min Husky på folksomme steder. Syntes også den var kjekk å ha hvis jeg ikke var helt i toppform...

Eneste minuset er at mange tror det er en munnkurv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at Haltigrimen sitter bedre på hodet til hunden enn GL'en.

Brukte selv Halti på min Husky på folksomme steder. Syntes også den var kjekk å ha hvis jeg ikke var helt i toppform...

Eneste minuset er at mange tror det er en munnkurv...

At det ser ut som at vi har munnkurv får så bare være.. Er ingen som kommer løpende bort for å hilse på oss uansett.. ;) Ser flere dyrebutikker har billigere utgaver av haltien, så det blir nok en slik en. Pengboka har klar tale fortiden; billigst mulig <_<

Jeg har brukt/bruker haltigrime på min hund, og syns den er veldi bra, jeg foretrakk denne over slike andre ting som gå pent sele da det kan gi sår og slikt.. Haltigrimen er mer human mot huden, absolutt å ambefale...

Gå pent sele kunne aldri falt meg inn å bruke, ikke tok jeg det inn på sportsbutikken jeg jobbet på heller.. Hehe:) Har sett de i alt for mye dårlig bruk og det er ikke noe for min smak...

Får prøve det ut og se hva vi finner ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...