Jon1981 Skrevet 22. September 2021 Rapporter Share Skrevet 22. September 2021 Hei. Vi har en liten Cavalier King Charles spaniel som liker kattemat veldig godt, og dette fungerer perfekt som belønning ved trening. Er det skadelig hvis vi bruker dette når vi trener/belønner? Det er appetitt kattemat til steriliserte vi bruker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 22. September 2021 Rapporter Share Skrevet 22. September 2021 Du skal være veldig forsiktig med kattemat til hund, det inneholder stoffer som kan være skadelig for hunden. Har dere prøvd tilsvarende type hundemat/valpefôr? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 22. September 2021 Rapporter Share Skrevet 22. September 2021 Jeg bruker kattemat som godbiter til mine hunder , innimellom , veldig populært! Dessverre er ‘sluttproduktet’ også veldig populært.. Det du bør tenke på er at kattemat normalt inneholder mer fett og proteiner enn tørrfor til hund. For en liten hund blir det fort mange ekstra kalorier. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bie Skrevet 23. September 2021 Rapporter Share Skrevet 23. September 2021 17 hours ago, simira said: Du skal være veldig forsiktig med kattemat til hund, det inneholder stoffer som kan være skadelig for hunden. Har dere prøvd tilsvarende type hundemat/valpefôr? Dette var nytt for meg, kan du utdype hvilke stoffer det gjelder? Har alltid hørt at katter ikke kan spise hundemat (over lengre tid) fordi det ikke har tilstrekkelig med taurin, men aldri hørt noen advarsler andre vei, utenom andel fett og protein som QUEST skriver. Bruker også kattemat som godbiter for hunden ganske ofte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 23. September 2021 Rapporter Share Skrevet 23. September 2021 Jeg trodde taurinen som var i kattematen ikke var bra for hund, men jeg finner ikke noen kilder på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyttebæra Skrevet 23. September 2021 Rapporter Share Skrevet 23. September 2021 Taurin er taurin vil jeg tro, men det er mer taurin i kattemat enn i hundemat. Har hørt noen påstå at det er for mye for hunder, og dermed bør kattemat begrenses. Så spørsmålet blir hva som er anbefalt dose for hund, og evt. konsekvenser av å overskride dette. Det klarte jeg ikke finne ut av med noen kjappe søk, så hvis noen har mulighet til å grave litt mer hadde det vært interessant å høre hva folk fant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 23. September 2021 Rapporter Share Skrevet 23. September 2021 Katter skal ha mer taurin, og hunder bør ikke fôres på kattemat eller få for mye av det, men som godbiter er det visstnok ok, sier google (div dyrlege og forleverandør-sider). Jeg tror taurin går på stoffskifte, men er usikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts