Gå til innhold
Hundesonen.no

Stihund/traildog


Knutleif Sæter
 Share

Recommended Posts

Har i flere måneder trent hunden min til å trave ved siden av sykkelen på lite trafikkerte veier eller på gang og sykkelstier,
nå har jeg også tatt henne med på fem-seks turer i skogen på stier og da løper hun løs

Hunden er nå ett år og hun lærer veldig sakte, hopper og danser ved siden av sykkelen, skall i styret, biter i skoene, kræsjer i forhjulet.
Litt bedre når hun løper løs men utrolig mye vimsing og tull og tøys. Har hatt to-tre turer med sykkel det siste halve året

Når skal en hund være moden for sykkelturer ?
Noen som har tips om instruksjonsvideoer på youtube ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden din er ett år og du har gjort dette i flere måneder, så tenker jeg kanskje du har startet litt tidlig? Litt avhengig av hvor lenge og langt du sykler såklart, det er jo en energisk hunderase, men jeg ville vært forsiktig med mye belastning ihvertfall.

Ellers tenker jeg at i den alderen er det mye å forvente at en hund skal trave pent ved siden av sykkelen. Det er en tenåring med masse lopper i blodet. Det høres ut for meg som at hun har det kjempegøy! Jeg ville kanskje fokusert på korte og rolige sykkelturer etter litt trening eller vanlig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...