Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk kennel klub

Heidi

Recommended Posts

Skrevet

Om 5 måneder flytter vi til Danmark og vi regner med at vi skal blive der i 4-5 år. Og da var det jeg lurte på noen ting som dere kanskje kan gi meg svar på?

Rocky står registreret i NKK. Kan han blive der eller skal jeg have ham over i Dansk kennel klub?

Og jeg skal vel gi besked til dyreidentitet.no at jeg skal flytte og endre adresse.

Men hvis Rocky skulle blive vekk fra meg i Randers er det da ikke mere vanskeligt at finne ut hven han er hvis han står registreret i Norge?

Skrevet

Du må ikke omregistrere ham hvis du ikke skal stille ut eller konkurrere, men det er jo mye greiere å finne ut hvem som er eier osv om han blir borte i Danmark hvis han står registrert i den danske kennelklubben også. Omregistrering fra andre land til NKK koster rundt 450 norske kroner, så det er vel noe sånt for å omregistrere til den danske kennelklubben også.

Skrevet
Du må ikke omregistrere ham hvis du ikke skal stille ut eller konkurrere, men det er jo mye greiere å finne ut hvem som er eier osv om han blir borte i Danmark hvis han står registrert i den danske kennelklubben også. Omregistrering fra andre land til NKK koster rundt 450 norske kroner, så det er vel noe sånt for å omregistrere til den danske kennelklubben også.

Men hvis jeg skal stille ham i Danmark da må han stå registreret i NKK?

Skrevet

Her i Norge er reglene slik at hunden må være registrert i NKK for å kunne delta på utstillinger og konkurranser (med mindre man kan bevise at man bor i utlandet, at hunden er registrert i sitt lands kennel klub og har alle vaksiner i orden osv). Regner med at reglene er de samme i Danmark, altså at hunden må være registrert i den danske kennel klubben når du bor i Danmark for at dere skal få delta (i alle fall på offisielle prøver og utstillinger). Men som sagt, vet ikke sikkert. Uansett er det jo tryggest å ha hunden registrert i kennelklubben til det landet man bor i..

Skrevet

Jeg må hellere skrive til DKK og høre med dem.. For når vi flytter tilbage til Norge igen så skal han jo flyttes til NKK igen. Hehe det bliver noget verre styr dette :wink:

Skrevet

Hunder må ikke være registrert i NKK for å stille konkurranser! Du får jo ikke registrert en blandingshund i NKK, men de får da stille i Lp og Ag for det!

Jeg vet ikke hvordan det er m registrering av hunder i NKK/DKK.

Tequila er jo seff ikke reg i NKK, men chips nr hennes oppga jeg til vet også ordnet han den registreringen... :D

Skrevet
Hunder må ikke være registrert i NKK for å stille konkurranser! Du får jo ikke registrert en blandingshund i NKK, men de får da stille i Lp og Ag for det!

Tequila er jo seff ikke reg i NKK, men chips nr hennes oppga jeg til vet også ordnet han den registreringen... :D

Du får reg blandinger jo :?

Skrevet

Tequila er jo seff ikke reg i NKK, men chips nr hennes oppga jeg til vet også ordnet han den registreringen...

Det er nok litt feil... Hunder MÅ være reg. for å stille i utstilling, og de må være renraset.

Men en blandingshund kan du stille med i AG og LP, så det stemmer.

Heidi: Før dere flytter til Danmark, så ta deg en tlf til NKK og be de om å overføre Rocky til DKK. Eller så kan du jo sjekke opp med Norsk Schaferhund klub om å overføre han til Dansk Schäferhund Klub. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...