Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsburet

Anne

Recommended Posts

Skrevet

Ble litt ispirert av en katte-tråd jeg leste på et annet forum. De hadde de fikset opp utstillingsburene med diverse pynt. Lurer på om det er noen her som gjør det? Eller er buret et bur?

Selv har jeg ingen planer om å dill dall på mitt bur...

Skrevet

niks, bruker transportbutret på utstillinger, og det er som regel dekket med et pledd om hunden er inni :lol:

på katteutstillinger foregår mer i buret, så et pyntet bur trekker oppmerksomhet vil jeg tru :icon_redface:

Skrevet

På katteutstillig er det o litt annet :lol:

Der er det påbudt (?) med burpynt, burpynt pleier å bestå av litt skjermende "vegger", bæsje kasse, matskåler og noen klatremøbler (små) eg en ligge plass, det angengier jo av prisen hvor mye av det man får :icon_redface:

Skrevet

Nei jeg pynter ikke, Jeg hiver et pledd over slik at Pito ikke skal stå og gaule på alt som kryper forbi.

Men jeg har tenkt å skaffe meg et burtrekk med lommer og navn på , for det syns jeg erlitt kult og praktisk :icon_redface: pledd er så stort og dra med seg

Skrevet

Ikke annet enn evt. premier vi vinner der og da nei, og pledd oppå. Har også tenkt å skaffe burtrekk, men først når jeg får større bur med plass til to :icon_redface: Helst med hjul! Noen som har det og/eller vet hvor de selger det? (ikke løse hjul, men bur med fastsveisa hjul og "bord" oppå)

Skrevet

Pappa laget mine hjul (da sparte jeg en tusing) og så har jeg gamle bilmatter eller sånn derre gulv matte oppå og vips så har du bord :icon_redface:

Skrevet

Kattutstillinger er det påbudt og pynte, og det er ikke snakk om lite pynt heler.

Har aldri sett noen som har pynta hundeburene.

Skrevet

Pappa laget mine hjul (da sparte jeg en tusing) og så har jeg gamle bilmatter eller sånn derre gulv matte oppå og vips så har du bord :lol:

Heldig som har fått sveisa på hjul da! Hmm, kanskje smiske med gubben, han kan klare det på skolen :icon_redface:

Det med bilmatter var smart! Takk for tipset!

Skrevet

På katteutstilling er det som nevnt over påbudt med burpynt så blir litt annerledes.

Pynter aldri buret, har inni et fælt ole brum teppe bare :icon_redface:

Skrevet

Jeg pynter aldri burene mine. Men har sett endel som har laget fine trekk til metallburene sine. Da ofte med kennel navn og siluett av rasen.

Har også sett endel som har laget tykke myke burputer som matcher hunden.

Det er nok for de litt mer fingernemme...altså ikke meg :thumbs:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...