Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine 5 favorittraser?


_aussie_

Recommended Posts

Rottweiler

-En mer fantastisk rase skal man lete lenge etter.

Hund med enorm stor personlighet, lærevillig, elsker barn, arbeidsvillig og kunne fortsatt til de evigheter, men har ikke tid nå!

Pitbull

-Jeg vil ha denne rasen for samme grunn som rottisen egentlig.

Og jeg vil og skaffe meg denne rasen, og nå høyt med den, slik at vedrens befolkning kan se at de er ikke slik ryktene skal ha den til!

Chowchow

-Simpelthen bare DIGGER rasen! Må ha en, bare MÅ ha en :icon_redface:

Helt fantastisk hund, og nydelige og se på

Alaskan Malamute

-Går man turer ute, trenger man ikke være redd for å måtte bære ALT selv. En fantastisk tur kompis, og tåler kulda her i finnmark Lett.. Har en slik til nabo her, og den er bare DIGG!

Langhåret Dvergdach

-Da jeg var liten, var Pluto min barnevakt.

Han var en slik hund, og han døde da jeg var 12. Da hadde han vært der hele livet mitt, og vi ble verdens BESTE venner.. Liker egentlig ikke småe hunder, men denne rasen elsker jeg..

Hehe, de rasene, og lille dach'en.. :lol:

Mine absolutt favorittraser, og før jeg dør skal jeg ha eid alle.. :lol:

Nå er ikke dette rekkefølgen heller da, men de jeg kom på først og slikt :)

Alle er fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

"Pitbull

-Jeg vil ha denne rasen for samme grunn som rottisen egentlig.

Og jeg vil og skaffe meg denne rasen, og nå høyt med den, slik at vedrens befolkning kan se at de er ikke slik ryktene skal ha den til!"

Du vet at Pitbull er ulovlig i dette landet sant?

Da tror jeg ikke det er mange utstillinger og konkurranser du kan ha den med i for å si det sånn..

Eller ha den i det hele tatt for den saks skyld.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg si at jeg liker den Falske Aussien best :lol:

Hehe :) ja smak og behag.... det kalles altså show aussie... den har et like lavt aktivitetsnivå som f.eks en toller. En ekte ranch aussie har et minst like høyt nivå som bc`n i aktivitetsnivå, men er hardere og mer samlet :icon_redface: Selv har jeg en 75% ranchaussie, og neste gang jeg skal ha går jeg for 100% hvis jeg liker linjene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D ja smak og behag.... det kalles altså show aussie... den har et like lavt aktivitetsnivå som f.eks en toller. En ekte ranch aussie har et minst like høyt nivå som bc`n i aktivitetsnivå, men er hardere og mer samlet :icon_redface: Selv har jeg en 75% ranchaussie, og neste gang jeg skal ha går jeg for 100% hvis jeg liker linjene :lol:

Jeg vil nå ikke si at Toller har lavt aktivitetsnivå.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at Pitbull er ulovlig i dette landet sant?

Da tror jeg ikke det er mange utstillinger og konkurranser du kan ha den med i for å si det sånn..

Eller ha den i det hele tatt for den saks skyld.. :icon_redface:

klart jeg vet den er ulovlig! :lol:

men jeg skal flytte til sverige når jeg er ferdig med studier og div.

Har alltid hatt lyst til og bo i sverige fra jeg var liten av.

Og dt skal jeg engang. Og der kan jeg være med på mye! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg vet den er ulovlig! :lol:

men jeg skal flytte til sverige når jeg er ferdig med studier og div.

Har alltid hatt lyst til og bo i sverige fra jeg var liten av.

Og dt skal jeg engang. Og der kan jeg være med på mye! :lol:

Ah, skjønner :D

Then it makes sence to me.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer- Store nydelige hunder :icon_redface: Elsker denne rasen jeg :)

Golden- Vakker hunderase som er veldi familekjære

Labrador- Fordi de er så vakkre

Border Collie- Utrolig lettlært, veldi vakre.. utrolig hengivne :lol:

Alaskan Husky- Det er så forskjellige i utsende og gemytt.. utrolig vakre.. :lol:

I tilleg elsker jeg blandingsraser :D Egentli så liker jeg alle hunderaser, uansett hvordan de ar ;):P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collie - den passer til mitt bruk. er lettlært, kjapp gjør alt for å gjøre eiern glad/fornøyd den er ikke ødelagt av utstillings utseende.

Dalmantiner - Den har en vakker og elegant kropp. Kan brukes til en del og jeg bare elsker rasen.(hatt en flott skjønnhet selv)

Siberian Husky - Kan brukes til hundekjøring som ser så utrolig morsomt ut. også liker jeg at den ligner på ulven og den er jo kjempe fiin

Syns Golden retriever og fransk bulldogg er fine å, men har vel ikke noen spess grunn annet enn at jeg liker åssen de ser ut..

ekke så god på å si hvorfor jeg liker de da :icon_redface: men de 3 øverste er mine favoritter helt klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Golden Retriever

Har vokste opp med 2 i familien, og har helt siden jeg var lita tøtte vært 100% innstilt på at jeg en dag SKAL ha en gyllen golden retriever. Det er den flotteste rasen jeg vet om :)

Billy: http://www.bs-k.org/images/Dyr/Billy.jpg

Basse: http://www.bs-k.org/images/Dyr/Basse.jpg

*Cavalier King Charles Spaniel

Ettersom jeg ble medlem av hundesonen har jeg fått litt mer info om Cavalieren og jeg har veldig lyst på en Cavalier som min første hund, gjerne i fargene black/tan eller ruby. Dette er en meget flott rase som er veldig allsidig og det virker som om det er en rase som passer meg perfekt :)

* Sheltie

Vokste opp med en liten Sheltiegutt i familien også.

Så det var vel det som fikk meg til å få sansen for de, og Sonen og alle de flotte Sheltiene her inne har ikke minsket appetitten min, jeg kan gjerne tenke meg en Sheltie også en dag, da dette også virker som en rase for meg :)

Bilde av Sheltien Ricco:

http://www.bs-k.org/images/Dyr/Rico.jpg

* Resten vet jeg ikke helt... Jeg elsker hunder, og liker mye forskjellig, men kanskje Papillon og Aussie... Også er jo Pommen liten og søt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Boxer, uten tvil ;) Har alltid elsket rasen, og har nå min tredje SnowBoxer. De har ett herlig temperament, er uuuutrolig snill mot barn og alltid glad og fornøyd :D

2. Amerikansk bulldog. Flotte, muskuløse hunder. Har alltid ønsket meg en sånn, men ender alltid opp med en boxer.. :rolleyes: Klarer liksom ikke skifte rase.. :D

3. Dogo Argentino. Forbudt i Norge, så jeg kjenner jo ikke til den. Men har lest mye om den, og utseendet er flott synes jeg.

4. Boston Terrier. Utrolig søt og morsom liten sak :D

5. Pitbull og amstaff på delt 5. De er flotte hunder, slett ikke bare " kamphund", det kommer fullstendig an på eieren. Kjenner mange som har amstaff, og jeg har enda ikke hatt noen dårlig opplevelse med dem. Bare så synd at de nå er forbudt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til den ekte aussien er det nokså lavt.

Jeg skulle vel latt være å helle mer bensin på bålet nå men:)

En show aussie er da like mye en aussie som en rach aussie?

Også må jeg legge til at den "ekte" tolleren har like høyt aktivitetsnivå som den "ekte" aussien:)

Men jeg har ingen ekte toller så den forblir "bare" bordercollie light med lavt aktivitetsnivå. Synes forsåvidt det er helt greit:) Er en stor nok tornado å trene med for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden Retriever- masse motor og arbeidsglede :thumbs:

kooiker-lærevillige, nydelige og allsidige :)

Sheltie-store hunder i liten kropp,bare vill jobbe :lol:

Shafer-Veldig allsidige og veldig glad i eieren sin ;)

Blandingshunder- ikke la oss glemme dem!,masse bra blant blandinger! :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se:

1. rasen jeg har : cavalier

2.Dalmatiner ( noe jeg aldri kommer til å skaffe meg da det ikke passe min livsstil)

3.Shetland sheepdog ( høy nusselighetsfaktor )

4. Curly coated retriver ( syran har to stykker)

5. westei/ cairn -klarer ikke å bestemme meg her.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

- Dalmatiner: Jeg er forelsket i rasen og jeg synes de er gøye hunder å jobbe med. Liker også det "majestetiske" ved de (Ally har høy prinsessefaktor :) )

- Border collie: Flotte hunder som er artig å jobbe med

- Labrador (helst jaktlinjer): Flotte hunder med høy arbeidslyst

- Jaktgolden: Flotte hunder.

- Schæfer: Er oppvokst med rasen og liker de veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Siberian Husky. For meg er det den perfekte hund. Sunn, intelligent, vennlig mot alt og alle og den har en utrolig historie. Noe sier meg at jeg kommer til å ende opp med mer enn en. Føler egentlig det er ingen over og ingen ved siden, men likevel på en god annenplass;

- Buhund. En artig liten rakkar som er som poteten, den kan brukes til det meste. Etter å ha vokst opp en en sånn en kjeftesmelle, måtte jeg pent lære meg å blokkere ut irriterende gneldring. Jeg visste ikke hvor lærerikt det var før jeg ble samboer. Tusen takk, Nutt-Nutt.

- Alaskan Malamute

- Grønlandshund

- Alaska Husky. Riktignok ingen rase, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raser jeg liker :)

- svart mops

- sort/tan strihåret dachs

- brun dobermann

- svart labrador

- staffordshire bullterrier

- svart pomeranian

- laeknois

- aussie

- weimaraner

- norfolk terrier

- engelsk springer spaniel

Edit:

Må legge til italiensk mynde, nydelige hunder :love2:

Og strihåret hollandsk gjeterhund.

Oi, dette ble ganske mange... :)

Må endre litt på denne listen. Det er så mange raser jeg sikler på, så jeg deler listen inni små og store hunderaser:

Store hunder jeg liker og har lyst på en gang:

- Toller

- Groenendael

- Tervueren

- American Akita

- Lapsk Vallhund

Små hunder:

- Parson Russell terrier

- strihåret dachs

- Norfolk terrier

- Bichon havanais

- Schipperke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

- Engelsk Setter- Har en selv

- Toller- Min neste hund(om 1år)

- Wheaten Terrier- Blitt helt forelsket etter å ha bodd en uke med softis her inne sin Vanilla.

- ? - Forandrer seg fort

- ?- Forandrer seg fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...