Gå til innhold
Hundesonen.no

noen som har fått påmeldingen


Lazita

Recommended Posts

hehe okei så får dere bare sove da :P

Men når dere kommer trøtte på utstilling så er vi våken pga vi har vært oppe i mange timer allerede B)

men når dere sitter trøtte i trynet på utstillingen så er vi opplagte og friske for vi har sovet lengre(det kan hende vi reiser sammen altså, må bare overtale gubben til å kjøre tidlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha, da var det slik jeg trodde... Ble litt usikker på om det bare var den rasen i kolonnen :lol: Men slik listen er er vel i den rekkefølgen vi skal stille...

Vi har også oppmøte kl 1100, men jeg tar første ferja uansett jeg :D Kjempegodt å være ute i god tid. Spesielt pga parkeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg og PM, men står at jeg må betale +50%, så da tror jeg at jeg dropper utstillingen.

240 kr for ett valpeshow syns jeg blir litt vel dyrt.

Det var synd! Jeg som gledde meg til å få møte deg der.. Men er enig i at det var dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg og PM, men står at jeg må betale +50%, så da tror jeg at jeg dropper utstillingen.

240 kr for ett valpeshow syns jeg blir litt vel dyrt.

Det er da vel bindende påmelding? Det vil si at du må betale enten du kommer eller ikke... Dessuten tror jeg det var fler som hadde fått det i PM, men det var feil? Eller var det en annen utstilling? :lol:

Uansett har de fleste arrangører bindende påmelding, så det er ikke sikkert du slipper så billig ut av det likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel bindende påmelding? Det vil si at du må betale enten du kommer eller ikke... Dessuten tror jeg det var fler som hadde fått det i PM, men det var feil? Eller var det en annen utstilling? :lol:

Uansett har de fleste arrangører bindende påmelding, så det er ikke sikkert du slipper så billig ut av det likevel :D

Påmeld.adr. ØlensUtstilling. ØEV Hundeklubb. 5576. Øvre Vats. Elektronisk -KUN på våre hjemmesider www.oevhk.com Eks/LP kr 280,- Veteran/Valp kr. 160.- Ekst/LP (samme hund) kr. 380.-. Fom. 3.hund med samme eier, 50% (innbefatter ikke Vet/Valp) Dersom betaling ikke er registrert innen fristen, vil det bli krevet 50% tilleggsavgift. Bank: 32430507183. Alle innbetalinger merkes med hundens reg.nr. rase og navn. Påmelding er økonomiske bindende. Utstillingen holdes etter NKKs regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeld.adr. ØlensUtstilling. ØEV Hundeklubb. 5576. Øvre Vats. Elektronisk -KUN på våre hjemmesider www.oevhk.com Eks/LP kr 280,- Veteran/Valp kr. 160.- Ekst/LP (samme hund) kr. 380.-. Fom. 3.hund med samme eier, 50% (innbefatter ikke Vet/Valp) Dersom betaling ikke er registrert innen fristen, vil det bli krevet 50% tilleggsavgift. Bank: 32430507183. Alle innbetalinger merkes med hundens reg.nr. rase og navn. Påmelding er økonomiske bindende. Utstillingen holdes etter NKKs regler.

ja den er økonomisk bindene hvis du eller hunden ikke blir syk(da må klubben betale tilbake alt du har betalt).

Taz, når betalte du påmeldingen da og når meldte du på?

De har ikke lov å ta mere betalt hvis du meldte på innen fristen.

Har du kviteringen på når du betalte så tar du den med deg og hvis den er betalt innen fristen så har de ingeting de skulle ha sagt.(NKK prøvde seg på det der med meg en gang men jeg tok bare med meg kviteringen så ordnet alt seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel bindende påmelding? Det vil si at du må betale enten du kommer eller ikke... Dessuten tror jeg det var fler som hadde fått det i PM, men det var feil? Eller var det en annen utstilling? :icon_redface:

Uansett har de fleste arrangører bindende påmelding, så det er ikke sikkert du slipper så billig ut av det likevel :lol:

Utstillingen er økonomisk bindende HVIS du har betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz, når betalte du påmeldingen da og når meldte du på?

De har ikke lov å ta mere betalt hvis du meldte på innen fristen.

Har du kviteringen på når du betalte så tar du den med deg og hvis den er betalt innen fristen så har de ingeting de skulle ha sagt.(NKK prøvde seg på det der med meg en gang men jeg tok bare med meg kviteringen så ordnet alt seg)

Jeg fikk PM før jeg betalte, så når jeg fikk den PM'en i posten med +50%, så orket jeg ikke å betale noe i tilfelle jeg måtte betale +50% uansett.

Jeg meldte meg på før fristen, men fikk ikke penger til å betale før rett etter fristen gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må betale likevel - i verste fall hvis klubben ikke får pengene sine fra deg så kan du ende opp med å bli rapportert til kennelklubben og suspendert pga utestående betaling til arrangerende klubb...

Tviler på de gjør noe så drastisk, og de har hatt så mye problemer angående betaling påmelding osv.

Men ikke det at jeg egentligt bryr meg om de skulle finne på noe sånt heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen er økonomisk bindende HVIS du har betalt.

Tror nesten du tar litt feil her Taz... Den er bindende når du har meldt på. Så er det opp til deg selv og holde innbetalingsfristen for å slippe 50%tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du la vær å betale da?

Jeg ville heller betalt da enn å få klubben i vrangstrupen :S

Da får jeg heller bare få klubben i vrangstrupen..

Men syns nå det hadde vært merkelig hvis de skal plutselig begynne å klage på det, for det er utrolig mangen som melder seg på men finner ut i etterkant at de ikke kan alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg heller bare få klubben i vrangstrupen..

Men syns nå det hadde vært merkelig hvis de skal plutselig begynne å klage på det, for det er utrolig mangen som melder seg på men finner ut i etterkant at de ikke kan alikevel..

Det er ofte mange som i etterkant finner ut at de ikke kan ja, men de må uansett betale Taz. Så sant man ikkje har ein vetrinærattest på at hunden feiler noko so må man gjere opp for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg heller bare få klubben i vrangstrupen..

Men syns nå det hadde vært merkelig hvis de skal plutselig begynne å klage på det, for det er utrolig mangen som melder seg på men finner ut i etterkant at de ikke kan alikevel..

Jepp mange som gjør det, men dee har oftest betalt fra før (lønner seg å betale innen fristen).

Ellers må de betale etterpå. Ellers går arrangørene sannsynligvis saftig i underskudd hver gang, om alle som plutselig ikke har lyst skal trekke seg og heller ikke betale... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg heller bare få klubben i vrangstrupen..

Men syns nå det hadde vært merkelig hvis de skal plutselig begynne å klage på det, for det er utrolig mangen som melder seg på men finner ut i etterkant at de ikke kan alikevel..

Alvorlig talt!

1) For det første er det moralsk forkastelig å ikke betale for en tjeneste man har bestilt.

Klubben har allerede hatt store utgifter med deg, satt av tid, ordnet kritikkskjemaer, bestilt nok dommere til alle som blir påmeldt, kjøpt inn premier, rosetter og sløyfebånd, leid haller, skaffet folk til å holde orden, parkering, rydding, kjøpt inn mat til kiosker, gjør seg klar til å koke kaffe og kjøpt brus.

2) Påmeldingen din er ØKONOMISK BINDENDE FOR DEG. Du har signert på at du har skjønt hva dette innebærer når du sendte påmeldingen, at du ikke har fått det med deg er faktisk bare ditt problem, ikke klubbens.

Alle som har meldt på må betale, de smarte sørger for å gjøre det innen 14 dager før utstillingen (altså innen den fristen som står utlyst) - de andre må betale 50% mer, enten før eller siden.

Dersom du ikke gjør opp for deg blir du ganske enkelt svartelistet og får ikke senere delta på utstillinger fordi du er en dårlig betaler. Men før det kommer så langt pleier du å få purringer med gebyrer og før eller siden et inkassovarsel. Det kan bli en dyr fornøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg vi skal prate om noe litt kjekkere og ikke hakke sånn på Taz :P

Fikk brev i dag og jeg med hvor mangen dacher som er med :P Probleme er jo bare det at jeg ikkje skjønner noe av det :):D Mangen ruter og ingensteder står det noe :)

Haha kom på noe lurt! Tar bilde av det så er det vel noen snille som vil si meg hvor mangen korthårede dach valper som skal ;)

skjema1ss.th.jpg

Var ikke det beste bilde i verden men mend det står da altså et 1 tall i første rute og et 1 tall i rute nr 9 på den øverste rekken på rekken under står det et 2 tall i første fust og så er det ikke mer. Det var di to det sto korthåret dack på. Litt invikla forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg vi skal prate om noe litt kjekkere og ikke hakke sånn på Taz :P

Fikk brev i dag og jeg med hvor mangen dacher som er med :P Probleme er jo bare det at jeg ikkje skjønner noe av det :):D Mangen ruter og ingensteder står det noe :)

Haha kom på noe lurt! Tar bilde av det så er det vel noen snille som vil si meg hvor mangen korthårede dach valper som skal ;)

skjema1ss.th.jpg

Var ikke det beste bilde i verden men mend det står da altså et 1 tall i første rute og et 1 tall i rute nr 9 på den øverste rekken på rekken under står det et 2 tall i første fust og så er det ikke mer. Det var di to det sto korthåret dack på. Litt invikla forklaring :)

Da vil jeg tro det er 2 stk. korthåret dachs som stiller... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
    • Straks 5 måneder gammel nå ☺️ Skal få tatt nytt oppstillingsbilde, veid og målt han en dag.  Jeg tror jeg kan si han er husren nå! 🎉 Flere uker har gått uten uhell. Når vi har vært på besøk hos andre passer jeg litt ekstra på, da han ikke er kjent der og kanskje mer gira. Men på besøk hos en venninne ga han faktisk beskjed om at han måtte ut å tisse ved å skrape på døren 😁 På hytten til svigers er vi ute nesten hele dagen, så der passer jeg ikke særlig på han, og han har heller ikke hatt uhell der heller ☺️ Han er en veldig enkel og grei valp. Han biter svært sjeldent på ting han ikke skal bite på, han biter lite på oss selv om han er midt i tannfelling.  Litt vilter av og til da han er veldig glad i folk og vil hoppe, sleike, osv 😂 Men det kommer vel etterhvert.    Treningen går litt saktere om dagen. Vi trener på ting som tar litt tid å få inn; utgangsstilling, både på høyre og venstre side slik at vi kan bruke det i rally-lydighet. Og vi trener på bli. Sistnevnte føles ut som en evighetsøvelse 😂 Man kan jo trene på en lang fellesdekk/fellessitt, eller man kan trene kortere med rare forstyrrelser, man kan trene i nye miljøer. Man blir liksom aldri ferdig med å trene bli 😂 Også trener vi på litt feltsøk og dermed avlevering av gjenstander/starten på apporttrening.      I oktober er vi påmeldt vårt neste kurs! Da skal vi gå agility newbie, hvor vi skal lære forskjellige grunnferdigheter som er lurt å kunne til den fremtidige agilitykarrieren. Det gleder jeg meg veldig til 😁
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...