Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyfrelst vom og hundemat bruker!


Lizzie

Recommended Posts

I dag har jeg vært hos en forhandler og kjøpt 10 kg vogh. Lotta som er midt i løpetiden har ikke allverdens matlyst for tiden, men da hun fikk ferten av hva som var i posen ble hun svært så yr..... Maten gikk ned på høykant og hun fikk også selolje, noe hun elsket. Det var kjempedeilig å se henne spise med så god apetitt! Håper dette varer ved! Forhandleren delte blokkene opp i 1/2 kilos biter, så det ble lite arbeid på oss.

Så langt (etter en dag he,he :D ) er vi kjempefornøyde (satser på at vi også er det om en måned eller to!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjøpte du hos? Tror du ti kilo opp hele plassen i et kombikjøleskap?

http://www.vomoghundemat.no/forhhordaland.asp var hos han på Paradis, hyggelig fyr! Det var god plass til 10 kg i frysen på kjøleskapet vårt. Vi har et gammelt nede i en bod som har to dører, frys oppe og kjøleskap nede. Kunne hatt 20 kg inn der. Så hvis du mener kombiskap med egen frysedel har du god plass til 10 kg. Løp og kjøp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

http://www.vomoghundemat.no/forhhordaland.asp var hos han på Paradis, hyggelig fyr! Det var god plass til 10 kg i frysen på kjøleskapet vårt. Vi har et gammelt nede i en bod som har to dører, frys oppe og kjøleskap nede. Kunne hatt 20 kg inn der. Så hvis du mener kombiskap med egen frysedel har du god plass til 10 kg. Løp og kjøp!! ;)

Hvor mye kostet 10 kg? Og hvor lege tror du det holder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge inn en liten kommentar;) Det med hvor mye hunden skal ha varierer veldig fra hund til hund, men 1-2% er en god tommelfinger-regel:) Huskyen min på 24kg får ca 300gram dagen nå (snart 2år) og har et aktivt liv. Minsten, aussie-valp på 6mnd og rundt 15kg), får 400gram om dagen og lever for tiden ett rolig liv.. Så man må se det ann litt:)

I tillegg til V&H får mine litt bein, fisk og annet kjøtt..Og jeg bruker ca 250kr i mnd på for for to hunder.. Mot ca 600kr i mnd på tørrfor da jeg bare hadde huskyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradis her i Bergen??

Dette hørtes innteresangt ut, men vil det svare seg for meg som har 4 hunder i hus??

Noen som vet hvor mye Samojeden vår bør få av slikt för, hun veier vell nå 25 kg og burde vært nede i i hvertfall 22-23kg(oppdretteren mene hun ikke bør veie mere enn 20kg men ligger hun på 22-23 så er hun fin altså, i følge dyrelegen vår), problemet er at hvis jeg gir henne så mye som står på fôr pakkene så legger hun på seg og gir jeg henne vanlig fôr og ikke light for som hun går på nå, så legger hun på seg.

jepp den hunden har vekt problemerog sterk hd så sliter litt med dette her altså, hun bør liksom ikke bli noe feitere enn hva hun er, helst gå ned litt i vekt(forde om hden ikke plager henne).

de andre hundene er letter å holde slanke enn samojeden for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 hunder i hus og det funker helt fint.

Bernerhannen min veier 40 kilo og spiser 800 gram om dagen, mens tispa mi som veide 47-49 kg før hun ble syk fikk ca 400 gram. Grunnen til at de får/fikk så forskjellig er på grunn av alder og aktivitet. Hannen er 1 år og veldig aktiv på tur, mens tispa er 7 år og veldig rolig både inne og på tur.

Hvor gammel er samojeden din og hvor aktiv er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som hvet vor jeg kan få tak i sånn hunde mat i haugesunds området?

Tysvær zoo har :) Men de selger kun i 1 kg pølser. Tenkte jeg skulle sende mail til de, om de kan bestille noen i 1/2 kg. Det trenger sikkert du også, som har så liten hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge inn en liten kommentar;) Det med hvor mye hunden skal ha varierer veldig fra hund til hund, men 1-2% er en god tommelfinger-regel:) Huskyen min på 24kg får ca 300gram dagen nå (snart 2år) og har et aktivt liv. Minsten, aussie-valp på 6mnd og rundt 15kg), får 400gram om dagen og lever for tiden ett rolig liv.. Så man må se det ann litt:)

I tillegg til V&H får mine litt bein, fisk og annet kjøtt..Og jeg bruker ca 250kr i mnd på for for to hunder.. Mot ca 600kr i mnd på tørrfor da jeg bare hadde huskyen :)

Oj :D Det var mye... Jeg har ikke sjekket så mye enda om hvor mye forskjell det er hos meg. Men jeg tror faktisk jeg har brukt ca 120 kr på en mnd i vom (frysetørket). Men jeg fòrer også med grønnsaker og slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 hunder i hus og det funker helt fint.

Bernerhannen min veier 40 kilo og spiser 800 gram om dagen, mens tispa mi som veide 47-49 kg før hun ble syk fikk ca 400 gram. Grunnen til at de får/fikk så forskjellig er på grunn av alder og aktivitet. Hannen er 1 år og veldig aktiv på tur, mens tispa er 7 år og veldig rolig både inne og på tur.

Hvor gammel er samojeden din og hvor aktiv er hun?

Hun er 4 år og full av liv(oppfører seg som en valp enda, kanskje hun tror hun er valp :rolleyes: ), når vi går med henne løs i skog og mark så er hun overalt og når hun går i bånd så trekker hun ganske mye i båndet hvis ikke vi har godbiter med(ja vet at hun ikke skal trekke men hun har aldri lært å gå fint når ikke utstillingsbåndet er på).

Hun har altså sterk HD så vi kan ikke la henne bli tyngre en 25 kg for da blir hun for feit.

For å si det sånn hun er minst like aktiv som de små i skogen om hun ikke er værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tysvær zoo har :) Men de selger kun i 1 kg pølser. Tenkte jeg skulle sende mail til de, om de kan bestille noen i 1/2 kg. Det trenger sikkert du også, som har så liten hund :D

Kan du gi meg et lite bib om du har ringt de? får tar turen innom snart til de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok kan du hørre om pris og osv? forer du bare med det du eller?

Ja, jeg kan spørre om priser. Jeg vet at en kg koster 20 kr... Jeg har fòret med ca 50/50 med vom, og 50/50 med grønnsaker eller fòr. Det har fungert veldig fint :P Hun har lagt litt på seg da :D Men det skal jeg fikse på :P Tar litt tid å finne ut hvor mye hunden trenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo ikke dyrt i det hele tatt, kanskje det svarer seg med det da siden jeg har så liten hund og han ikke spiser så mye..kan du bare fore med vom eller? jeg er ikke så særlig innpå dette siden dette er ganske nytt for meg da :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierer det de har skrevet på hjemmesiden:

Vi har nå fått inn et helt nytt fullverdig hundefòr som leveres i 1 kg pølser frosset og norskprodusert, og som leveres i 3 varianter hvorav alle er vitaminisert.Variantene består av, (ren vom), (storfe-vom-kylling), (storfe-vom-kylling-fisk).Alle kan gis som fullfor, men egner seg også meget godt som en sunn smakstilsettning til tradisjonelt tørrfor. kr. 20.- pr kg, v/ 50 kg kr 18.- pr kg.

Så ja :D Etter det jeg forstår hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...