Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann går tur med hund.


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

En mann går tur med en hund...Hunden er av typen polarhund. Det vil si en super trekkhund som har blitt importert..(Mannen er ikke sikker på rasen. Men det er altså en Huskey!) Mannen fikk hunden av en kompis som driver med hundekjøring. Hunden får en tur hver dag. OG den varer i 5-6 timer. Jo, en tur hvor eieren møtes kompisene sine inne på Rema, og hunden venter uten for...Selv bor de 15 min fra butikken!

Hun aldri få nok mosjon. Hund aldri løs. Hund lat. HUND VENTER VALPER ;)

Eller...VENTET for den saks skyld...Han hadde parret tispa, og dermed ventet han jo valper, etter melding fra dyrlegen...(ellerIKKE melding fra vet!)Hund fortsetter turene som varer i 5-6 timer, hvor hun bare ligger utenfor REMA!

Hund og eier møte Christine. Christine få informasjon om at...;

"Joda...I dag er den store dagen!!! Laika skalvalpe i dag!" Christine går vidre, fordi hun har forbud mot å snakke med mannen.

Men vent...Mannen bandt hunden fast i stolpen utenfor Rema og gikk inn med kompisene sine...

Å der ute lå igjen stakkars Laika som ventet valper. Ute alene...Kunne føde når som helst.

Mannen går fortsatt turer med hun..Like tjukk...Men!!!

Hvor ble det av valpene? :D

Til dere som lurer...

Grunnen til at jeg ikke får snakke med mannen er at han virker truende...Før hadde han to Malamuter, og han hadde IKKE kontroll over de! De angreip alle hunder...Dessuten så har mannen slåss med både bjørne flokker og ulver! +++at han prøver seg på mødrene våre :o

De malamutene ble DESVERRE avlivd av politiet, falken or whatever, etter og ha havnet i feile hender :o

Jeg skjønner ikke hvorfor han i det hele tatt har hund jeg...:S

Sorry at språket var rart i det første avsittet..Men jeg skriver som jeg tenker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han sloss med bjørneflokker ? Hva slags bjørnerase var det? :D

Uansett.. Kan jo hende valpene tispa skulle ha var dødfødt.. eller noe ?

Desverre mange uegna hundeeiere rundt omkring. Kvaifiserer det som dyreplageri kan man jo alltids melde ifra til mattilsynet el.. men hvis ikke tror jeg ikke det er så mye å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Har han sloss med bjørneflokker ? Hva slags bjørnerase var det? :D

Uansett.. Kan jo hende valpene tispa skulle ha var dødfødt.. eller noe ?

Desverre mange uegna hundeeiere rundt omkring. Kvaifiserer det som dyreplageri kan man jo alltids melde ifra til mattilsynet el.. men hvis ikke tror jeg ikke det er så mye å gjøre..?

Nei..Han SIER det..men om han har? Tviler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Han slåss med bjørner og ulver? :D

Hva gjør mannen 5-6 timer på REMA(!), av alle steder??

Noen burde kontakte dyrebeskyttelsen om dette.

På Rema så sitter han inne og prater med kompiser.. :o

Hunden ligger ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyper_Bærta:

Er det den hvite tispa, og en litt eldre mann som eier den?

det er ikke låv å elte hunder på utsiden på ofentlige plasser
Kommer helt an på!

Det som ikke er lov er å binde hunden slik at folk er nødt til å gå rett forbi den (tett innpå).

Bindes hunden slik at den ikke ligger i veien for folk, så er det faktisk ikke ulovlig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyper_Bærta:

Er det den hvite tispa, og en litt eldre mann som eier den?

Kommer helt an på!

Det som ikke er lov er å binde hunden slik at folk er nødt til å gå rett forbi den (tett innpå).

Bindes hunden slik at den ikke ligger i veien for folk, så er det faktisk ikke ulovlig. :D

Det er faktisk ulovlig å binde hunder utenfor matbutikker.

Har ingenting å si hvor du binder hunden, det er uansett ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ulovlig å binde hunder utenfor matbutikker.

Har ingenting å si hvor du binder hunden, det er uansett ulovlig.

Dette sier Hundeloven:

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Sier ikke mer...! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier Hundeloven:

Sier ikke mer...! :D

Mener fortsatt det ikke er lov å binde hunden utenfor butikken, for hunden sin del.

Ikke for menneskene.

Dessuten har de fleste butikker (iallefall her i Stavanger) fjernet den kroken/ringen du fester lenka i, så umulig å binde hunden utenfor butikkene her uansett. (Heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Hyper_Bærta:

Er det den hvite tispa, og en litt eldre mann som eier den?

Kommer helt an på!

Det som ikke er lov er å binde hunden slik at folk er nødt til å gå rett forbi den (tett innpå).

Bindes hunden slik at den ikke ligger i veien for folk, så er det faktisk ikke ulovlig. :D

Årh..bor du i nærheten ? :o

SÅ KULT...Og ja..., den hvite tispa :S

Har snakket litt med venner opg bekjente i dag...OG noen sier at hun er pensjonert..Men hun er da ikke så gammel :unsure: Men pensjonert pga en skade i beinet..Veit ikke jeg..Hva jeg skal tro på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh..bor du i nærheten ? :)

SÅ KULT...Og ja..., den hvite tispa :S

Har snakket litt med venner opg bekjente i dag...OG noen sier at hun er pensjonert..Men hun er da ikke så gammel :unsure: Men pensjonert pga en skade i beinet..Veit ikke jeg..Hva jeg skal tro på?

Pleide å gå endel tur i området med huskyen jeg hadde, og det hendte at vi traff Laika m/ eier. Han er en merkelig skrue!

Jeg kjenner han ikke, og kan ikke uttale meg om hva han har gjort i livet. Men jeg personlig tror han er full av "schjiit" :) og tror ikke på ett kløyva ord av det som kommer ut av kjeften hans.

Dessuten så bytter bikkja rase stadig vekk... :rolleyes: Sist jeg traff han var hun en malamute! Er ikke sikker på hvor gammel hun er, fire-fem år kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke vi ødelegge tråden her, men jeg må svare;

Mener fortsatt det ikke er lov å binde hunden utenfor butikken, for hunden sin del.

Ikke for menneskene.

Dessuten har de fleste butikker (iallefall her i Stavanger) fjernet den kroken/ringen du fester lenka i, så umulig å binde hunden utenfor butikkene her uansett. (Heldigvis)

Om man setter hunden fast i takrenna utenfor butikkdøra, på et trangt fortau, utenfor porten til barnehagen o.l. så bryter man loven. Det er det ingen tvil om.

Du får tolke Hundelovens kap. 2 §5 som du vil, jeg bare siterer det som står der. Og jeg har valgt å tolke det rett frem. Setter man hunden slik at den ikke blir en hindring for ferdsel så bryter man ikke loven. Det er altså ikke værre enn å bruke huet litt :)

Må legge til at jeg personlig ikke går ifra hund bundet.

Ikke fordi jeg er redd for hva hunden kan gjøre, men for hva mennesker kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Pleide å gå endel tur i området med huskyen jeg hadde, og det hendte at vi traff Laika m/ eier. Han er en merkelig skrue!

Jeg kjenner han ikke, og kan ikke uttale meg om hva han har gjort i livet. Men jeg personlig tror han er full av "schjiit" :) og tror ikke på ett kløyva ord av det som kommer ut av kjeften hans.

Dessuten så bytter bikkja rase stadig vekk... :rolleyes: Sist jeg traff han var hun en malamute! Er ikke sikker på hvor gammel hun er, fire-fem år kanskje?

Åja.. :D Hvor i Tr.heim bor du da? :)

JEg heller tror ikke på så mye fra han. Og nei, han er ikke helt sikker på rasen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på La'mon, med gangavstand til alt :)

Angående hunden så tror jeg nok hun er en Siberian. Normalt sett skal hun tåle "påkjenningen" av å ligge ute (i dette tilfellet utenfor butikken) uansett vær, men det er jo trist om hun ikke blir tilstrekkelig aktivisert.

Jeg er enig i det at det ikke er ideellt å gå ifra en drektig hund på den måten, men jeg tror ikke det hadde vært bedre om hun hadde blitt igjen hjemme alene heller. Håper det går bra med valpinga og alt, det virker ikke som om eieren har så altfor mye peiling på det området. Ønsker bikkja lykke til!

Når det gjelder denne hunden og hundeloven: Hvor blir hun bundet? Hvis hun står ved sykkelstativet eller ved postkassene så er det ikke lov, men hvis hun står bundet i en av flaggstengene så er det lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Guest Christine

Litt lenge siden nå da men...

Har ikke møtt han på en god stund, men da jeg møtte han spurte jeg om han hadde fått solgt alle valpene.

Svaret: " Nei, det var bare innbilt drektighet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet? Ehh..

Ikke misforstå, jeg har ikke sansen for sånt hundehold, og det er totalt uansvarlig å gå fra ei tispe på utsiden av en butikk som du TROR er drektig og skal føde i dag..

MEN! Tispa var ikke drektig, hun var innbilt og antageligvis feit, og DET er ikke kriminelt.. Ikke er det kriminelt å være tjukk i huet heller (uheldigvis).. Så så sant ikke hunden er bundet utenfor en offentlig plass folk er nødt til å passere for å komme inn døra, så tror jeg ikke politiet gjør stort.. Dessverre.. Men dere kan jo ringe Mattilsynet og gjøre DE oppmerksom på mannen og hunden hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet? Ehh..

Ikke misforstå, jeg har ikke sansen for sånt hundehold, og det er totalt uansvarlig å gå fra ei tispe på utsiden av en butikk som du TROR er drektig og skal føde i dag..

MEN! Tispa var ikke drektig, hun var innbilt og antageligvis feit, og DET er ikke kriminelt.. Ikke er det kriminelt å være tjukk i huet heller (uheldigvis).. Så så sant ikke hunden er bundet utenfor en offentlig plass folk er nødt til å passere for å komme inn døra, så tror jeg ikke politiet gjør stort.. Dessverre.. Men dere kan jo ringe Mattilsynet og gjøre DE oppmerksom på mannen og hunden hans?

er enig i dette altså! ihvertfall hvis han visste på dette tidspunktet at det var innbilt drektighet!

kan vel egentlig si temmelig sikkert at han ikke har sloss mot ulver og bjørner! ;) hvis ikke det var et menneske som het Bjørn og en som het Ulv da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Men det er snakk om en totalt uforstående mann, som ikke visste at hunden hadde innbilt drektighet.

Han sa at valpene helt sikkert kom...

Men samma det, gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei, ser etter litt innspill om en valp jeg er i prosessen med å kanskje adoptere - om alt går seg til og eierne er enige. Har anonomymisert endel info om hunden av den grunn. 5 mnd gammel tispe, som har vokst opp ilag med søsteren (også 5 mnd gml) og mamma, har bodd med de hele livet hennes. Søsterhunden er bor ikke fast der, men er innom i helger. Ellers en snill, lydig og matmovitert jente. Glad i kos og berøring og ellers bra gemytt. Casen er at hunden er vokst opp med søstra og moren sin, og har aldri vært noe særlig alene uten søstra og (særlig) moren.  Ved første forsøk å gå på tur alene med hun får hun et fryktelig stressnivå, og vil knapt gå en meter uten å bli lurt avgårde med godbiter. Noen ganger glemmer hun at 'flokken' mangler og er ivrig og glad, før det går noen sekunder der hun leter etter søstra og mora igjen. Tydelig at hunden er ganske sterkt kobla i mora og søstra si, og stresser når hun ikke finner de. Dette var dog turforsøk første gangen jeg møtte hunden, ifl eier har de aldri gått på tur med kun henne alene.  Jeg som mulig ny eier ønsker at overgangen skal gå så bra som mulig for henne til sitt poensielt nye hjem, men vil høre erfaringer fra noen som har gjort noe lignende.  Skal man ta valpen rett ut av miljøet hun er i nå, eller forsøke å bygge bånd til hunden før det gjøres? Hunder knytter seg jo ganske sterkt i folka og stedene de vokser opp med, og båndene blir sterkere etter hvert som tida går - men er mulig også det blir litt brutalt å rive henne opp slik som det er. Står vel mest på ideen om å møte henne to-tre ganger også ta henne med, men vil gjerne høre hva folk har av opplevelser eller tanker. 
    • Så kjekt med norsk rase, var første tanke! Lykke til med den lille
    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...