Gå til innhold
Hundesonen.no

vil ikke sitte eller dekke i sneen.

~Marlene~

Recommended Posts

jeg har det problemet at mira nekter og sitte eller dekke i sneen,

detter hindrer jo da noen øvelser for oss før sneen er borte.

noen tips?

prøver så godt jeg kan å lokke henne til å sitte men nei. må bare le litt der hun stå å ser rart på meg når jeg ber henne sitte eller ligge :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville du lagt deg ned i den våte å kalde sneen? :wub:

ask refuserer også ligg i snø, han "setter" seg, med rompa 2 centi over bakken :P jeg forventer ikke annet jeg, da måker jeg heller bort litt sne på terassen så får vi trene ligg og de øvelsene som ineholder ligg der :wub:

kan du ikke legge på et teppe eller måke bort noe av sneen da? eller trene inne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma er heller ikke noen fan av å ligge i snø. Men det må han jo.. Løsningen på problemet ditt vil jeg tro er å finne en skikkelig god forsterker, en belønning som hun omtrent kan dø for.. Puma klasker i bakken i søle eller snø for en bit fiskekake eller gulost.

(Men nå trener jeg klikkertrening, og lokker ikke, så jeg belønner det at han tilbyr dekken i all slags vær og på allslags underlag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å la henne ligge på et teppe i begynnelsen, og lære henne at det ikke er farlig. Men hvordan gjør du det? Sier du "dekk", "dekk", "dekk" (evt med strengere og strengere tone?) i håp om at hun skal legge seg? Eller prøver du å tvinge henne ned ved å presse på skuldrene hennes etc..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å øke kravene litt mer grqadvis. Høres ut som hun ikke forstår hva du mener når det er snø; hunder er ikke verdens mestere til å generalisere vet du:p Eller det kan være at hun rett og slett synes det er ufyselig og dekke på snø. Jeg ville prøvd å senke kritereine og ikke si dekk, heler vente til hun tilbyr det firvbllig for så å legge på komando, ellers så utvanner du kommandoen din:-) Kanskje du kunnebruke en bedre forsterker også:P bytte frolicen ut med pølse kanskje:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...