Gå til innhold
Hundesonen.no

Knurrer når han spiser

Pilbus
 Share

Recommended Posts

I det siste har hunden min på 10 mnd begynt å knurre mot en annen hund når di skal spise. De har spist fint i lag før og dette er noe som plutselig har oppstått. Den andre hunden er moren min sin hund, han har vokst opp sammen med han omtrent. I helgen da jeg var hjemme hos morne min å var barne/hundevakt begynte plutselig min hund å knurre når den andre hunden nærmet seg maten. Min hund er 50% golden og 50% flat så han er temmelig matvrak, mens moren min sin hund er sånn som man nesten må lure til å spise. Dette har skjedd en gang tidligere, da også hjemme hos moren min med hennes hund, da glefset han og mot hennes hund. Jeg lurer rett å slett på hva jeg skal gjøre med dette, jeg syns jo ikke det skal være slik og vil jo ikke ha en mataggresiv hund.. er det noen gode tips og råd her inne på hundesonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i puberteten, på vei til å bli voksen og få egne meninger, og et annet forhold til andre, voksne hunder. Ikke gi de mat sammen. La hunden din få være helt trygg på at ingen får muligheten til å ta maten hans.

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider