Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei dere! 

Jeg er en jente i tidlig 20-åra som ønsker en turkamerat og litt ekstra selskap i hverdager og helger. 

Til vanlig jobber jeg i radio, og tar opp fag på siden. Har hatt hund hele livet, blant annet beagle, kleine munsterlander og vorseth, men måtte gi bort min munsterlander da jeg flyttet til byen. Man merker fort forskjeller når hunden ikke er i hus med deg lengre, og det kan bli litt trist og ensomt til tider. Jeg bor ganske sentralt i Oslo, men fortsatt i kort avstand til turområde. Vi som bor her er veldig rolige mennesker, og er ikke særlig glade i fest. Om det skjer, har vi det ikke i leiligheten.. :-) 

Vet ikke om det er innafor å spørre her, men har prøvd mange andre steder uten "napp". Forståelig nok er det få som vil låne bort hunden sin, men tenkte det kunne være greit om noen jobber feks sene vakter, eller bare vil ha litt tid for seg selv, så får jeg muligheten til å bli kjent med en ny firbent venn. :-) 

Gi en lyd her i tråden om dere vil vite mer! 

• Like 1
Skrevet

Jeg bor i Oslo og har en valp som trenger pass iblandt, og en eldre hund med separasjonsangst som også trenger pass iblandt. :) 
Så bare si fra om du vil være på "passelista" mi :P  
Valpen er foreløpig for liten til å være alene enda, såvidt begynt på alenetreningen. Hun gamle kan være alene i korte stunder men det gjelder dessverre bare her hos meg (tror jeg, tør ikke satse på annet). Så om du skulle ha lyst til å passe kan ingen av dem etterlates alene enda hvertfall. :)  

Trenger alltid flere på passlista mi :P Valpen skal etter hvert bli en normal hund som kan være alene som vanlig. Men dessverre tror jeg aldri den gamle vil bli trygg nok til å være alene feks på kveldstid om vi skal ut i helgene, så er veldig takknemlig for folk som vil passe om jeg skal noe og ikke søsteren min kan :) 
Den gamle, Dixie, er ordentlig menneskekjær og eelsker kos. kan være litt masete men er veldig søt og trivelig, godt selskap. Valpen er som valper flest :P Hyper til tider, men også veldig glad i kos. :)

Bor midt på Torshov :)

• Like 1
Skrevet

Schæferhannhund til utlån her i huset! Han er en stor og snill bamse. 7 år gammel, men 1 år i hodet. Lydig og snill med andre hunder. Han har ett litt ødelagt kne, men klarer å gå lange turer. Kan ikke være alene, da jeg har "glemt" å trene dette siden jeg alltid har to eller flere hunder i huset. Jeg låner han ut til tur og kos nå i en periode fremover da jeg har (forhåpentligvis) drektig tispe som trenger litt mer ro enn de to klarer å lage sammen ;) Kan lånes på alle formiddag og gjerne i helger også. Han kan bo her i ukedagene, men om du vil ha han over helgen så kan han gjerne det. Send meg en PM om du synes dette så litt spennende ut :)

Bor midt i mellom Vinderen og Borgen, så kort vei til tre forskjellige t-bane linjer. 

• Like 2
Skrevet

Jepp, har også hund til utlån nå og da. Er kronisk syk, og trenger litt avlasting i blant. Har én liten og én stor (gårdshung og ridgeback), den minste er ikke så glad i andre hunder men ellers ganske grei, den store er grei med de fleste med unntak av et utvalg hanhunder... Nettsiden står i signaturen min. Send en e-post på [email protected] om du er interessert, så møtes vi og rusler en tur sammen! Vi bor forøvrig på Disen, så ikke langt fra Lillomarka.

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...