Gå til innhold
Hundesonen.no

Schnauzere?

Beate,gd

Recommended Posts

Hei

Jeg lurer litt på hvorfor Dvergschnauzer sort og Dvergschnauzer salt/pepper og alle andre Schnauzere er delit inn i forskjellige raser bare på grunn av fargeforskjeller? Er ikke dette samme rasen bare forskjellige fargenyanser? Dette gjelder jo både dverg, mellom og risen Schnauzere.

Dette har jeg lurt lenge på og ingen av dem jeg tidligere har spurt har kunnet gitt meg noe godt svar så jeg håper det er noen her inne osm vet..

Håper på noen gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergschnauzer er en rase, uansett farge. Slik er det også med standar schnauzere og ristenschnauzer, to raser med forskjellige farger i rasen. Dverg, standard og risenschnauzere er delt pga størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en ser i forholdt til utstilling er det jo slik at når en kommer til gruppe bedømningen stiller det jo 3 dverg Schnauzere og to mellom schnauzere og to risenschnauzere, mener jeg å huske.

Da vel i det jo si at dem bedømmes hver for seg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en ser i forholdt til utstilling er det jo slik at når en kommer til gruppe bedømningen stiller det jo 3 dverg Schnauzere og to mellom schnauzere og to risenschnauzere, mener jeg å huske.

Da vel i det jo si at dem bedømmes hver for seg eller?

Jeg er ikke helt inne på utstilling så det kan sikkert noen bedre enn meg, men jeg mener at de forskjellige fargene dømmes hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...