Gå til innhold
Hundesonen.no

Dvergpuddelen Tyson


Monab88

Recommended Posts

Bestemte meg får å lage en egen tråd til Tyson her, da han ikke har blitt omtalt serlig mye her på forumet. :rolleyes:

Som noen kanskje ser så er Tyson IKKE en utstillingshund! ;) Jeg kan ikke mye om puddler, men at Tyson ikke hadde tatt seg ut i ringen ser selv jeg. Vi hadde nok bare blitt ledd av ;)

Han er derimot skogens konge! Elsker å springe på timesvis i skogen. Han elsker også tennisballer, og kan ikke få nok av de. Tror vi har et tyvetalls stykker liggende rundt om kring.

Han er virkelig en STOR hund i liten kropp ;)

tyson.jpg

Tur059.jpg

alkaty.jpg

Nyklipt. Synes ikke han er serlig pen når han ser slik ut ;)

tyson1.jpg

Tyson.jpg

tyson2.jpg

Albinsbursdag002.jpg

Albinsbursdag001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...

Ikke utstillingsmateriale?

Hvorfor det da, synes at ha er sjempesøt jeg og så lenge han holder seg innenfor rasestandarden kan du jo fint stille han selv om det krever en del pelsstell og pes for deg.

Men artig er det lell - uansett forstår hans glede for skogen - min gutt elsker også skogen, storpuddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke utstillingsmateriale?

Hvorfor det da, synes at ha er sjempesøt jeg og så lenge han holder seg innenfor rasestandarden kan du jo fint stille han selv om det krever en del pelsstell og pes for deg.

Men artig er det lell - uansett forstår hans glede for skogen - min gutt elsker også skogen, storpuddel.

Egentlig så aner jeg ikke hvorfor han ikke er noen utstillingshund ;) Vi fikk han jo som omplasseringshund da han var 11 mnd gammel og fikk høre av oppdretter at han ikke egnet seg til utstilling, men har helt glemt hvorfor. Og siden jeg ikke har peiling på puddler så tar jeg ikke sjansen på å entre ringen med han :P

Men selv om han hadde vert innenfor standaren så tror jeg ikke jeg tør å stille han. Han hadde garantert hoppa mer rundt på 2 føtter istede for å løpe på 4, vimsa rund å ikke greid å stå stille. Han er også skeptisk til menn så det hadde vert et problem med en mannlig dommer.

Men hvordan er det med størrelsa på utstilling? Tyson er 35 cm. i mankehøyde, men registrert som toy. Må jeg da få han omregistrert som dverg først?

Så nydelig han er :)

puddel er kjempe hunder det altså :P

Takk :P

turentre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyson er jo selfølgelig nydelig da :)

Men du...Bor du langt fra Eidsvoll eller? For på puddelutstillingen i Juni, så skal de ha sånn "bedømming" av puddler som ikke er i utstillings klipp eller noe, bare for at hvem som helst kan komme å se om det er noe vits i å stille familie hunden sin eller hva den nå er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyson er jo selfølgelig nydelig da :)

Men du...Bor du langt fra Eidsvoll eller? For på puddelutstillingen i Juni, så skal de ha sånn "bedømming" av puddler som ikke er i utstillings klipp eller noe, bare for at hvem som helst kan komme å se om det er noe vits i å stille familie hunden sin eller hva den nå er :P

Ja, det leste jeg nettopp om i puddelposten (ja, for nå har vi visst begynt å abonere på PP også :P ). Sa faktisk til mamma at det hadde vert gøy å stille Tyson der :P Men det er nok alt for langt unna. Dessuten så er det dobbeltutstilling på oppdal den helga så det hadde ikke gått uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en berner for tiden og han stilles ja! :)

Det er 3 1/2 år siden Kaisa ble stilt sist. Hadde tenkt å stille i veteran nå etter hun fylte 7 på februar, men rakk jo aldri det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en berner for tiden og han stilles ja! :)

Det er 3 1/2 år siden Kaisa ble stilt sist. Hadde tenkt å stille i veteran nå etter hun fylte 7 på februar, men rakk jo aldri det.

Nei, huff :P

Hva har de fått på utstilling da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa hadde bare noen ck som beste resultat. Hun alltid vert litt overvektig og umulig å slanke.

Hun ble Bir valp en gang, men da var hun den eneste :P

Albin har fra sine 10 valpesow:

6x Bim

2x Bir

1x Big5

Han har kun blitt stilt 2 ganger som junior og der har han en rød og en blå.

Neste gang er på sunndalsøra 30 april. Da er han unghund :)

Jeg skal prøve å få lagt ut et slags utstillingsbilde av Tyson i morgen. Da må du si hva du synes! :P

EDIT: Det er klin umulig å ta bilder av han når jeg er alene! ;)

Får ta det i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...