Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp plutselig begynt å ødelegge ting når alene


hundemann
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått masse gode innspill og hjelp fra forumet her tidligere, så rådfører meg igjen.

Vår Vorsteh valp har blitt 7,5mnd, og er som alle valper, livlige. Vi har hatt en meget jevn og fin progresjon på hjemme alene trening, men nå i det siste har han plutselig begynt å ødelegge ting i hjemmet.

Han ligger ikke i bur, men får gå fritt rundt. Likevel er vi flinke til å legge bort det mest åpenbare, slik at fristelsen ikke blir for stor.

I det siste hopper han derimot opp på alt av kjøkkenbenk og det som er, og at vi kommer hjem til "helt" hus hører til sjeldenhetene.

Etter en flott progresjon føles det nå som om man har tatt store steg tilbake. Lurer derfor på om noen har noe innsikt eller tips til hvordan vi skal håndtere dette?

For kontekstens skyld får han godt med tur, ofte en lengre en før han er alene, samt kong og andre ting å tygge på. 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn som gjerne går litt i bølgedaler. Jeg ville prøvd å sperre av de områdene hvor han greier å få tilgang til ting å ødelegge. Selv har vi åpen løsning hos oss, så har løst kjøkkenbenkproblemet med å sette kompostgrinder foran. Min yngste forserer lett kompostgrinder om hun blir innestengt, men gjør det ikke så lenge de brukes til å stenge henne ute. Hun er for øvrig 19 mnd. nå og ødelegge fortsatt løsøre etc. om hun får muligheten, altså at vi ikke er flinke nok til å rydde bort, så det kan vare en stund. Min eldste på 4 var godt og vel 2 år før vi kunne begynne å lempe på sikringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...