Gå til innhold
Hundesonen.no

Mengde av fôr til valp


SofieAurora
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg får meg en salukivalp om to dager og jeg har alt klart, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal dosere fôret! Jeg har valpefôr fra Eukanuba og vom&hundemat for valper. 
Jeg har sett bakpå posen til Eukanuba hva de foreslår som dagsdose og da står det 310gram hver dag (jeg skal fôre tre ganger daglig så da blir det 103+/- for hver gang), men jeg tenker å blande inn litt v&h. 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Synes dosen på posen høres så stor ut, men kan hende bare valpenervene som setter inn.. :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det på posen som retningslinjer, men ikke følg det slavisk. Aktiv valp trenger mer mat enn en mer sedat valp. Mine har alltid hatt behov for mer enn det produsenten skriver i sin tabell. Her bytter jeg ut det ene måltidet med v&h, heller enn å blande det i tørrforet, så hun får tørt morgen og kveld og v&h midt på dagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Bruk det på posen som retningslinjer, men ikke følg det slavisk. Aktiv valp trenger mer mat enn en mer sedat valp. Mine har alltid hatt behov for mer enn det produsenten skriver i sin tabell. Her bytter jeg ut det ene måltidet med v&h, heller enn å blande det i tørrforet, så hun får tørt morgen og kveld og v&h midt på dagen.

Okei, tusen takk for svar!

Jeg har tenkt på det å ha tørrfôr til morgen og kvelds og v&h midt på dagen så kan hende jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...