Gå til innhold
Hundesonen.no

kanin snakk!


Synne

Recommended Posts

her kan du snakke om din kanin og hvilken rase den er og bare ligg ut bilder av den ;)

du kan f.ek skrive sånn som dette:

navn:molly

alder:3år

rase:dvergvedder

fra:nestun dyrebutikk

fødet:?

mor:?

far:?

unger:?

søsken:?

fakta:Molly er en svart kanin elsker å være ute med holly(kanin)og spise kanin godt.Hun og holly er veldig flink til å rømme da hehe :P Hun er en verdundelig kanin angrer ikke et sekund på at eg tok henne :D

og bare finn på mer vi dere vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Navn: Rambo

Alder: ca 5 år

rase: dvergvedder

oppdretter: marit zoo i tr.heim

mor: trine (dvergvedder)

far: gutten (dvergvedder)

søsken: 5 om jeg ikke husker feil..

egene kull: ett, da blandet med en angora. ungene ble gitt bort til naboer, enkelte fetet opp, slaktet og spist. reven forsynte seg godt av det kullet gitt.. :lol: jeg hadde rambos sønn, nemo i 2 år, men da strøk han med. (av naturlige årsaker.)

bur: innhegning ute om sommeren og valpebingen til ask inne om vinteren. han bodde tidligere ute hele året, men grunnet sviktende helse blir han nå tatt inn når kulden kommer.

Nå er rambo både døv, og nesten blind, men gutten trives, og får leve til han dør. :icon_redface:

kjempeglad i gutten min, som virkelig har levd opp til det noe underlige navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Bamse

Alder: 10 år

rase: Hermelin

oppdretter: fikk han av en jente i Steinkjer.

mor: Vet ikke

far: vet ikke

søsken: Vet ikke

egene kull:Pappa til et kull på 5. :icon_redface:

bur: 80x150 eller noe sånt, men har tatt bort nettingen og satt en valpegrind rundt så han har stooor plass. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unger:1 kull, det spiste hun :rolleyes:

hehe..(ler meg i hel) :thumbs: spiste hun kanin ungene sine?

er ikke kaniner vegiterianer da? :lol:

Jeg visste ikke om kullet :rolleyes: Men hun hadde begynt å spise på de når jeg kom å sjekket etter henne. Dette er jo sikkert 7 år siden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! :thumbs:

i steden for å skrive sånn som dette:

navn:osv

kan jo dere skrive hvordan dere fikk kaninen/ene din/e..

her er min historie :)

Meg, min søster og mamma og pappa vi skulle på nestun dyre butikk og kjøpe fisk..

eg ble dårlig var veldig kvalm rett før det hadde vi sett på noen kaniner..

Eg gikk ut for å lurte meg litt mamma kom gående bort til meg å spurte :hvilken kanin vil du ha?

Eg ble jo glad inne i meg så eg sa :den gråe..

så fikk eg josefine.men en månde etter fikk min søster også eg kanin som het Bonny.En månde eller to ble josefine syk og måtte avlive hun nor vi skulle avlive hun fikk en velge en ny kanin og det ble Molly!

2 år senere døde bonny av sykdom og dyrelegen var stenkt så vi måtte vente..

Men vente tiden for Bonny ble for lang, så hun sovnet stille inn om natten.

sånn sirka 2 3 uker senere fikk vi holly, molly ble venner med hun med en gang! ;)

Det var min kanin historie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Helios

Alder: 10mnd

rase: Dvergvedder

oppdretter: vet ikke

mor: Vet ikke

far: vet ikke

søsken: vet ikke

egene kull: ingen

bur:stort innebur sammen med Chibiusa :thumbs:

Navn: Chibiusa

Alder: snart 10 mnd

rase: Dvergvedder

oppdretter: marit begby

mor: nille

far: herkules

søsken: 5 stk

egene kull: ingen

bur:stort innebur sammen med helios:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hehe..(ler meg i hel) :) spiste hun kanin ungene sine?

er ikke kaniner vegiterianer da? :D

mange førstegangsfødende som får unger i for tidlig alder kan bli stresset, vet ikke hva de skal gjøre og spiser de. Om de er stresset, nervøse, er redde for at noen skal gjøre ungene noe kan de og spise de.

Om det er noe galt med ungene kan de og spise de.

Kaninen min døde forresten på Mandag. ;)

Nesten 11 år gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Simba

Rase: Løvehode original

Alder: Har ikke peil. Ville nok gjetta ca 5-6 år. Kanskje eldre.

Slekt har jeg heller ikke peil på, ble kjøpt i dyrebutikk.

Bor: Ute i et bur på ca 10 m x 1,5 m.

Før han har jeg/vi hatt 1 kanin av ukjent rase, 1 dvergvedder og 2 av rasen hermelin. For min del synes jeg kaniner er litt kjedelige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange førstegangsfødende som får unger i for tidlig alder kan bli stresset, vet ikke hva de skal gjøre og spiser de. Om de er stresset, nervøse, er redde for at noen skal gjøre ungene noe kan de og spise de.

Om det er noe galt med ungene kan de og spise de.

Kaninen min døde forresten på Mandag. :)

Nesten 11 år gammel!

Så trist :D

Jeg som trodde min ca 8 år gammle kanin var gammel :rolleyes: Håper hun har mange gode år igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

naboen og innehaver av marit zoo i trondheim hadde et kull, og spurte om jeg ville ha. jeg fulgte kullet fra fødselen, og det var spesielt en hvit liten tass, med veldig butt snute (etter faren) jeg falt helt pladaks for. marit tok med seg kullet på jobb en ukes tid for å se hvor mange som ble solgt ut, og jeg var så spent på om den lille hvite var med hjem igjenn, og det var han! :D Ble så glad! Så fra den dagen, sommeren 00, har rambo vært mitt lille hjertebarn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...