Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips til treninger hvor Niri kan bli klar over at han har fire føtter

Guest lijenta
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Som overskriften sier. Niri trenger å bli mer bevist på at han har fire føtter. Vi har testet stigen og skulle gå mellom trinnene. Der har vi en jobb å gjøre. Han setter føttene der han klarer å få dem til å stå nogen lunde i ro. 

Vi trenger flere tips. Han har skade i forhold til stivhet/låsninger/og litt til så det er viktig å holde det så bra som mulig. Og det kan bli bra når han blir mer bevist på sine fire hjørner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du klikkertrening? Du kan bruke en lav eske eller bare en musematte og belønne for forbein, bakbein, alle bein i esken eller på musematta. Du kan også ta en plastboks og snu den og belønne for forbeina oppå mens han tråkker rundt boksen med bakbeina. Også balansering på nedfallent tre ute f.ex. Det er alt jeg kan om kontroll av føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Dere er geniale. ja han balanserer men det er super teit når han skal balansere sakte, bare vandre i veg der han får satt fast føtene takker for ideene og trenger flere ideer. Disse kan gjøre at han blir såpass bra at han kan fungere som tiltenkt  og det er bra for en hund som elsker å løpe. Kom gjerne med flere ideer :) Skal ta vare på og brukes godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi har gått cavalett men ser ikke så store resultater der. 

Men så har vi gått rundt en puff med forbeina oppå og bakbeina nede. Den ene vegen går det kjempefint den andre vegen sliter han noe. Tipper på at det er en eller flere sener på innsiden av låret som gjør det vanskelig.  Roteringen av bakbeinet er blitt vesentlig mindre.

For å få tak i og bruke senene så har jeg tenkt å sette forlabbene på ett eller annet så dem må være høyere enn resten av kroppen og da gå mellom sitt og stå. Er jeg inne på rett tanke da?

Her ar det vært tatt både røndtken og mr av skaden uten at dem har funnet noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...