Gå til innhold
Hundesonen.no

Raser.

Ulvinne

Recommended Posts

Sitter og titter litt i en bok fra 1989. (raseleksikon),og legger merke til en del raser som ikke står der: Kaukasisk Ovtcharka,Ungarsk Kuvaz,en del Masstifs mangler som f.eks Tibetaneren.

Men,Anatolsk gjeterhund står der under navnet:Anatolian Karabash,Maremma står der.

Når kom disse rasene til Norge? Jeg har undersøkt endel om Anatoler,men ikke funnet noen dokumenter på Norsk annet enn den en dyrlege skreiv for en stund tilbake..

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og titter litt i en bok fra 1989. (raseleksikon),og legger merke til en del raser som ikke står der: Kaukasisk Ovtcharka,Ungarsk Kuvaz,en del Masstifs mangler som f.eks Tibetaneren.

Men,Anatolsk gjeterhund står der under navnet:Anatolian Karabash,Maremma står der.

Når kom disse rasene til Norge? Jeg har undersøkt endel om Anatoler,men ikke funnet noen dokumenter på Norsk annet enn den en dyrlege skreiv for en stund tilbake..

Noen som vet noe om dette?

Jeg vet ikke når de først ble omtalt i bøker, men en venninne av meg hadde anatolsk gjeterhund for vel 15 år siden her i Norge - da kjente hvertfall jeg rasen best som maremma - vi hadde og en i stallen der jeg gikk..(18 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...