Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund som lekker?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Mistenker at kanskje Rocky lekker litt. Da når han sover/våkner. Er ikke 100% sikker på at det er han, det kan like godt være ene katteskinnet som har pissa, men jeg føler lukten er mer hundetiss aktig. 
Så må se det ann en stund til før jeg går til dyrelegen, greit å være sikker på at det er bikkja. :P 

Han har aldri tisset inne, med mindre han har vært helt, helt, helt desperat og gjerne syk i tillegg. Og vi ikke har vært hjemme. (Kan kun huske 1-2 ganger på 9 år, utenom valpetiden) Og da har det vært typisk hannhund tissing oppetter en stol eller noe. 
Plassene det gjelder nå er hundesenga hans. Der mistenker jeg mest katta, men han var veldig på at han ville rengjør den og prøvde slikke litt på det (derfor jeg oppdaget det), og det pleier han kun å gjøre vist han har hatt våt drøm el. 
Og sofaen, noe som kan stemme vist det skjer i søvne eller overgang søvn/våken. Katta har pr nå ikke tissa i møbler, eller generelt ting i høyden, svjv. Men han har ikke vist interesse i å rengjør dette såvidt jeg har sett. Nå har jeg dynka sofaen i eddikvann da, håper lukta gir seg når det tørker. Pisset hadde jo allerede trekt såppass inn at trekket ikke var bløtt lenger når jeg oppdaga det. :x Så har ikke hatt sjangs å få opp noe av tisset først. 

Så jeg lurer egentlig på 3 ting. 
1. Hva kan føre til at en hannhund lekker?
Og
2. Er det noe annet enn edikk jeg kan bruke for å gjøre ren sofaen/bli kvitt lukta?
3. Har bellyband noe for seg? Ser for meg at mengdene kanskje er større enn et slikt vil klare å trekke til seg om uhellet er ute? + man fratar jo hunden muligheten til å vaske seg, Rocky er jo ganske renslig av seg sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eldre hannhund som har lekket litt i søvne ved noen anledninger nå. Du må få utelukket UVI eller prostateproblemer el først og fremst, viktig å behandle forhudbetennelse om hunden har det og. Første gang det skjedde hadde faktisk min UVI, men ikke andre gangen så det var nok tilfeldig, og vet. har etter undersøkelser konkludert med at det nok er vanlig alderdomsrelatert her.

Prøvd bellyband, men synes ikke det fungerte så bra da det ikke kan være stramt uten å være ubehagelig med å presse i ryggen når hunden ligger i en ball, og når vi har våknet på morgenen har han hatt utstyret utenfor... Kanskje andre typer sitter bedre enn den jeg kjøpte, da. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...