Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktivisering og tips til treningsoppgaver

Aya

Recommended Posts

Har en meget aktiv (og meget hormonfylt) border collie på 15 mnd. jeg kjøpte han av forrige eier som ni mnd gammel, da han hadde utviklet stressuvaner som å løpe etter halen sin og å skvette inne. Han sluttet totalt med dette hos meg, men jeg merker at i perioder med lite mental trening begynner han å gjete skygger. Nå har vi dritt vær og dritt føre, noe som gjør at jeg hverken får trent spor eller blodspor, og trenger absolutt tips til andre typer aktivisering. Jeg unngår å kaste ball, eller andre typer "stressleker", men graver ned leker og gjenstander som han graver opp og apporterer (yndlingsaktivitet for tiden), har godbitsøk osv. Dessuten lærer vi inn nye triks (trener med klikkermetoden). Men min fantasi er snart tom, så jeg håper dere andre med aktive små pelser kan tipse meg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lære å lukke skuffer? også skap og dører da. ganske greit. Hunden min lukker igjen skuffer på kjøkkenet, samt kjøleskapdøra. også skuffen hans i stua, men den er den eneste skuffen han selv får åpne også da (hengt et tau på den, ser ikke velødig pent ut, men da slipper man klore merker, for han biter i tauet og åpner :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...