Gå til innhold
Hundesonen.no

Omregistrering - skjema


MarieR
 Share

Recommended Posts

Jeg står som hovedeier på Ziva og siden hun ikke skal avles på vil medeieren at det fulle eierskapet føres over på meg. Eierbeviset hennes med pin-koden jeg trenger for å foreta omregistreringen på nett ligger nedpakket ett eller annet sted i flyttelasset (altså utilgjengelig for øyeblikket), så da er alternativet å bruke skjemaet for omregistrering som ligger ute på NKK sine sider (ringte nkk å spurte om dette).

Men; Siden det er jeg som står som underskriftsberettiget eier (går jeg ut i fra, ettersom jeg er hovedeier?), skjønner jeg ikke helt hvordan det skjemaet skal fylles ut. Der skal underskriftsberettiget eier bekrefte at eierskapet overfører til ny underskriftsberettiget eier. I dette tilfellet blir jo det fra meg, til meg - makes no sense :P

Noen som har brukt dette skjemaet før i en lignende situasjon og vet hvordan dette korrekt fylles ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant eierbeviset, så får fikset det på nettet :)

Jeg er fremdeles litt forvirret da, for jeg får det ikke til å stemme at det er jeg som hovedeier som skal utføre eierskiftet i og med at eierskiftet går fra en hovedeier til ny hovedeier, og da er jeg like langt for jeg vil fremdeles ende opp med å flytte eierskapet fra meg til meg :P Hadde vært mer logisk alt dette om medeier sto som hovedeier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant eierbeviset, så får fikset det på nettet :)

 

Jeg er fremdeles litt forvirret da, for jeg får det ikke til å stemme at det er jeg som hovedeier som skal utføre eierskiftet i og med at eierskiftet går fra en hovedeier til ny hovedeier, og da er jeg like langt for jeg vil fremdeles ende opp med å flytte eierskapet fra meg til meg :P Hadde vært mer logisk alt dette om medeier sto som hovedeier :P 

Du må nok gjøre en omregistrering fra deg til deg ja :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gjøre en omregistrering fra deg til deg ja :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men hvordan gjør det at medeieren faller ut? På nettløsningen for dette blir jeg bedt om å legge inn eier, skal jeg da legge inn både meg og medeier, og krysse av for meg selv som hovedeier? Det vil jo ikke si noe om at medeier skal ut? Eller skal jeg kun legge inn meg selv som hovedeier, og ikke nevne medeier? For meg virker det mest logisk, men jeg aner ikke hva som blir riktig :P Jeg vil ha en rute jeg kan krysse av hvor det står at medeier ikke lenger er en del av eierskapet i hunden! :P Tror jeg må ta en telefon til NKK igjen.

Og å betale 500 spenn for å få slettet et navn på et papir føles ekstremt brutalt ut :|:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvordan gjør det at medeieren faller ut? På nettløsningen for dette blir jeg bedt om å legge inn eier, skal jeg da legge inn både meg og medeier, og krysse av for meg selv som hovedeier? Det vil jo ikke si noe om at medeier skal ut? Eller skal jeg kun legge inn meg selv som hovedeier, og ikke nevne medeier? For meg virker det mest logisk, men jeg aner ikke hva som blir riktig :P Jeg vil ha en rute jeg kan krysse av hvor det står at medeier ikke lenger er en del av eierskapet i hunden! :P Tror jeg må ta en telefon til NKK igjen.

 

Og å betale 500 spenn for å få slettet et navn på et papir føles ekstremt brutalt ut  :|  :|

På det nye skriver du vel bare deg selv som hovedeier og ingenting på medeier...

Men hvorfor gidder dere et eierskifte da? Så lenge du er hovedeier, får hun ikke gjort noe uansett ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det nye skriver du vel bare deg selv som hovedeier og ingenting på medeier...

Men hvorfor gidder dere et eierskifte da? Så lenge du er hovedeier, får hun ikke gjort noe uansett ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, jeg har også kommet fram til at det må bli riktig måte å gjøre det på :P

Medeier ba om at hunden skrives over på meg, og jeg syns også det er mest ryddig selv om det ikke utgjør noen forskjell for noen av oss, annet enn på papiret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...