Guest Jonna Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Jeg og en kompis tenker reise til Lillhammer (finest vær i følge storm i dag og innenfor kjøre avstanden vi tenker på). Planen da er å leie hytte/hotel i grei avstand fra sentrum som vi kan spise der, også ha gode dagsturer torsdag og fredag. Da tenker vi sånn 6 timer ++ Jeg fant litt info på en side om Lillehammer, men stoler ikke helt på at de turene oppført med 3-4 timer er lange nok for oss, og begge går ganske fort. Kjedelig med bare 2 timer brått og "hva gjør vi nå?" Ønsker gå merket løype, men ikke grusvei hele veien liksom Noen forslag til turer? Gjerne med link. Vi kjører, så vi kan starte utenfor sentrum. Men greit med runde evt så vi kommer i rekkevidde av bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Jeg og en kompis tenker reise til Lillhammer (finest vær i følge storm i dag og innenfor kjøre avstanden vi tenker på). Planen da er å leie hytte/hotel i grei avstand fra sentrum som vi kan spise der, også ha gode dagsturer torsdag og fredag. Da tenker vi sånn 6 timer ++ Jeg fant litt info på en side om Lillehammer, men stoler ikke helt på at de turene oppført med 3-4 timer er lange nok for oss, og begge går ganske fort. Kjedelig med bare 2 timer brått og "hva gjør vi nå?" Ønsker gå merket løype, men ikke grusvei hele veien liksom Noen forslag til turer? Gjerne med link. Vi kjører, så vi kan starte utenfor sentrum. Men greit med runde evt så vi kommer i rekkevidde av bilen. Jeg har vært med familien på tur for ett par år siden til Lillehammer. Da bodde vi på Nordseter og gikk tur derfra på sti over til Pellestova (tror jeg det het). Ikke noe superkrevende tur, men fint terreng. Vi hadde med oss tre hunder, og det var ikke noe problem på Nordseter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Masse fine turer fra Nordseter (spør i resepsjonen til hytteutleien eks), om du ikke er kjent er Nordseter "Opp ved hoppbakken" og 10 minutter "videre innover" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Nordseter er fint, tror også det er endel fine turer ved hornsjøen (ca 1 time fra lillehammer). Turforslag på hornsjø høyfjellshotel sine hjemmesider eller på ut.no Ellers så kommer man seg langt ved å starte ovenfor hoppbakkene (kanalen eller birkebeiner stadioen) og gå innover. Det går f.eks an å gå til sjusjøen, masse fine stier som er merket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Greie hytter på Birkebeineren (leiligheter der dere kan fikse dere selv om dere vil). Både derfra og radisson hotellet (på toppen av byen) kan dere gå opp hoppbakken og inn mot eks nordseter. Godt merkede stier Ja, radisson er en dryyg bakke å gå hjem fra byen (hilsen tidligere nabo av hotellet), de fleste andre hoteller ligger vel for så vidt omtrent i gågata Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Tusen takk for tips! Alt noteres. Nordseter hadde dessverre ikke noe ledig de dagene neste uke (impulsferie dette) Men skal surfe litt rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Se på pellestova om det er noe ledig der. Ellers kan jeg anbefale Bygdin på det varmeste, men da må du reise til Beitostølen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Fullt på Pellestova også. Noe sier meg at spontantur midt i høysesong er en dårlig ide Beitostølen ble litt lengre enn vi tenke, da kunne vi tatt sølen/geilo egentlig. *konferere med makker* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 18. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2015 Prøvd campingplassene? Der har de hytter, men spørs jo om det er ledig. Den nærmest sentrum er finest, ligger ved Mjøsa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts