Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har valpene vært hos dyrelegen!

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

nå har alle fått 1 vaksine 1 microchipp og 1 helseattest hver.

av 5 hannvalper så hadde altså 4 av dem begge testikklene på plass og den siste hadde den i lysken og dyrelegen sa at der var de bare snakk om tid for hun kunne dra den frem(men den gikk tilbake av seg selv) så hun mente at den nokk ville komme etterhvert.

ingen med navlebrokk og alle med bra bitt så hun var kjempefornøyd med valpene hun.

hun fant ignen tegne til noe arvelige feil eller noe slikt så det er jo helt topp(fikk til og med sett at de hadde bra avføring, det var noen som fant ut at de måtte bæsje der inne hos henne :) ).

Så jeg må si jeg er fornøyd med kullet ja

Skrevet

Det er synn at du ikke har valpekjøpere til alle :) Men det kommer nok noen som vil ha valp. Er det hanner du har igjen?

Skrevet

ja vi har bare hannvalper igjen, var jo 5 hanner og 1 tispe i kullet og hadde 4 som ventet på tispe og ingen av de ville ha hannhund.

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Så fint at det gikk bra da;)

Men synd det med kjøperne =(

Kan si i fra hvis jeg får tak i noen som vil ha valp :)

Skrevet

Så flott at de er friske som fisker!! :)

har du satt inn annonse i avisen her nede? ( vet om hvertfall et par som kunne tenkt seg japaner her nede...)

(nede= stavanger område)

Skrevet

Er de 8 uker alt nå?

Må jammen si at tiden har gått fort. :)

Flott at alle var friske og fine da.

Robin hadde heller ikke stenene sine når jeg hentet han for en uke siden, men i dag har den ene stenen kommet på plass og den andre er på god vei. :)

Skrevet

Så flott at de er friske som fisker!! :)

har du satt inn annonse i avisen her nede? ( vet om hvertfall et par som kunne tenkt seg japaner her nede...)

(nede= stavanger område)

bar gi dem nr mitt da hvis du vet hvem, det står på hjemmesiden min.

:D

har allarede 2 som skal den veien og en som skal til kristiandsand :)

Skrevet

Kjempebra!!! Det er så deilig følelse når en går ut fra dyrlegen med slik attest :)

Håper du får solgt valpene til gode valpekjøpere :icon_redface:

Skrevet

er vi heldig nå så har vi bare en ledig valp, onsdag kommer det en fra østlandet for å hente også har vi fått enda en kjøper fra stavanger som var innteresert. :D så da er det bare 1 gutt igjen.

Det verste var vell han fyren som ringte tidligere i dag og prøvde å prute på valpene :D jeg bare sa at det blir helt uaktuelt(det får no være grenser :) , synes ikke 8000,- er mye for en valp med alle papirer i orden for å være helt ærlig <_< )

Skrevet

åh, jeg vil såå gjerne ha valp fra deg! men må nok vente med valpekjøp til sensommer/høst uansett rase.. gratulerer så mye med flott dyrlege resultat!!

Skrevet

Det verste var vell han fyren som ringte tidligere i dag og prøvde å prute på valpene :) jeg bare sa at det blir helt uaktuelt(det får no være grenser :D , synes ikke 8000,- er mye for en valp med alle papirer i orden for å være helt ærlig <_< )

Nei, det synd jeg absolutt ikke. De fleste raser koster jo mer enn 8000 og nå.

Er 8000 anbefalt valpepris på Japanere eller?

Skrevet

Nei, det synd jeg absolutt ikke. De fleste raser koster jo mer enn 8000 og nå.

Er 8000 anbefalt valpepris på Japanere eller?

vell den støste oppdretteren på rasen har nettopp satt prisen opp til 8500,- så ja det er normal pris :) , det har sine grunner til at jeg reagerer på folk som ikke har drevet lenge med rasen som tar 9000,- for valpene. :D

Skrevet

åh, jeg vil såå gjerne ha valp fra deg! men må nok vente med valpekjøp til sensommer/høst uansett rase.. gratulerer så mye med flott dyrlege resultat!!

ååå då skal kanskje Småen ha valper(beste utstillings hunden vår vet du) men bare kanskje :):D .

Det har kommet så mangen nye som avler på rasen som ikke har så mye peiling på dem så jeg vurdere å vente en stund, men har en hannhund for hånd som jeg skal sjekke om kan passe(stamtavlen passer altså) men jeg skal se på hunden før jeg bestemmer meg også er han veldig gammel.

så om jeg skal bruke han så må det neste skje i løpet av året og blir det valper så skal eierne ha en valp etter han.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...