Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør hunden din som du hater?


Lilleulv

Recommended Posts

Alltid noe man irriterer seg over hundene for. Ingen hunder er perfekte.

Bogar: Bjeffing utendørs og diverse lyder når vi kjører bil. Ellers er han er meget behagelig hund å ha med å gjøre.

Nirm: At han står og stirrer på meg om natta. Jeg våkner av det... :-S At han er så veldig opptatt av andre hunder, og at han piper mye i visse situasjoner.

Ellers en veldig snill hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffinga! :angry2: Hun bjeffer når hun vil inn, hun bjeffer når hun vil ut hun bjeffer når hun skal ha mat og hun bjeffer når hun vil ha oppmerksomhet... :rolleyes: En annen ting som er forferdelig irriterende er at hun bjeffer hysterisk med en gang hun ikke får være i nærheten av oss. Det er greit hvis hun er fri til å gå fram og tilbake og være hos oss som hun vil, men så fort hun f.eks. er i et annet rom enn oss, så gir hun oss dotter i ørene. Og selvfølgelig, i den familien min, gidder ikke folk å sette seg inn i at hun IKKE skal få belønning for bjeffingen, men heller overse henne til hun oppfører seg ordentlig. De skriker og kjefter for å henne stille, men de skjønner ikke det at det bare hisser henne opp... :( *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke er perfekt han...*host*

Det som virkelig plager meg med han er at han er en skikkelig stresset drittbikkje hver gang han skal være sammen med hunden til venninen min.Han blir helt mongo og flyr og napper i Birk hele tiden.Og bjeffer.Jeg skjønner ikke hvorfor han reagerer sånn på akkurat den hunden!

Noen ganger klarer han ikke å la kattene være.Han må bort å herje med de selv om de ettertrykkelig sier i fra at tidpunktet ikke er optimalt.

Han blir fullstendig rabiat på fellestrening og når vi møter andre hunder på tur.(der har han *bank i bordet*vært mye bedre de siste ukene)

Han fiser de vondeste fisene jeg noen gang har luktet uansett fòrtype.Jeg våkner opp om natten av lukten når han fjerter...

Han stresser alltid når det passer minst og han stresser sjelden "inni seg" for å si det sånn..

Han har konsentrasjon som en gullfisk for tiden.

Han er fullstendig damegal.

Men ellers er han perfekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosko gjør vel egentlig ingenting som jeg hater, selv om han har et par uvaner som gjør at andre kanskje ikke ser på han som den perfekte hund! Han drar litt i båndet, men det blir bare bedre og bedre. Han er også veldig sosial, og vil hilse på alle vi treffer, men jeg bor ikke i by, så det gjør egentlig ikke så mye. :( Han blir også veldig glad når det kommer folk, og da hopper han som regel, men han gir seg ganske fort. Det værste er vel egentlig at når vi går en passe lang tur (ca. 20 min) så tar han seg ikke tid til å bæsje bare 1 gang. Jeg er heldig hvis jeg slipper å bruker 3 bæsjeposer... :(

Vixie, min lille valp, har ganske mange uvaner. Jeg vet ikke engang om jeg vil si noe om det akkurat nå! Blir bare så frustrert. Tror mye blir bedre når hun blir såpass gammel at hun ikke tisser på gulvet... Bjeffing kan jo nevnes da. Rart...jeg trodde ikke fransk bulldog skulle bjeffe så mye? Dette er en bossy liten frøken, da... Har aldri sett på maken! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som irriterer meg med Buster.. At han absolutt må lukte på hver eneste cm på tur å vimser at å fram. HAn drar som oftest ikke, men kan finne på å bråstoppe for det er noe han bare mååå tisse på. Prøver å få det vekk, men det tar sin tid :( .

En annen ting som er irriterende, men på samme tid litt søtt er hans trang til å "hjelpe til". jeg satt på gulvet rett før jul å skulle pakke inn gaver. Det måtte han jo hjelpe til med å kom å slo poter på papiret å gaven, å la seg oppå alt å knødde det sammen. Skal jeg lese komer han å slår boken eller legger seg oppå den hvis han når til. Når vi satt å skulle spille kinasjakk (satt i sofa/sengen) kom han oppi å skulle slå brettet så klinkekulene spratt rundt. Når vi fikk udyret ned snek han seg frem med hodet å skulle stjele kulene osv osv. Er litt søtt da, men kan være irriterende noen ganger.

Han pleier og av å til å slå med labbene når vi koser. Virkelig trykker potene opp i ansiktet, å så skal han slikke det bra igjen, særlig mitt i glasset på brillene :rolleyes:

Men jeg vil ikke si at jeg hater dette, bare irriterer meg over det til tider :( .

Undertegner den med store bokstaver jeg da...

Men det som irri meg mest er den SMATTE lyden han lager når han driver å "vasker" seg...

SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT SMATT...

Gjerne mens vi har besøk.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder er IKKE perfekte, kan vi heller snakke om hva de gjør som er bra.. Vær så snill? Jeg ber på mine knær.

Men litt negativt skal dere få, husk nå inderlig at den ene er "fars" hund og den andre konkuransehund, som om det er en unnskyldning B)

Faro: Tigger, stjeler, er i veien, stikker etter katter, til tider svært selektiv hørsel, fryktlig i veien hele tiden.

Zizco: Stjeler, ligger i vinduskarmen (søtt i og for seg, men ikke når blomstene går i gulvet), piper, er så altfor altfor glad i alle (all berøring snill eller ei er god berøring, bare er slik), har humørsvingninger (jada går så fint atte), klengete, av og til finnes det overhodet ikke kontakt med abonenten -strømmen har gått, storm,og det kommer til å ta tid før abonenten svarer igjen, det er ikke helt sikkert at abonenten svarer så kanskje du bør tenkte på å kjøre han tilbake der han kom fra. for da kommer abonenten å svarer.

Sier det positive å jeg:

Faro; usedvanlig hygglig mot andre hunder til Schæfer å være, snill som dagen er lang, trekker ikke å båndet og er rett og slett vakker

Z: Veldig flink med valper! Usedvanlig søt når han slår en labb mot deg, med hodet på skakke og rampete blikk. Eller han stilller seg opp forran tv å knurrer på meg og gir meg ørten atferder, mens han knurer og prater noe veldig. Ligger i vinduskarmen. Rolig til BC å være (sikkert fordi han har bodd med en schæfer som har satt en effektiv stopper for slikt rot),

(Loke, tilgi meg for å undre litt: kan dette kurset vi gikk på i Ulvehiet ha noe med visse hunder å gjøre?? Begynner å lure her altså, for jeg kjenner en til som også har en litt spesiell atferd)

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det jeg hater med ebbe må vel være at hvis jeg har han løs ut døra hjemme, så bare han spinne av gårde til andre siden av bygge feltet og tilbake. Nytter ikke å rope på han da, ørene er lukket, sånn er det bare. Veldig irriterende for jeg kan ha han løs alle andre steder og han hører og stikker aldri, men hjemme så han bare... Men han er aldri borte mer enn noen få minutter og han har aldri (bank i bordet) løpt i trafikken. Det andre er at han jager katter og at han bjeffer/knurrer på fremmede menn. (han ble skremt av en mann da han var yngre,men vi jobber med det...)

Lara er bare 3,5mnd men en ting jeg hater er hvis jeg sover på sofaen så våkner jeg av skarpe valpe tenner som biter i nesa mi.... og så er hun ekstrem til å bite i bukse bena mine av og til! (det har blitt bedre i det siste), men det er jo noe man må regne med når man har valp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaaange ting.. En er at han er i sin ((verste)) alder, utreagerer på andre hunder osv.. Eller når han finner ut at han skal leke inn på parketen... Eller når han begynner å bråke på bussen, min feil pga at jeg må lsm gi han oppmerksomhet da, hvis ikke blir vi kastet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonic er egentlig en ganske likandes hund. Det eneste jeg kommer på som irriterer meg er at han går beserk i skittentøyet på jakt etter truser, sokker.. u name it.. alt som er skittent er visst helt fantastisk nam. Eller er han en utrolig kosehund, og skal helst alltid sitte på fanget eller stå på brystet mitt å se på meg.. kan bli litt plagsomt til tider...

-mari- (stolt eier av Ultra Sonic the chihuahua)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaa..... det er veldig lite for å være helt ærlig :( Når jeg er syk og ikke får trent like mye og ligger i seng med feber, da skal hun hoppe på meg, knurre, mjaue, slå labben/e i ansiktet på meg, kaste leker i trynet på meg, dra av meg dyna, ta fra meg puta, dytte meg i ansiktet med snuta mens hun knurrer, osv osv... hun finner stadig på nye ting. Alltid full av fart og nye fantestreker. Men jeg kan ikke si jeg hater det, for jeg syns det er litt sjarmerende og :( hehe. Men noe jeg ikke er så veldig begeistret for er når hun har løpetid og ligger langt under senga, murrer for seg selv, og ikke er noe sosial. Det forekommer kun noen få dager i løpetia, men likevel er det irriterende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ingenting med Balder, han er ikke helt perfekt, men nesten :( Eneste som er litt pagsomt er at han til tider stjeler mat hvis jeg går fra det på bordet e.l, men synes det er bedre enn en småspist hund(har hatt det problemet før) Han smatter og slår tennene sammen hver gang han vasker seg, og det er ofte, han ser ut som en katt og vasker hele seg, må gi han besjed om når det er nok for det er utrolig plagsomt å høre på i lengden. Han er også utrolig klengete og skal alltid opp på fanget og ha kos, men det synes jeg er litt sjarmerende da, og ser ikke på det som noe problem(kaller han lille chihuahua`en min :love2: er sikker på at hadde han fått valgt størrelsen sin selv hadde han vært en liten chi :( ). Jeg ser på han som den "perfekte hund" for meg og tviler på at jeg noensinne kommer til å finne en hund som passer like bra, han gjør meg gankse kravstor til hund nr to :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun legger seg ned når vi går tur!

Det er utrolig irriterende. Tussie legger seg ned på høyder eller der stier krysses. Hun liker å bare ligge å vente på at noen kommer forbi. Ikke så lett å få med seg henne heller. Godbit funker ikke. Hun tar den og setter seg ned igjen. Hun skjønner når jeg prøver å lure henne med meg og legger seg ned igjen. Prøver jeg å løfte henne opp så legger hun seg på ryggen/siden og gjør seg tung slik at jeg umulig klarer å dytte/løfte henne. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Loke, tilgi meg for å undre litt: kan dette kurset vi gikk på i Ulvehiet ha noe med visse hunder å gjøre?? Begynner å lure her altså, for jeg kjenner en til som også har en litt spesiell atferd)

Mvh

Margrete

Ok.Hvis det er enda en som er litt skrudd av de få valpene så kan man begynne å lure ja...

Litt dårlig statistikk eller?

Pan var jo litt sprø allerede da han men.. :icon_redface:

Men man kan jo undre seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheo spiser bæsjen sin.. :icon_redface: Spes dersom han er ute på den store altanen. Og hvis han bæsjer, og jeg ser i vinduet at han bæsjer, og at han er påvei til å snu seg for å spise - så springer jeg ut. Og når jeg da har kommet ut.... - Ikke no bæsj noen steder!!! :)

Ellers så er han kul! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Hvis det er enda en som er litt skrudd av de få valpene så kan man begynne å lure ja...

Litt dårlig statistikk eller?

Pan var jo litt sprø allerede da han men.. :)

Men man kan jo undre seg...

Om det er en trøst så var Z og den andre like skrudd fra starten av :icon_redface: Kanskje vi bør kreve pengene tilbake?

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer på nå er:

Bjeffing hjemme. Hun bjeffer når det ringer på og av andre lyder. Om natta våkner jeg at hun plutselig bjeffer. Det er skikkelig irriterende. Hun har roet seg en del ned, da hun sikkert har blitt vandt til noen av lydene i blokka, men det er fortsatt nok til at det irriterer meg skikkelig!

Også gledes-tisser hun. Hvis hun har vært hjemme alene en dag så blir hun så glad når jeg kommer hjem at hun skvetter litt der hvor hun ligger (og det er som oftest i senga... :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...