Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Lurer på om noen har noen erfaringer med Halla foder?

http://hallafoder.se

http://www.hallafoder.se/farskfoder?view=featured

Har tidligere brukt v&h, men har en hund som trenger variasjon i matveien så tenkte prøve ut noe nytt.

I følge butikkansatt skal dette være orginalen som v&h har kopiert. Det skal inneholde mer kjøtt, mindre bein og vann enn v&h. Det skal ikke være like sølete og tilbrede, og hunden skal kunne klare seg på mindre rasjoner.

Frokosten i dag gikk ned på høykant og syntes den hadde en fastere kjøttkonsistens enn v&h. Ser ut som de har flere varianter som fungerer som fullfor. Hundens dagsrasjon er forksjellig på de ulike typene, men endel lavere enn v&h.

De kommer også i 500 g og jeg mener det ikke var noe særlig prisforskjell.

Må forske mer på dette.

:)

Skrevet

Positivt at de har fullfôr også uten kylling, dette er noe jeg savner hos V&H.

Jeg var borti dette fôret i fjor i forbindelse med en Sverigetur. Kjøpte noen pølser da, etter anbefaling. De oppgitte dagsrasjonene er ikke lavere enn V&H, de er betydelig høyere på de fleste av typene. Jeg fôret derimot ikke lenge nok på det til å få noe inntrykk av nødvendig fôringsmengde. Fettinnholdet er veldig lavt på flere av dem, noe jeg ser på som negativt. Men det er nok et greit fôr totalt sett.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg kan iallefall ta det inn, men har ikke sett det i butikker i Norge Når jeg har tittet.

Det funker nok litt dårlig for meg, for jeg tror jeg bor et godt stykke unna der du holder til, og frossent fôr i posten er litt sånn... risky? :P

Skrevet

Det funker nok litt dårlig for meg, for jeg tror jeg bor et godt stykke unna der du holder til, og frossent fôr i posten er litt sånn... risky? :P

Det sendes som regel med frysebil da ja :P

Bor ved gardermoen :)