Minhund Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 hvor mye er det normalt for en tibetansk spaniel på 1 år å veie? hunden min veier rundt 6-7 kg, nærmest 7kg. Er det normalt? Siter
Malamuten Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Normalt ifht hva? Normalt for rasen eller lurer du på om hunden er tynn/tykk? Rasestandarden sier: Vekt: - Ideal 4,1 - 6,8 kg. Siter
Guest lijenta Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Hiv vekta kjenn på hunden din. Det er da du finner ut om hunden din har rett vekt. Kjenner du over ribbeina så skal dem kunne kjennes gjerne også litt av mellomrommet mellom ribbeina. Den bør heler ikke ha noen kulemage. Vekten kan nemlig variere ut far muskelmasse og hvor høy hunden er så fasit svar har kun din hund Siter
Minhund Skrevet 5. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Normalt ifht hva? Normalt for rasen eller lurer du på om hunden er tynn/tykk? Rasestandarden sier: Vekt: - Ideal 4,1 - 6,8 kg. lurer på om hun veier for mye for den alderen. altså er hun overvektig? Siter
Guest lijenta Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 lurer på om hun veier for mye for den alderen. altså er hun overvektig? Har du en hund som er utenfor standar på mankehøyde kan den godt veie mer enn standaren og være for tynn så vi kan da ikke gjette dette. Og som jeg skrev over hvor mye muskler har hunden din Så kommer det om hunden har fett på kroppen Siter
Minhund Skrevet 5. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Har du en hund som er utenfor standar på mankehøyde kan den godt veie mer enn standaren og være for tynn så vi kan da ikke gjette dette. Og som jeg skrev over hvor mye muskler har hunden din Så kommer det om hunden har fett på kroppen okei:) Siter
Malamuten Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 lurer på om hun veier for mye for den alderen. altså er hun overvektig? Helt umulig og si uten å se på/kjenne på hunden, selv innen samme rase så er det gjerne store forskjeller på str og vekt. Om du tror hun er overvektig så er hun antagelig det, det er langt oftere at folk mener at hunden er tynnere enn den faktisk er enn at hunden er tynn og man tror den er tykk. Men er du usikker så er det beste å enten dra til vetrinæren å spørre eller spørre noen som vet hva de snakker om som kan se og kjenne på hunden. Siter
Minhund Skrevet 5. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Helt umulig og si uten å se på/kjenne på hunden, selv innen samme rase så er det gjerne store forskjeller på str og vekt. Om du tror hun er overvektig så er hun antagelig det, det er langt oftere at folk mener at hunden er tynnere enn den faktisk er enn at hunden er enn motsatt. Men er du usikker så er det beste å enten dra til vetrinæren å spørre eller spørre noen som vet hva de snakker om som kan se og kjenne på hunden. skal bestille time for å få vaksine, så kan jeg jo spørre dyrlegen da Siter
Guest lijenta Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 okei:) Bruk det jeg skrev lengre opp. Det er gjerne en grei rettesnor. Husker ikke på din rase men ange raser skal ha en opptrekker buk linje og litt innsvinget etter ribbeina. Du kan også spørre vetrinæren når du er der for vaksiner. Eller spørre andre som driver med hund. Siter
Minhund Skrevet 5. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Bruk det jeg skrev lengre opp. Det er gjerne en grei rettesnor. Husker ikke på din rase men ange raser skal ha en opptrekker buk linje og litt innsvinget etter ribbeina. Du kan også spørre vetrinæren når du er der for vaksiner. Eller spørre andre som driver med hund. okei Siter
ToneS Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 skal bestille time for å få vaksine, så kan jeg jo spørre dyrlegen da Gjør det Jeg syns det høres litt mye ut, men veldig vanskelig å si uten å se og kjenne på hunden. Min voksne tibbe er ca 7kg. Men hun er litt større enn standaren, og er i fin form Siter
Snoffe Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Skrevet 5. Mars 2015 Nå har ikke jeg Tibetansk spaniel, men min Border Collie veide 30 kg. Rasen skal vel egentlig ligge på 15-20(25)kg hvis jeg ikke husker helt feil. Min var ikke tykk, bare veldig stor og kraftig. Snakk med dyrlegen hvis du er usikker Siter
Recommended Posts