Gå til innhold
Hundesonen.no

Rapporter

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette ville jeg nok spurt en advokat om. Men i prinsippet tror jeg kontrakten er ugyldig fordi den gir dårligere vilkår enn loven, når du har betalt full pris. Den er litt tricky. Det kommer også an på ordleggingen i kontrakten. Når det er sagt så har du betalt full pris, du eier hunden, og du bestemmer hva som skal skje med den. Om du skal operere noe, kastrere, avlive osv. er til syvende og sist opp til deg. Jeg tror ikke oppdretter har noen rettigheter om du skulle kastrere hunden. Men igjen, dobbeltsjekk med advokat (noen medlemskap i f.eks. fagforening gir deg god pris på konsultasjon med advokat, selv om det ikke er jobbrelatert).  
    • Hei,  Jeg har min  første hund på 3, 5 år og han har hatt mange   timer nå med dyrlege og atferdstrener  da han blir såpass stresset under løpetid og samkjønnaggressiv at det er et problem - og det er da blitt sagt fra både atferdstrener  og dyrlege at mens vi jobber med dette med atferdstreneren - så anbefales det kjemisk kastrering i 6 måneder  slik at vi har en sjans til å jobbe med han mens hans ennå er ung og vi kan rette på mønsteret oppdretter mener jeg ikke kan kastrere kjemisk uten hennes samtykke for hun har avlsrett. Det står ingeting om kjemisk kastrering i kontrakten og den er i tilegg lagt opp sånn at hun skal låne han gratis - selvom jeg har betalt full pris for hunden. Han har i tilegg mild grad av patella luks som skal opereres  What to do?  Jeg kommer til å gjøre det som er best for han og ikke hun som ikke har sett hunden siden han var  8 uker - Men har hun en case om jeg kjemisk kastrerer i en periode?       
    • Det som hadde vært viktig for meg er er at personalet er oppdatert på moderne hundetrening basert positiv forsterkning. De må være gode på hundens sitt språk som dempende - og avstandsøkende signaler. Kunne se forskjellen på god og dårlig lek mellom hunder. Og kunne gi individuell mosjon/trening og hjernetrim.  Dette i tillegg til det som allerede nevnt. Sikkerhet og hygiene. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...