Gå til innhold
Hundesonen.no

sjampo til cocker

Recommended Posts

Nå har jeg ikke cocker, men til tidligere pelshund har jeg brukt Bio groom, og var veldig fornøyd med den.

Til kelpiene har jeg nå prøvd Plush puppy med henna, gav rene og pene pelser men den lukter for sterkt for min nese så den kommer jeg ikke til å kjøpe igjen.

Nå som Harly har fått noen reaksjoner på fòret og mistet pels så har han brukt Optima sin hudvask for dyr, den lukter "ingenting". :)

Har tidligere prøvd KW shampo, og var alt annet enn fornøyd. Kommer ikke til å kjøpe den, noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo heldigvis de fleste hundesjampoene�

Sent from my iPhone using Tapatalk

Med unntak av noen få som er behandlene eller rensene. Det står på flasken :)

Jeg har brukt den Plush Puppy som Mokken nevner, og syns den var ok. Men jeg har gått mer og mer over til Chris Christensen Spectrum One. Liker lukten bedre (mye mildere lukt) og mer effektiv som utblandet. Den gir også en fin stri kvaltiet.

Det er jo også forsjell på pelstypene. Mine skal beholde den strie kvaliteten.

Den som heter clean start bruker jeg når bikkjene virkelig har vært idiot og fått noe i pelsen sin :P Den skal ikke blandes ut, og renser pelsen for dritt. Lukter også veldig lite.

Så fra å vøre en Plush Puppy entusiast så har jeg gått over til Chris Christensen, mye pga mildere lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også Chris Christensen til mine hunder - Black on Black har jeg brukt i alle år på den voksne bikkja her, og det har fungert veldig fint. Det lukter jo noe av sjampoen, men ikke i nærheten av det en del Plush Puppy-produkter lukter, men nå liker jo jeg at det lukter litt "godt" av hundene etter et bad da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jungel der ute... Med fiskeolje innabords har huden til frøkna holdt seg fin i det siste, men siden den har krøllet seg litt tidligere, vil en gjerne ha minst mulig dill i sjampoen. Samtidig så må ho jo bli rein og ha cockerpels etterpå. Sånn silkeaktige greier

Kan se om jeg finner noe cc-kit som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Selv er jeg veldig fornøyd med Optima pH.

Hovedgrunnen er pga jeg ønsker å tenke hud og helse fremfor utseende da den er uten parfyme eller andre irriterende stoffer, men den vasker også selv helt lys pels ren, er veldig drøy i bruk, gir kun fra seg en ren lukt etter bad (fysjom til hunder som stinker parfyme) og den er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jungel der ute... Med fiskeolje innabords har huden til frøkna holdt seg fin i det siste, men siden den har krøllet seg litt tidligere, vil en gjerne ha minst mulig dill i sjampoen. Samtidig så må ho jo bli rein og ha cockerpels etterpå. Sånn silkeaktige greier

Kan se om jeg finner noe cc-kit som passer

Har du prøvd medisinsk grønnsåpe? Det fungerer jo også gjerne helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pelsen til cocceren være silkemyk?

Jeg fikk en shampoo som heter dogs body og merket er "animology". Jeg har aldri hatt så silkemyk og vakker pels på hundene mine før og effekten varte i ukesvis!

Eneste problemet er at pelsen til mine bikkjer IKKE skal være silkemyk, så den shampooen er no-no for oss framover :) (fikk trekk på utstilling 2 uker etterpå fordi pelsen fremdeles var myk og god...)

PS. jeg fikk shampooen av en cocceroppdretter så regner med at denne shampooen er perfekt for din rase :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...