Gå til innhold
Hundesonen.no

Sveits forbyr 13 hunderaser

Stine L

Recommended Posts

Hei trådstarter

Jeg synes det var virkelig rart at du skremmer vettet av hele hundesonen her med din påstand. Jeg har bodd i tyskland og snakker bedre tysk en norsk, så jeg mener at jeg fårsto denne teksten! [-X

Og fra alt jeg greide å lese i hele artikkelen var at de vil forby pitbull som til nå er LOVLIG. De vil også forby at det er PITBULL blandet med de 13 raser. Og dette er BARE et forslag. Det de også vil foreslå at de som har et av de nevnte 13 raser skall kunne identifisere den og ta et kurs i hundehold. Noe jeg synes er veldig bar.

Så slapp av!!! det blir ikke noe forbud mot noen raser untatt amerikansk pit bull om regelen går gjennom.

Håper du leser innlegget du selv skriver bedre neste gang før panikken brer seg ut over hunde norge :wink:

Javel...For å forstå helheten må man kjenne litt til Sveits og de selvstendige reglene i ulike "fylker"(kantonene/canton):

Eksempel fra et område der forbud gjelder fra januar 2006:

These races are forbidden starting from January 2006:

http://216.239.39.104/translate_c?hl=en&u=...de/artikel29090

The first to set the ball rolling was canton Valais, which announced on Friday that it would ban 12 breeds including Pitbull terriers, Dobermanns, Rottweilers and Mastiffs. The new restrictions come into force on January 1.

http://www.swissinfo.org/sen/swissinfo.htm...y=1134643714000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg er så drita lei av at det blåses opp i media hvis en eller annen stor rase ( kamphund som de liker å kalle det..) biter noen. Hadde en liten papillon eller en annen liten rase gått til angrep, så hadde det ikke blitt noen sak av det i det hele tatt <_< Jeg kjenner mange som har amstaffer, og disse erkjempesnill, men selvfølgelig kan de bli hissig også. Det kan jo virkelig alle hunder! :) Snart blir vel både rottweiler, dobermann, boxer o.l forbudt også pga av hysteriske mennesker som kaller disse kamphunder.. :wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parliament calls for curbs on dangerous dogs

swissinfo March 16, 2006 7:30 PM

Switzerland's two houses of parliament have voted in favour of a motion calling on the government to tighten rules on dogs deemed to be dangerous.

The cabinet decided last week to withdraw a recommendation to ban pitbulls and enforce other measures but it will now have to review its position.

Les mer her >>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...