Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønsker atletisk, smidig og førerorientert hund :)


Anki
 Share

Recommended Posts

@Helianthus , dette blir litt på siden, men sånn som du beskriver gå løs og innkalling, sånn har alle mine hunder vært. Både BCen, dvergpinscherne og whippetene ;) Behøver aldri å rope på hundene for at de skal være i nærheten. De oppholder seg alltid innenfor synsvidden min, gjerne tuslene rett ved beina mine. Så min erfaring er at dette ikke er noe som er spesielt for gjeterhunder.


Jeg syns det er enklere å ha hunder uten varsling eller vokt. Enklere med hunder som er utelukkende sosiale mot folk og andre hunder. Jeg trives bedre med whippet enn dvergpinscher av den grunn - selv om jeg nå har en dvergpinscher som ikke bjeffer.
Man må også være forberedt på at bjeffing er vanskelig å hindre/stoppe - dersom man får en hund der terskel for bjeffing er lav. Av de 4 "bjeffehundene" jeg hatt nå, så har en høy terskel, to medium, og en har veldig lav terskel. Frem til medium er bjeffing relativt lett å kontrollere, men har hunden lav terskel for bjeffing - not so much...

Om en stille hund var viktig hadde jeg aldri valgt en rase som er lettbjeffende. Folk et litt urealistiske når de snakker om begrensing av bjeffing syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke lest artikkelen men nå må det sies at Polona har ganske heite hunder. Og hundeholdet der borte er veldig anderledes enn her hjemme. Første gang hun var i Bergen å holdt kurs for oss så va

Jeg sliter litt med å forstå hva som menes med skarphet her... Det er tydelig at vi legger forskjellige ting i begrepet

Litt kommentarer til diskusjonen generelt: Sheltie og mudi er to vidt forskjellige raser. Og lydnivå er vel kanskje noe av det de har felles, ellers er de fryktelig ulike. Om man bør aldri tro at en

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...