Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt usikker...


Miko

Recommended Posts

En venninne av mamma skal kjøpe seg valp.

Det er en lhasa apso gutt på 9 uker.

De skal kjøpe han uten noen papirer, altså ingen stamtavle, ikke id-chippa, å de er ikke sikre om den har fått den første vaksina.

De får heller ikke med noe annet som f.eks valpepakke..

Er da 5000 kr for den dyrt?

De er litt usikre selv, å lurte på om jeg kunne høre med andre.... :)

(sorry hvis dette er feilposta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar feil ligger lhasa apso i samme prisklasse som shih tzu,8.500 kr?

Da synes jeg ikke dette er dyrt. På sett og vis blir det som og kjøpe en blanding(siden hunden ikke har papirer) for den kan jo da ikke brukes i avl,utstilling e.l..

5000 er ikke dyrt for en hund,papirer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar feil ligger lhasa apso i samme prisklasse som shih tzu,8.500 kr?

Da synes jeg ikke dette er dyrt. På sett og vis blir det som og kjøpe en blanding(siden hunden ikke har papirer) for den kan jo da ikke brukes i avl,utstilling e.l..

5000 er ikke dyrt for en hund,papirer eller ikke.

Oki :)

Har sett på noen annonser på nette å de ligger på 9.500 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. synes det høres litt suspekt ut jeg. Hvorfor er den ikke vaksinert? Hvorfor er det ikke papirer på den? Hva slags helse har foreldredyrene og linjene bak?

Å kjøpe en hund som eventuelt får helseproblemer pga dårlig avl, er å kjøpe seg til hjertesorg i mine øyne! (Hadde en gang en deilig blandingshund med masse sykdommer.. jeg hadde ikke sjekket det med foreldrene og fikk angre bittert på det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. synes det høres litt suspekt ut jeg. Hvorfor er den ikke vaksinert? Hvorfor er det ikke papirer på den? Hva slags helse har foreldredyrene og linjene bak?

Å kjøpe en hund som eventuelt får helseproblemer pga dårlig avl, er å kjøpe seg til hjertesorg i mine øyne! (Hadde en gang en deilig blandingshund med masse sykdommer.. jeg hadde ikke sjekket det med foreldrene og fikk angre bittert på det.)

De kan få papirer, men da skal de ha 9000 kr.

Men de skal ikke på utstilling eller noe sånt så de behøvde ikke det.

Jeg har sagt at de burde få skjekket helsen til hundene bakover...

For de har ikke hadde ikke tenkt noe særlig på det.

Jeg leste på en sie at lhasa apso er utsatt for PRA.

Hmm, vet ikke helt hva jeg synes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan få papirer, men da skal de ha 9000 kr.

Men de skal ikke på utstilling eller noe sånt så de behøvde ikke det.

Jeg har sagt at de burde få skjekket helsen til hundene bakover...

For de har ikke hadde ikke tenkt noe særlig på det.

Jeg leste på en sie at lhasa apso er utsatt for PRA.

Hmm, vet ikke helt hva jeg synes...

Vel, denne oppdretteren her er i hvert fall ikke seriøs!!! Hadde ikke kjøpt valp av denne oppdretteren her, for det h*n gjør er faktisk ikke tillatt i fra Norsk Kennel Klub's side. Her skal ALLE valper som er levedyktige etter 3 eller 5? uker registreres. Når oppdretteren velger å selge en valp som ikke er blitt helseundersøkt og vaksinert, så hadde jeg holdt meg langt unna denne oppdretteren. Dette har ingenting med at kjøpere skal være med på utstilling eller ei, man vet ikke om at denne valpen her er frisk eller ei?

At oppdretter selger denne valpen her "under bordet" tyder på at ikke alt står bra til! Og for all del, be dem ikke betal 5000 kroner for en valp som kanskje er en blanding eller som er syk.... [-X

Jeg hadde holdt meg langt unna denne oppdretteren her og heller undersøkt andre steder. Det finnes andre alternativer om man ikke har anledning til å kjøpe en hund til full pris. Hva med halvfôr? Da kjøper man hunden for halv pris mot at oppdretter får ha et kull på henne.. Ellers er man tålmodig, så finner man hunder som skal omplasseres til en billig penge pga. pelsfeil (farge, struktur), hengeører (for hunder som har ståører) og bittfeil eller andre "småfeil" som ikke går utover hunden. Man har mange, mange flere muligheter enn å gå til et skritt å kjøpe valp av en oppdretter som selger valper under bordet!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...