Gå til innhold
Hundesonen.no

domene


WheatenMali

Recommended Posts

Jeg har fått domene til hjemmesiden min, og vil at adressen skal dekke home.no adressen, men den sender deg bare til home.no adressen, er det noen som vet hvordan jeg får gjort det om til at : http://www.wheatenweb.com blir adressen hele tiden, på alle sidene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt avhengig av domenet og hvordan dette er satt opp. Ser du har kjøpt domenet ditt hos Domeneshop som ikke er knyttet til Start (home.no). Det dem har gjort med domenet ditt da er å sette en "redirect" eller videresending på Norsk.

Hadde du hatt webhotell o.l hos Domeneshop hadde dette løst seg enkelt, men her må Domeneshop gjøre jobben du ønsker. Nå kjenner ikke jeg domeneshop for godt og vet ikke hvilke muligheter du har selv som kunde. Har du f.eks en kundelogin på sidene dems med muligheter for å endre DNS-oppføringer på domenet ditt? I så fall kan du fikse litt selv antagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Hvis du får logget deg inn for å administrere domenet ditt, så vil du forhåpentligvis finne et sted du kan endre DNS-oppføringer.

Det som er viktig da er at domenet ditt har definert subdomenet WWW som en "cname" oppføring. Verdien i cname-oppføringen må være home.no-adressen til hjemmesiden din.

Kanskje dette gir mening når du ser mulighetene du har for å administrere domenet selv, så du kan jo prøve. Si ifra hvis det fortsatt er vrient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...