Gå til innhold
Hundesonen.no

Mer menneske enn hund...


Chris

Recommended Posts

Må bare fortelle litt om pelsen min. Det er blitt sagt om henne av tidligere eier at hun er mer menneske enn hund. Noe jeg har fnyst litt av. Men nå har jeg skiftet mening! For første gang på noen måneder ble hun sluppet løs sammen med noen andre hunder. Hunder hun er vokst opp sammen med og kjenner veldig godt. Hun var lite sosial første gangen, men jeg tenkte at dette var bare fordi hun var litt "utrent" sosialt. Men hun oppførte seg på akkurat samme måten 2, 3 og 4 gang også. Mens alle de andre hundene lekte og koste seg, gikk hun bare og diltet sammen med oss. Tidligere eier var der også. Ble det for mye herjing og lek mellom de andre hundene, ville min hund helst sitte på armen. Og sånn har hun visstnok alltid vært... Så da hadde nok tidligere eier rett. Så "latmannstrimmen" med å sleppe hundene løse så de får rast fra seg hjelper lite for min del... Hun er mer menneske enn hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke si at hunden din er mennekser enn hund av den grunn!!! kanskje den bare syntest det blir for mye og vet at hos deg er det rolig trygt og godt og at den liker det bedre!!!!

Hva er vitsen med å være så skrass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ett kompliment..min hund vil heller være med andre hunder og skulle gjerne ønske han ville søke mer kontakt selv om han er løs med andre hunder!!!

jeg er ikke krass i det hele tatt!!!man kan komme langt me en hund som heller vil være med menneske, tenk så lett på konkurranser utstillinger osv...

ikke ta alt så galt!!!!! :D blir så sliten av det.

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ett kompliment..min hund vil heller være med andre hunder og skulle gjerne ønske han ville søke mer kontakt selv om han er løs med andre hunder!!!

jeg er ikke krass i det hele tatt!!!man kan komme langt me en hund som heller vil være med menneske, tenk så lett på konkurranser utstillinger osv...

ikke ta alt så galt!!!!! :D blir så sliten av det.

lykke til :D

Når du avslutter hver setning med mange utropstegn er det ikke så rart du blir oppfattet som krass egentlig. :wink: Oppfattet deg som krass selv jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ett kompliment..min hund vil heller være med andre hunder og skulle gjerne ønske han ville søke mer kontakt selv om han er løs med andre hunder!!!

jeg er ikke krass i det hele tatt!!!man kan komme langt me en hund som heller vil være med menneske, tenk så lett på konkurranser utstillinger osv...

ikke ta alt så galt!!!!! :D blir så sliten av det.

lykke til :D

Ro ned med alle de utropstegna, så blir du nok ikke oppfattet som like krass :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utropstegn blir tatt som roping så dermed virker du krass med en gang du overdriver bruken av det.

Det er forskjell på å skrive

- Hei...

- Hei!!!!!!!!!!!

You see?

Slapp av litt. Det er ingen her som tar alt galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også få si at jeg reagerte noe på alle disse utropsteinene, ikke nødvendig...

For å komme tilbake til temaet: Som jeg sa, så har hun visst alltid vært slik. (I følge tidligere eier). Hun har vokst opp sammen med mange andre hunder rundt seg, men har likevel ikke vært spesiel interessert i menge seg for mye med dem. Naboen hadde bikkje fram til for et par måneder siden. Hun var på samme måte mot han. Snuste litt på han og viste deretter ingen interesse. Jeg mener ikke at dette nødvendigvis trenger å være noe negativt, bare litt unormalt kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si dette her er så vedig unormalt.. Hunden velger å være med sin egen flokk, der hun sansynligvis vet hvem som er sjefen, i stedet for å menge seg med en flokk der ingen vet hvor de står hen på "stigen". Det må da være veldig greit for deg som eiger da:) At hun velger deg foran de andre hundene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greitt..kan være jeg er litt sånn overdreven på det, men der er så enkelt liksom. men skal prøve å venne meg til punktum :)

jeg blir bare ivrig..sorry folkens..

se..ikke ett eneste utropstegn..flink? :)

DYKTIG JENTE! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...