Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan passe Luna lørdag 3. mai? (Oslo)


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Jeg skal på avskjedsfesten til en kollega på lørdag 3.mai, og lurer derfor på om noen har mulighet til å passe på Luna fra midt på dagen på lørdag til midt på dagen på søndag? :)

Luna er en liten, sort Labrador på 2,5 år. Hun er veldig rolig inne, men kan være litt gira og stressa på nye steder, spesielt der det er andre hunder, men det pleier å gå seg til ganske raskt. Hun er en bæsjespiser av dimensjoner (bare sånn at dere vet det), men det begynner å bli litt bedre. Hun er flink til å gå i bånd, trekker litt innimellom, men det er bare å si rolig "nei" eller stoppe opp, så kommer hun til venstre fot.

Dyret er jo matvrak, så hun er veldig lett å få med seg forbi andre hunder o.l. selv om hun nå har begynt å blåse i hilsinga på tur (noe som jeg synes er veldig deilig).

Hun har vokst opp med å sove i bur om natten, men sluttet med det for ca en måned siden. Nå ligger hun i senga, men det er bare å la henne sove på gulvet. Hun kan altså sove både i bur, i seng eller på gulv :). Hun blir utålmodig på morgenen (etter ca kl 9). Da begynner hun gjerne å pipe litt, for hun vil nemlig ha mat så tidlig som mulig. Det pleier å gi seg hvis man sier "nei, gå og legg seg". Det går også an å gi henne mat og så gå og legge seg igjen. Det er maten, ikke tur, som er viktig på morgenen ;)

Hun er veldig grei med andre hunder, men kan være litt voldsom med de litt mindre (typ. Chihuahua-, Havanais-størrelse). Hun bjeffer ikke mye, men hun har vært litt skvetten i det siste, så hun bjeffer noen sjeldne ganger på ulike ting (men det pleier å gi seg fort). :)

Hun har ikke løpetid :P

Bare å spørre hvis dere lurer på noe :ahappy:

post-11992-0-49153700-1398840242.jpg

post-11992-0-10102500-1398840243.jpg

post-11992-0-00277300-1398840244.jpg

post-11992-0-54853600-1398840244_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...