Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet hvorfor hunden gjør dette? Hvis jeg gir samboeren min en god kos stående ser hunden intenst på oss før han begynner å bjeffe - høyt! Han logrer også, og når vi slutter gir han meg masedytt med snuten. Dette skjer også hvis samboeren min holder en arm på skulderen min...

Sender vi noen slags signaler som hunden tolker feil? Tolker han dette som lek eller at samboeren min gjør et slags krav på meg? Er hunden sjalu? Det skal nevnes at han var veldig knyttet til meg i starten.

Hvis vi klapper ham samtidig som vi koser går det bra, ingen bjeffing.

Hunden er 16 måneder gammel og vi har hatt ham en måned... Kan det være litt usikkerhet?

Skrevet

Usikkerhet, "sjalusi", stress, tror det er lek, passer på deg etc kan det godt være, og flere av disse bunner jo i det samme. Jeg ville gjort det enkelt, jeg ville tatt kontroll over situasjonen, be han slutte e.l. Enten det er "sjalusi", stress, lek eller usikkerhet så sier du at han skal kutte ut, du tar kontroll og da slipper han og problemet vil nok forsvinne rimelig kjapt, uansett hva det er. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...