Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamphundsboken


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Noen som har lest denne eller skal lese den? Kunne tenkt meg det selv, men tror ikke jeg gidder kjøpe den. Biblioteket har den ikke foreløpig men så er den også utgitt i år.

I denna breda faktabok finner du svar på de flesta frågor om kamphundar - inklusive förklaringen till varför synen på dessa hundar förändrats så. Från att vara hyllade nationalsymboler under mellankrigstiden till att under 1980-talet utpekas som mördarhundar har steget varit kort.
Begreppet kamphund har med medias försorg kommit att bli synonymt med ”farlig mördarhund” - en uppfattning som är helt felaktig. Kamphund är ju benämningen på den hundtyp som under sekler avlats för att aldrig bita människor. Därför är begreppet snarare en kvalitetsstämpel än det skällsord det kommit att bli.
Det är fullt möjligt att boktiteln provocerar, inte minst många kamphundsvänner. Visst kan vi kalla kamphunden för något mindre laddat, men den kommer fortfarande att ha sitt utseende, sina kvaliteter, ja hela sitt ursprung som kamphund. Även om den gärna sitter i knä kan den aldrig bli någon dvärghund.
Att det finns problem med både hundar och hundägare i vårt samhälle har knappast undgått någon. Men för att komma tillrätta med dessa behövs inte seglivade myter som slagträ i debatten. Kunskap är lösningen. Här finner du en stor dos kamphundsfakta samlat i den hittills största skandinaviska boken i ämnet.
Välkommen till Kamphundsboken!

http://www.hundlaroverket.se/store/p/b%C3%B6cker-91867/kamphundsboken-323474

Blir den utgitt på norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har tatt for seg dette tidligere, ingen av de er vel helt enige med hverandre, spesielt det historiske aspektet.

Jeg er glad den er gitt ut, god informasjon er alltid velkomment. Education is key! Håper de er nøkterne og balanserte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er flere som har tatt for seg dette tidligere, ingen av de er vel helt enige med hverandre, spesielt det historiske aspektet.

Jeg er glad den er gitt ut, god informasjon er alltid velkomment. Education is key! Håper de er nøkterne og balanserte. :)

Til det siste der så er vi nok skjønt enige ja. Det er kanskje en fordel den er svensk, de er vel ikke fullt så påvirket av hundeloven vi har her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...