Gå til innhold
Hundesonen.no

Leiker- Trenger hjeeelp!


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

Har et lite problem med Milo =P

Det er at han ikke er så leiken- og vil ofte ikke ha godbiter. Så når jeg ikke kan bruke godbiter på trening så kan jeg jo nesten ikke være med. Okei jeg innrømmer det- Milo jobber BARE for gidbiter :) MEN!!! Vil prøve og finne en leike som er lett og ta med seg på trening osv til en overkommelig pris!! Skal ut og leite i dag...Veit noen om Tropehagen Zoo har noen? =P

Dessuten så MÅ jeg ha en leike som Milo blir så forferdelig glad over å se at han gjør hva som helst for den.- aka en hellig leike....=P

Skal holde på med Doggie Zen på kurset i morgen, og det hadde vært flott og kjøpt en ny leike som Milo bare hadde elsket og kommet til kurset med=P

Selvflgelig så elsker hn baller. Men BARe når jeg pooler de, og han må løpe etter..Forestiller meg at jeg kommer på kurs med en stor ny fotball, og pooler den avgårde. Treffer både hunder og eiere i huet.. Ikke akseptabelt.. Har ofte fått høre at jeg må finne en leike som Milo virkelig må jobbe for- men det er ikke så veldig lett :)

Tisp til hvordan leiker/leike som jeg kan få hunden min interresert i?

Har knapp tid..TAKK FOR ALLE SVAR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd han med draleike? ask dør nesten av spenning bare jeg sier tauleke, så den skal vi ha med i morgen :) kan du bruke en kosebamse da? en sokk? ( ok, vet dette ikke er leker, men er rart hva en hund kan bli engasjert av.. :D)

skal forresten ned på rema og kjøpe smårettbacon eller skinke etterpå, så får vi se om kontakten kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta
har du prøvd han med draleike? ask dør nesten av spenning bare jeg sier tauleke, så den skal vi ha med i morgen :) kan du bruke en kosebamse da? en sokk? ( ok, vet dette ikke er leker, men er rart hva en hund kan bli engasjert av.. :D)

skal forresten ned på rema og kjøpe smårettbacon eller skinke etterpå, så får vi se om kontakten kommer :)

Ingenting funker..Skal sette meg ned seinere i kveld nå, og fundere=P HeHe...

Prøve disse sokkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke bare å ha en leike som er artig. Du må gjøre den artig også. Nå har jeg ikke drakamp eller ballkasting osv med Tinka lengre, men da jeg hadde det spilte det liten rolle hva jeg kastet eller dro med, det var selve det å hente og å dra som var morsomt. :wink:

Om han ikke føler for å jobbe for leker, men du vil at han skal det - ja, da får du lære han at å leke er moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som funka på setteren min var leke med pinne (som i drakamp), evt kunne hun nedverdige seg til å leke med to sokker jeg hadde knytt sammen på midten...... Krever MYE arbeid fra din side også, det er du som må gjøre leken artig, ikke leken i seg selv. Gjerne dra den mye langs bakken så du trigger jaktlysten i ham, de har mer jage enn fange/drepe i seg vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta
Eneste som funka på setteren min var leke med pinne (som i drakamp)' date=' evt kunne hun nedverdige seg til å leke med to sokker jeg hadde knytt sammen på midten...... Krever MYE arbeid fra din side også, det er du som må gjøre leken artig, ikke leken i seg selv. Gjerne dra den mye langs bakken så du trigger jaktlysten i ham, de har mer jage enn fange/drepe i seg vettu :D[/quote']

DET prøvde jeg sist gang..ikke sist gang, men gangen før sist gang..Det med jaktlysten altså..Men synns ikke det funket helt=P

Selvfølgelig må jeg gjøre leiken spennende og ikke lå han holde på med den 24 timer i døgnet!! =P

Men jeg? Spennende? No Way!

Problemet ligger vell i meg :oops: :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET prøvde jeg sist gang..ikke sist gang, men gangen før sist gang..Det med jaktlysten altså..Men synns ikke det funket helt=P

Selvfølgelig må jeg gjøre leiken spennende og ikke lå han holde på med den 24 timer i døgnet!! =P

Men jeg? Spennende? No Way!

Problemet ligger vell i meg :oops: :):)

*glis*

Det er da du spretter ned i lekestilling med sokkene (som enda ikke er full i slev) i kjeften, slenger dem rundt, drar i dem med slangebevegelser på bakken med hånden, bråsnur, nehe, de få'kke låne dem du, vifter litt til, drar dem lengre bort fra hunden før du "plutselig" får dem til å vifte borti beina hans osvosvosv. Gjerne puffer hunden litt i siden, drar litt i labber og hale, brumler lekent, spretter unna, agerer enda mer lekestilling og styrer på...

Det skal gå altså :D:):)

Hvordan leker han med andre hunder, er det noe du kan "låne" derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

*glis*

Det er da du spretter ned i lekestilling med sokkene (som enda ikke er full i slev) i kjeften, slenger dem rundt, drar i dem med slangebevegelser på bakken med hånden, bråsnur, nehe, de få'kke låne dem du, vifter litt til, drar dem lengre bort fra hunden før du "plutselig" får dem til å vifte borti beina hans osvosvosv. Gjerne puffer hunden litt i siden, drar litt i labber og hale, brumler lekent, spretter unna, agerer enda mer lekestilling og styrer på...

Det skal gå altså :):P:D

Hvordan leker han med andre hunder, er det noe du kan "låne" derfra?

HeHe..Han er ganske leiken her hjemme shø..MEN på ukjente plasser som kalles borte er skummelt og leke på=O

MN!!! Skal gjøøre mitt beste :D Mil oleker med andre hunder? Løpe rundt og rundt til en av de eller begge tryner=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

*glis*

Det er da du spretter ned i lekestilling med sokkene (som enda ikke er full i slev) i kjeften, slenger dem rundt, drar i dem med slangebevegelser på bakken med hånden, bråsnur, nehe, de få'kke låne dem du, vifter litt til, drar dem lengre bort fra hunden før du "plutselig" får dem til å vifte borti beina hans osvosvosv. Gjerne puffer hunden litt i siden, drar litt i labber og hale, brumler lekent, spretter unna, agerer enda mer lekestilling og styrer på...

Det skal gå altså :):P:D

Hvordan leker han med andre hunder, er det noe du kan "låne" derfra?

HeHe..Han er ganske leiken her hjemme shø..MEN på ukjente plasser som kalles borte er skummelt og leke på=O

MN!!! Skal gjøøre mitt beste :D Mil oleker med andre hunder? Løpe rundt og rundt til en av de eller begge tryner=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*glis*

Det er da du spretter ned i lekestilling med sokkene (som enda ikke er full i slev) i kjeften, slenger dem rundt, drar i dem med slangebevegelser på bakken med hånden, bråsnur, nehe, de få'kke låne dem du, vifter litt til, drar dem lengre bort fra hunden før du "plutselig" får dem til å vifte borti beina hans osvosvosv. Gjerne puffer hunden litt i siden, drar litt i labber og hale, brumler lekent, spretter unna, agerer enda mer lekestilling og styrer på...

Det skal gå altså :):P:D

Hvordan leker han med andre hunder, er det noe du kan "låne" derfra?

:D jeg bare ser for meg christine på trening, hoppende rundt med en sokk i munnen, mens hun desperat prøver og få milo med på leken. milo på sin side, ser mer ut som om han ønsker at det kan åpne seg et hull i bakken for han. :)

må huske det der, til neste gang ask er vanskelig og få kontakt med/ leke med :) selv om det er et problem jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mann som trener hunden sin i klasse 3 med en oppvaskbørste, så fantasien stopper ingen :)

Chicka er heller ikke leken, og det eneste jeg kan bruke er en tauknute eller en ball md tråd i, tar ikke lang tid før hun er nada interssert i dem heller. :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...