Mollymor Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Hvordan leser jeg denne fargen? AyAy BBEE KbrKbr Jeg tror jeg forstår det, men vil gjerne høre med de av dere som kan gener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Stella Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Om ikke jeg tar feil er dette en brindlet hund, der brindlefargen er svart, og hunden bærer ikke på brunt (BB) eller ressesivt gult (EE). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 15. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Enig, brindle. Og hunden vil ikke kunne gi fawn/rød/gul avkom (ettersom hva det kalles i rasen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mollymor Skrevet 15. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2014 Slik leser jeg det også: AyAy = fawn, sable BB = sort EE = ikke gul KbrKbr = brindle Ser på bilder og synes fawn og sable ser ut som gule farger. Hun er en slags gull/gylden farge, men har lite striper i bunnfargen, så hun er vel en reverse brindle?? Så hunden er definitivt sort brindle som det da heter i min rase, men hva kaller jeg fargen i bunn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karianski Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Jeg låner denne litt jeg Kan noen forklare meg hva som skjer hvis man parrer en med BBEE med BbEe? BBEE betyr vel at hunden kun bærer svart, så valpene blir kun svarte. Men vil de bære andre farger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 15. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2014 Bb er sort, bærer av brunt i hvert fall. Hvis du parer en BBEE med en BbEe vil du få sorte hunder som kan bære brunt og gult (dvs hvit, aprikos, rød og krem). Fargekart hos Vetgen (som tester farger for pudler i hvertfall) her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts