Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke rase er dette?

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet
Unnskyld.. men det er den STYGGESTE hunden jeg noen gang har sett! Til og med værdens styggeste hund er penere!

Tenk vis det er noen som har sånn hund her inne og ser dette da?

Det der var frekt sakt.. Hva hadde du sakt om noen sa det om din hund da`?

Skrevet

Smaken er som baken, den er delt.

Skrevet

Tja, heldigvis er folk forskjellige - hvis ikke hadde omplasseringsenterene vært fulle av "stygge" hunder folk ikke likte. Jeg vet om flere raser som folk her inne har som jeg synes er utrolig stygge - og jeg regner med det finnes folk som synes mine favorittraser er stygge. Ser ikke problemet med det, som sagt, folk er forskjellige - heldigvis!

Man skal ikke ta seg nær av sånt. :P

Skrevet

mulig det,... men enkelte raser er fæle..!

Jeg lever med alt folk(ikke alle da, men endel!!!!) mener om blanidngs hunder, at de ikke skulle ha vært født, at de er kjøtere, bastarder o.l

Hvis vi med blandings hund skal akseptere andres mening, bør de med rashund også akseptere hva vi mener om enkelte raser !

Skrevet

Vel, siden bildet er hentet fra en kennel som driver oppdrett av japanese chin så er det kanskje logisk å anta at det er det det er?

Et ungt og/eller nedrøyta eksemplar, kanskje?

---

- Til den som syntes dyret var stygt: Hvilken glede har du av å komme med sånne ytringer? (Og hva får deg til å tro at noen er interessert i hva du måtte mene om hva som er pent eller stygt - DET er det jo ingen som spør etter, eller?)

Skrevet

Det er nok Japanese Chin ja ;)

Merkelig å komme med slike utsagn om at hunder er stygge synes jeg, hva i all verden skal det være godt for?

Skrevet

Det finnes raser jeg ikke har helt sansen for når det gjelder utseende + det jeg kan om rasen, og jeg har møtt flere individer av disse rasene. Men så lenge dette er et friskt individ (som ikke er aggresiv og ustabil) så har jeg faktisk aldri møtt en eneste hund jeg ikke syns er vakker!

Jeg vet at det er mange som synes både boxere og fransk bulldog ser helt grusomme ut (med inntrykt tryne osv.), og det aksepterer jeg uten problem, men det er ikke artig å høre det. Sier noen at boxere generelt er stygge, så tenker jeg med en gang at her er det noen som syns min lille go-gutt, den snilleste jeg vet om, så vakker at han får meg til å smile selv når han ligger i kurven sin å sover, en gledesspreder av en annen verden, er STYGG. Jeg syns man kan holde sånt for seg selv, rett og slett fordi folk er glade i hundene sine, og hva er mer sårende enn å høre noen si noe stygt om din egen familie?

Men nok om det. Tilbake til temaet! Jeg tror også det er en japanese chin, selv om den så litt annerledes ut en de man er vant med å se. ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg syns hunden var søt jeg, men jeg bare lurte på hvilke rase det var, siden jeg syntes ikke at det ligna på JC

Skrevet

Synes det er greit om sige sin mening om man synes en rase er stygg.. Ikke alle har samme smak jo :D

Hvis jeg så en hund som jeg virkelig ikke kunne se det fine i, hvorfor skulle jeg da sige at den var flott hvis jeg ikke synes det. Hvis noen skrev her inne at schæferen var den styggeste hunden av alle, da ville jeg da ikke tage det til mig, hvorfor skulle jeg det. Det må personen jo om. Synes det er bra at folk har forskellige meninger og tør og sige det ;)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke blitt sint hvis noen kallte min rase stygg, hvorfor skulle jeg det? Jeg har min rase fordi at JEG syns den var pen :D ikke fordi at "alle andre ville sikkert like den"

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...