Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke rase er dette?

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet
Unnskyld.. men det er den STYGGESTE hunden jeg noen gang har sett! Til og med værdens styggeste hund er penere!

Tenk vis det er noen som har sånn hund her inne og ser dette da?

Det der var frekt sakt.. Hva hadde du sakt om noen sa det om din hund da`?

Skrevet

Smaken er som baken, den er delt.

Skrevet

Tja, heldigvis er folk forskjellige - hvis ikke hadde omplasseringsenterene vært fulle av "stygge" hunder folk ikke likte. Jeg vet om flere raser som folk her inne har som jeg synes er utrolig stygge - og jeg regner med det finnes folk som synes mine favorittraser er stygge. Ser ikke problemet med det, som sagt, folk er forskjellige - heldigvis!

Man skal ikke ta seg nær av sånt. :P

Skrevet

mulig det,... men enkelte raser er fæle..!

Jeg lever med alt folk(ikke alle da, men endel!!!!) mener om blanidngs hunder, at de ikke skulle ha vært født, at de er kjøtere, bastarder o.l

Hvis vi med blandings hund skal akseptere andres mening, bør de med rashund også akseptere hva vi mener om enkelte raser !

Skrevet

Vel, siden bildet er hentet fra en kennel som driver oppdrett av japanese chin så er det kanskje logisk å anta at det er det det er?

Et ungt og/eller nedrøyta eksemplar, kanskje?

---

- Til den som syntes dyret var stygt: Hvilken glede har du av å komme med sånne ytringer? (Og hva får deg til å tro at noen er interessert i hva du måtte mene om hva som er pent eller stygt - DET er det jo ingen som spør etter, eller?)

Skrevet

Det er nok Japanese Chin ja ;)

Merkelig å komme med slike utsagn om at hunder er stygge synes jeg, hva i all verden skal det være godt for?

Skrevet

Det finnes raser jeg ikke har helt sansen for når det gjelder utseende + det jeg kan om rasen, og jeg har møtt flere individer av disse rasene. Men så lenge dette er et friskt individ (som ikke er aggresiv og ustabil) så har jeg faktisk aldri møtt en eneste hund jeg ikke syns er vakker!

Jeg vet at det er mange som synes både boxere og fransk bulldog ser helt grusomme ut (med inntrykt tryne osv.), og det aksepterer jeg uten problem, men det er ikke artig å høre det. Sier noen at boxere generelt er stygge, så tenker jeg med en gang at her er det noen som syns min lille go-gutt, den snilleste jeg vet om, så vakker at han får meg til å smile selv når han ligger i kurven sin å sover, en gledesspreder av en annen verden, er STYGG. Jeg syns man kan holde sånt for seg selv, rett og slett fordi folk er glade i hundene sine, og hva er mer sårende enn å høre noen si noe stygt om din egen familie?

Men nok om det. Tilbake til temaet! Jeg tror også det er en japanese chin, selv om den så litt annerledes ut en de man er vant med å se. ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg syns hunden var søt jeg, men jeg bare lurte på hvilke rase det var, siden jeg syntes ikke at det ligna på JC

Skrevet

Synes det er greit om sige sin mening om man synes en rase er stygg.. Ikke alle har samme smak jo :D

Hvis jeg så en hund som jeg virkelig ikke kunne se det fine i, hvorfor skulle jeg da sige at den var flott hvis jeg ikke synes det. Hvis noen skrev her inne at schæferen var den styggeste hunden av alle, da ville jeg da ikke tage det til mig, hvorfor skulle jeg det. Det må personen jo om. Synes det er bra at folk har forskellige meninger og tør og sige det ;)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke blitt sint hvis noen kallte min rase stygg, hvorfor skulle jeg det? Jeg har min rase fordi at JEG syns den var pen :D ikke fordi at "alle andre ville sikkert like den"

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...