Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke rase er dette?

Jeampi

Recommended Posts

Unnskyld.. men det er den STYGGESTE hunden jeg noen gang har sett! Til og med værdens styggeste hund er penere!

Tenk vis det er noen som har sånn hund her inne og ser dette da?

Det der var frekt sakt.. Hva hadde du sakt om noen sa det om din hund da`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, heldigvis er folk forskjellige - hvis ikke hadde omplasseringsenterene vært fulle av "stygge" hunder folk ikke likte. Jeg vet om flere raser som folk her inne har som jeg synes er utrolig stygge - og jeg regner med det finnes folk som synes mine favorittraser er stygge. Ser ikke problemet med det, som sagt, folk er forskjellige - heldigvis!

Man skal ikke ta seg nær av sånt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det,... men enkelte raser er fæle..!

Jeg lever med alt folk(ikke alle da, men endel!!!!) mener om blanidngs hunder, at de ikke skulle ha vært født, at de er kjøtere, bastarder o.l

Hvis vi med blandings hund skal akseptere andres mening, bør de med rashund også akseptere hva vi mener om enkelte raser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden bildet er hentet fra en kennel som driver oppdrett av japanese chin så er det kanskje logisk å anta at det er det det er?

Et ungt og/eller nedrøyta eksemplar, kanskje?

---

- Til den som syntes dyret var stygt: Hvilken glede har du av å komme med sånne ytringer? (Og hva får deg til å tro at noen er interessert i hva du måtte mene om hva som er pent eller stygt - DET er det jo ingen som spør etter, eller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes raser jeg ikke har helt sansen for når det gjelder utseende + det jeg kan om rasen, og jeg har møtt flere individer av disse rasene. Men så lenge dette er et friskt individ (som ikke er aggresiv og ustabil) så har jeg faktisk aldri møtt en eneste hund jeg ikke syns er vakker!

Jeg vet at det er mange som synes både boxere og fransk bulldog ser helt grusomme ut (med inntrykt tryne osv.), og det aksepterer jeg uten problem, men det er ikke artig å høre det. Sier noen at boxere generelt er stygge, så tenker jeg med en gang at her er det noen som syns min lille go-gutt, den snilleste jeg vet om, så vakker at han får meg til å smile selv når han ligger i kurven sin å sover, en gledesspreder av en annen verden, er STYGG. Jeg syns man kan holde sånt for seg selv, rett og slett fordi folk er glade i hundene sine, og hva er mer sårende enn å høre noen si noe stygt om din egen familie?

Men nok om det. Tilbake til temaet! Jeg tror også det er en japanese chin, selv om den så litt annerledes ut en de man er vant med å se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Synes det er greit om sige sin mening om man synes en rase er stygg.. Ikke alle har samme smak jo :D

Hvis jeg så en hund som jeg virkelig ikke kunne se det fine i, hvorfor skulle jeg da sige at den var flott hvis jeg ikke synes det. Hvis noen skrev her inne at schæferen var den styggeste hunden av alle, da ville jeg da ikke tage det til mig, hvorfor skulle jeg det. Det må personen jo om. Synes det er bra at folk har forskellige meninger og tør og sige det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...