Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt provoserende kanskje men......


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Godt at jeg har halsbetennelse slik at jeg må skrive korte setninger.

Slik jeg forsto trådstarter var hun interessert i argumenter for og mot import av nye raser til Norge. Ikke hvilke raser som var best evt verst. Eller hvem som sa hva eller evt som ikke sa hva på andre fora? Eller har jeg misforstått - igjen?

Er det meg du sikter til nå Po??

Eller er det bare jeg som henger meg opp i bagateller igjen??

Jeg kan i allefall ikke se at mitt spørsmål om en ny rase alltid ville forbli frisk skal ha noe med alle andre trådene om hva ulvinne skal eller ikke skal ha å gjøre..

Kjenner du meg igjen forresten?? Nei det gjør du vel ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Er det meg du sikter til nå Po??

Eller er det bare jeg som henger meg opp i bagateller igjen??

Jeg kan i allefall ikke se at mitt spørsmål om en ny rase alltid ville forbli frisk skal ha noe med alle andre trådene om hva ulvinne skal eller ikke skal ha å gjøre..

Kjenner du meg igjen forresten?? Nei det gjør du vel ikke :)

Du må se på siteringen, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok henvisninger og PISS om hva Ulvinne har skrevet inne på Canis.

Som flere andre HER PÅ HUNDESONEN har sagt så er vi ikke på Canis nå...

Ehrem..eller er vi det?Kan jo begynne å lure...

Sånt burdte ikke være lov,og jeg synes virkelig at...

Moderator skulle begynne å kartlegge hvilke mennesker som har problemer med reglene,og vanlig folkeskikk her.

Sånn at de kunne ligge i en faresone for å bli kastet ut herfra.

Dette er sverting av hennes nick,og måten dere skriver på forteller mer om dere enn om henne.Bare så det er sagt..

Hun ønsker en ny start her,men det skal dere selfølgelig sørge for at ikke blir mulig..Mye kjekkere å lage mistro og dritt rundt nicket hennes for at hun skal se ut som en idiot eller??

Her er det faktiskt snakk om å henge ut noen i forhold til hva de har skrevet i et annet forum,hvor dere(som vet hvem det gjelder)så fint forteller åpent om at Ulvinne henger ut sin mor,og hennes andre tråder..osv.

Kan ikke dere bare kutte ut ?

Unnskyld meg..jeg har holdt meg for god til å sprekke på Canis,men se hva dere holder på med?Dere plager andre mennesker.Det provoserer et menneske(meg) som aldri har sett vedkommende,eller vet hvem det er!

Jeg har følgt med på DEN BERØMTE CANIS fra det startet,og det er ikke vanskelig å se hvem folk er,og hvilken tone de liker å ha.

Veldig taktsik å henge ut andre i det du forteller hvem dem har hengt ut.

Tar jo aldri slutt.

Kaste stein i GLASSHUS!

Nei nå har jeg faktisk sett endel kvalmende teite innlegg etterhvert her også, dessverre...Og det rare er at de faktiskt oftest er Canis,Canis,Canis..

Canis blir en sykdom på dette forumet,moderator burdte jobbe for å motarbeide denne pesten før det sprer seg og skaper mistrivsel.

Kan dere ikke like gjerne ta på COPY/PASTE og rett og slett LIME inn alle Ulvinnes innlegg sånn at vi alle kan få se hvor dum hun er????

Skjerp dere...

Nå er jeg møkk lei sånt tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok henvisninger og PISS om hva Ulvinne har skrevet inne på Canis.

Som flere andre HER PÅ HUNDESONEN har sagt så er vi ikke på Canis nå...

Ehrem..eller er vi det?Kan jo begynne å lure...

Sånt burdte ikke være lov,og jeg synes virkelig at...

Moderator skulle begynne å kartlegge hvilke mennesker som har problemer med reglene,og vanlig folkeskikk her.

Sånn at de kunne ligge i en faresone for å bli kastet ut herfra.

Dette er sverting av hennes nick,og måten dere skriver på forteller mer om dere enn om henne.Bare så det er sagt..

Hun ønsker en ny start her,men det skal dere selfølgelig sørge for at ikke blir mulig..Mye kjekkere å lage mistro og dritt rundt nicket hennes for at hun skal se ut som en idiot eller??

Her er det faktiskt snakk om å henge ut noen i forhold til hva de har skrevet i et annet forum,hvor dere(som vet hvem det gjelder)så fint forteller åpent om at Ulvinne henger ut sin mor,og hennes andre tråder..osv.

Kan ikke dere bare kutte ut ?

Unnskyld meg..jeg har holdt meg for god til å sprekke på Canis,men se hva dere holder på med?Dere plager andre mennesker.Det provoserer et menneske(meg) som aldri har sett vedkommende,eller vet hvem det er!

Jeg har følgt med på DEN BERØMTE CANIS fra det startet,og det er ikke vanskelig å se hvem folk er,og hvilken tone de liker å ha.

Veldig taktsik å henge ut andre i det du forteller hvem dem har hengt ut.

Tar jo aldri slutt.

Kaste stein i GLASSHUS!

Nei nå har jeg faktisk sett endel kvalmende teite innlegg etterhvert her også, dessverre...Og det rare er at de faktiskt oftest er Canis,Canis,Canis..

Canis blir en sykdom på dette forumet,moderator burdte jobbe for å motarbeide denne pesten før det sprer seg og skaper mistrivsel.

Kan dere ikke like gjerne ta på COPY/PASTE og rett og slett LIME inn alle Ulvinnes innlegg sånn at vi alle kan få se hvor dum hun er????

Skjerp dere...

Nå er jeg møkk lei sånt tull.

vel..

er vel enig i at man ikke skal blande inn hva en person har sagt på andre fora, men noen av svarene her er jo basert på det Ulvinne selv skriver i sitt første svar i denne diskusjonen.

..men man kunne nok ønske at flere holdt seg stramt og snevert til startspørsmålet i enhver diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok henvisninger og PISS om hva Ulvinne har skrevet inne på Canis.

KLIPP

Sånt burdte ikke være lov,og jeg synes virkelig at...

Moderator skulle begynne å kartlegge hvilke mennesker som har problemer med reglene,og vanlig folkeskikk her.

Sånn at de kunne ligge i en faresone for å bli kastet ut herfra.

KLIPP

Her er det faktiskt snakk om å henge ut noen i forhold til hva de har skrevet i et annet forum,hvor dere(som vet hvem det gjelder)så fint forteller åpent om at Ulvinne henger ut sin mor,og hennes andre tråder..osv.

.

Nå ser ikke jeg noen grunn til at noen skal kastes ut herifra.

Og at man ofte drar inn hva vedkommende har sagt før er vel ikke så rart, hun står vel ved det hun har sagt eller??

En ny start?? Vel alle kan vel skrive hvor de vil, men klart at man begynner å lure enkelte ganger. Folk kan fint bytte meninger, men at alt man mente for bare litt siden er vel drøyt?? En ting er at man kanskje tenker annerledes om forskjellige ting enn det man f.eks gjordet for et år eller ti siden, det er normalt.. Men man kan ikke endre meninger om ALT man har sagt for litt siden... med andre ord hun må vel stå for det hun mener samme om det blei sagt på canis eller her...Nå er det vel uansett ikke ulvinne som var diskusjonen.. så vi burdet kanskje droppe temaet fra nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser ikke jeg noen grunn til at noen skal kastes ut herifra.

Og at man ofte drar inn hva vedkommende har sagt før er vel ikke så rart, hun står vel ved det hun har sagt eller??

En ny start?? Vel alle kan vel skrive hvor de vil, men klart at man begynner å lure enkelte ganger. Folk kan fint bytte meninger, men at alt man mente for bare litt siden er vel drøyt?? En ting er at man kanskje tenker annerledes om forskjellige ting enn det man f.eks gjordet for et år eller ti siden, det er normalt.. Men man kan ikke endre meninger om ALT man har sagt for litt siden... med andre ord hun må vel stå for det hun mener samme om det blei sagt på canis eller her...Nå er det vel uansett ikke ulvinne som var diskusjonen.. så vi burdet kanskje droppe temaet fra nå...

Blir ikke dette litt feil å starte med her på sonen ? Det dere refererer til har sansynlig vis blitt skrevet på canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,denne diskusjonen handler ikke om meg.. Og poenget mitt med og beskrive en slik rase var ikke for at noen skulle begynne og finne en rasee til meg(beklager,tok litt feil med henhold til ironi)..

Men at hvis jeg (og flere med meg) øsnmker en slik rase hva er da galt med og "lage" en?

Må si jeg synes det er nesten trist at nicket mitt har en tendens til og dukke opp i diskusjoner om meg og ikke saken,ikke minst for trådstarter.

Gå tilbake til tema er dere snille..

Og Ja,jeg står for det jeg har sagt..Skjønner ikke hva det har med saken og gjøre? Da er dere tilbake til meg,og jeg kan godt forklare meg. Men da kan en av dere som er intr i en forklaring lage en egen tråd som heter "Ulvinne" så kan jeg ta det der..

Jeg for mnin del synes ikke jeg er så intr at jeg trenger en helt egen tråd.. Men meg om det?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,denne diskusjonen handler ikke om meg.. Og poenget mitt med og beskrive en slik rase var ikke for at noen skulle begynne og finne en rasee til meg(beklager,tok litt feil med henhold til ironi)..

Men at hvis jeg (og flere med meg) øsnmker en slik rase hva er da galt med og "lage" en?

Må si jeg synes det er nesten trist at nicket mitt har en tendens til og dukke opp i diskusjoner om meg og ikke saken,ikke minst for trådstarter.

Gå tilbake til tema er dere snille..

Og Ja,jeg står for det jeg har sagt..Skjønner ikke hva det har med saken og gjøre? Da er dere tilbake til meg,og jeg kan godt forklare meg. Men da kan en av dere som er intr i en forklaring lage en egen tråd som heter "Ulvinne" så kan jeg ta det der..

Jeg for mnin del synes ikke jeg er så intr at jeg trenger en helt egen tråd.. Men meg om det?! :)

Vel nå er vel jeg en av de som egentlig i utgangspunktet har driti hvem rase som du bør ha, skal ha osv.. jeg spurte deg om et spm i mitt første innlegg her inne jeg.. men siden noen skreiv et langt innlegg om at noen må kastes ut osv, og sånt, så syns jeg at jeg måtte få si hvorfor det gjerne blir sånn...

For meg er det revnende likegyldig om din rase ikke finnes ennå for å si det sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert tatt opp som en provokasjon, og det er det også ment å være.

Lett ansporet av all åååingen og ohhhingen over ett par "nye" raser som i det siste er "presentert" føler jeg trang til å stille følgende spørsmål?

Hva i all verden er det som er så vanvittig bra med "nye" raser?

I disse trådene så har det vært mye åååing og oooohhhing over søte behårede varianter av arten canis familiaris - nye "raser" - og "sånn må vi ha" og "ja, det er bra med nye raser"........

Hvorfor det? Hva er det som er så bra med nye raser? Hvorfor er det bra at vi får flere raser? Hvorfor er det så bra at noen setter seg ned å designer ulldotter?

Det finnes langt over 400 forskjellige raser i verden - hvorav 80% allerede er totalt unyttige til alt annet enn kos (defenisjon av ordet kos inkluderer også lp og agility til husbruk) - hvorfor i all verden er det da behov for å rope hurra for noe nytt?? (og like ubrukelig om ikke mer ubrukelig enn andre liknende avarter av rasen).

Ser frem til vettuge og velbegrunnede svar på all denne begeistring.

Vell jeg må ærlig si at jeg kan styre min begeistring for nye raser, men så har jeg jo også en forholdsvis "ny/liten" rase i Norsk standar :roll: .. Men så er det ei heller en kose hund.

Jeg har problemer med å se behovet for å lage eks de forsjellige puddel-blandingene som har blitt til. Ja, jeg syns labradoddel (eller hva nå den heter) hva en god tanke når det startet, men så ble jo den desverre "poppis" pga den var spesiell. Annet eks er Alaska Husky som dem faktisk har, til en viss grad, klart å holde i miljøet antaglivis pga den er krevene og har ikke noe spesiellt uteseende.

Personlig så greier jeg fint å styre min begreisning og "ny" raser, med mindre dem da har ett formål den faktisk kan brukes til som den er utrolig godt utvikklet til! Og som bevares til dette formålet.

Det jeg syns er morrsomt med slike "nye" raser er den ville skrytingen. (nå er ikke alle disse rasene ny, men jeg tar dem med)

eks. Buhund har blitt brukst som Narkotika hund og egner seg til formålet (den info jeg kan finne om dette er for mange år siden om en hund...)

eks. Cannanhund har blitt brukt til politihund og egner seg til formålet i hjemmlandet. (men hva var da formålet med politihund i landet? Neppe de samme kriteriene som vi har)

eks den tidligere nevnte vokterhund rasen: Hva skal vi med en hund som er en "ulvedreper?" Kan ikke si vi har så mange ulver i norge at vi bør innføre denne rasen for å jage, og hva slags kamp/vokter lyst innehar en rase som faktisk tar opp denne utfordringen. Hvor er terskelen dens for å faktisk ta opp en kamp? Det er ikke bare-bare å ha en slik hund...

Min mening: Blir ikke hunden framavlet til ett spesiellt formål(som det er bruk for!!) så er det ikke nødvendig å avle fram denne nye rasen. Da er det bedre å forbedre det man alt har. jeg tror faktisk det vil lønne seg i lengden siden man faktisk har en viss kontroll på sykdombilde, mentalitet og kan starte forbedrene avl. man slipper overraskelser som nye raser gjerne fører med seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er vel jeg en av de som egentlig i utgangspunktet har driti hvem rase som du bør ha, skal ha osv.. jeg spurte deg om et spm i mitt første innlegg her inne jeg.. men siden noen skreiv et langt innlegg om at noen må kastes ut osv, og sånt, så syns jeg at jeg måtte få si hvorfor det gjerne blir sånn...

Hva spurte du meg om? Jeg kommer ikke til og kreve deg kastet ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nå må dere gi dere.Slette tråden???Jeg er så møkk lei av denne trådslett tingen,hvorfor kan vi ikke stå for det som er skrevet??

Kremt, ulvinne,jeg tror ikke det hadde vært så sundt å startet en tråd om deg,det blir for personlig.

Og det er helt vanlig at noen tråder tar andre retninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nei,nå må dere gi dere.Slette tråden???Jeg er så møkk lei av denne trådslett tingen,hvorfor kan vi ikke stå for det som er skrevet??

Kremt, ulvinne,jeg tror ikke det hadde vært så sundt å startet en tråd om deg,det blir for personlig.

Og det er helt vanlig at noen tråder tar andre retninger. :)

1. Hvor mange innlegg i denne tråden er relatert til tråstarters innlegg?

2. Hvor mange innlegg er relatert til/angrep på person?

3. Jeg forsto ikke u.'s innlegg som et ønske om en ny persondiskusjon, snarere det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at noen er flinke til å plukke ut en setning og to i et innlegg,for så å henge seg oppi den og glemme resten

Poenget i dette innlegget var at det ble spydigheter og uthenging av omtalte.Noe jeg og sikkert andre også synes er unødvendig.

Dette er ikke den eneste tråden, syns jeg å huske,at enkelte er så snille å dra frem Ulvinnes meninger,eller forsøk på å sverte nicket.

Ellerkanskje bare kose seg med å rotte seg sammen mot henne.

Det blir ofte den tonen at:

Jamen du Ulvinne bør jo bare huske på hva du har sagt før..eller

Ja denne tråden har vi sett fra deg før...du prøver deg igjen ja..osvosv

Istedet for å holde seg nøytral og enten svare på det som er tema,eller finne en annen tråd.Er vel ikke så vanskelig?

Synes selfølgelig at det skulle være unødvendig å kaste noen ut,men det jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg var ikke bare det.

Er fullt klar over at det jeg skriver om nå er helt bort ifra tema,

men hvem bestemmer at jeg ikke kan gjøre det,når det jeg skriver om faktiskt er hold i...Det er jo helt aktuelt tema tydeligvis.

Årsaken til at det blir tatt opp her er fordi det ser ut til å passe seg sånn.

Akkurat i denne tråden faktisk.

Det er klart at folk må stå for det de skriver,men hva i all verden er vitsen å henvise til et annet nettsted for å sverte mennesker på den måten..

Og hvilket merkelig argument er det?

Skulle jeg kaste meg over de mindre likte nickene jeg har sett før,og fortelle alle her inne om deres innlegg og meninger,fordi at de må da kunne stå for det de mener og skriver.

Nei det ser jeg ikke som en nødvendighet,alvorligt talt.

Det er ikke det det er snakk om.Som sagt er vi ikke på Canis,men det er jo tydelig at flere ikke skjønner det..og at det er behov for å nærmest forfølge mennesker,med deres meninger og tidligere innlegg fordi man irriterer seg synes jeg er synd.

Nå er jeg ferdig på denne tråden.Har sagt det jeg tenker.

Og overlater TEMA til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men er det noen vits i å late som Canis ikke eksisterer, når folk bruker samme nick både her og der? Da regner jeg, og sikkert andre med, at man ønsker å stå for det samme begge steder. Eller?

De fleste her inne bruker seg selv i varierende grad for å illustrere eksempler, noe som også er blitt gjort i denne tråden. Da er det jo naturlig at man svarer ut fra det? Eller?

Er noen tøff nok til å tåle litt trøkk om egen person, så får jo det bli opp til vedkommende - det er realt nok det, å stå for egne meninger; det er ganske flott faktisk :-)

Men da må det jo være mulig å komme med motargument også for andre, uten å måtte tenke på å beskytte noen mot seg selv og uten at andre påtar seg rollen som den omdiskutertes "beskytter"? Er man med på å leke, så er leken åpen for alle.

Når man lufter kontroversielle meninger og ønsker seg hunder med egenskaper som er omdiskuterte, så får man tåle å høre tilbake av andre at det ikke er det lureste for en som er fersk med hund og sliter med langt enklere problemer.

Selv pleide jeg da å få så ørene flagret in persona, da jeg var i hundeklubb og på trening, og hadde meninger som ikke var så godt gjennomtenkte eller bare protester for å protestere - det hørte liksom med. Og dæven så mye man lærer av det, kontra de jatte med-instruktørene som det er blitt ganske mange av etterhvert. Det går nemlig an å lære av andres erfaringer; feil andre har gjort før deg, uten hele tiden å måtte lære av egne feil....

Men det ER ulike måter å snakke til folk på... det er jeg enig i. Så da kan vi kanskje bevege oss tilbake til det egentlige temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Det er vel lite som tar fokus mer vekk fra det opprinnelige temaet enn en debatt rundt deltakerne i en diskusjon. For den som starter tråden må dette være ganske frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel egentlig ikke så veldig over det. Mange av de nye rasene er veldig søte. Men jeg vil ikke at det skal bli lagd flere motehunder. Hvis det først skal avles frem nye hunder, burde de ha spesielt gode egenskaper og det burde være en god grunn til at akkuratt den rasen ble til. At den er søt holder ikke.

Men jeg er redd det kommer til å komme en ny bitteliten motehund, som vil ta over etter chihuahua. Og da blir det plutselig en haug med annonser med chi til omplassering. Noe sier meg at det kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inustaffen har helt rett, hold dere til tema.

Men jeg må bare si; hadde ingen virkelig reagert om jeg sa på et forum at jeg klikkertrente, og på et annet at jeg tok hunden fysisk hver trening?

Men igjen, dette er et forum om SAK, og ikke person, så fint om dere går tilbke til tema, ellers blir tråden dessverre stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du en dårlig jobb...

Du kan ikke be folk bytte tema,for så og kommentere grunnen til at folk vil ha tråden slettet...

Er du Moderator så skal du ikke oppmuntre til sånt..

En dårlig jobb?

Når folk ber om å få tråder stengt (vi sletter ikke med mindre det er veldig gode grunner for det), så er det noe vi ser an. Og jeg ser ikke noe i denne tråden som skal få den stengt, med mindre folk fortsetter å snakke om person og ikke sak. Det sa jeg også i det forrige innlegge mitt. Jeg har ikke bedt noen om å bytte tema, men jeg har bedt alle sammen fortsette med TEMAET, og ikke hvem som kan finne passende rase til deg, eller hva du nå evt. har skrevet på Canis eller andre steder. MEN jeg ville bare få frem at jeg hadde nok nevnt noe lignende om det var meg selv, altså, om noen skrev på et forum at de slet med at hunden gjetet, og så skrev at de ville kjøpe seg gjeterhund som neste hund :)

Men som sagt er det ikke det denne tråden handler om, men nye raser, så derfor; hold dere til tema.

Hvis noe er uklart så bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perolav

Joda det beste er jo om man holder seg til tråden :lol:

Men litt ot: Du har vel noen ganger postet deg litt bort du også :D

Ser ikke problemet,men er jo ganske så liberal av meg da :D

Så får vel trådstarteren klage om dette ble for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...