Gå til innhold
Hundesonen.no

en understimulert border collie, TRUSSEL for tisper


~Marlene~

Recommended Posts

en stygg border collie tispe sto i hundegården til naboen, jeg mista taket å sklei på på isen å mista bandet, til mira. så mira gikk for å hilse. bcn fløg i hundegård døra å utvida den helt i den farta å denga i hundegård døra miras fot satt litt fast . hu røska seg løs:cry:

stakkar gojenta mi, halta å peip! :)

jeg var helt ifra meg.

hvorfor kan ikke den hunden skytes den er LIVFSFARLIG for andre hunder å sikkert mennesker også! den virker helt understimulert :D

ps: Det går bra med mira nå :wink:

men hun Haltet å jeg trodde hun hadde knekt foten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stygg border collie tispe sto i hundegården til naboen, jeg mista taket å sklei på på isen å mista bandet, til mira.  så mira gikk for å hilse. bcn fløg i hundegård døra å utvida den helt i den farta å denga i hundegård døra miras fot satt litt fast . hu røska seg løs:cry:  

stakkar gojenta mi, halta å peip! :)  

jeg var helt ifra meg.

hvorfor kan ikke den hunden skytes den er LIVFSFARLIG for andre hunder å sikkert mennesker også! den virker helt understimulert :D  

ps: Det går bra med mira nå :wink:  

men hun Haltet å jeg trodde hun hadde knekt foten :D

håper virkelig du har mer på den hunden en det?! kan fortelle deg at ask ville reagert på akkurat samme måte! enkelte hunder liker bare ikke at det kommer en vilt fremmed hund inn på dens territorium, hvertfall når hunden som bor der e "fanget" og "inntrengeren" er løs!

så og si at den hunden burde vært skutt, den blir for drøy, hvertfall om dette er det eneste den har gjort!! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig du har mer på den hunden en det?! kan fortelle deg at ask ville reagert på akkurat samme måte! enkelte hunder liker bare ikke at det kommer en vilt fremmed hund inn på dens territorium, hvertfall når hunden som bor der e "fanget" og "inntrengeren" er løs!

så og si at den hunden burde vært skutt, den blir for drøy, hvertfall om dette er det eneste den har gjort!! [-X

den er helt ødelagt vil jeg si: står kun i hundegården.den er jo en gjeter hund! hvorfor har de en slik hund om den ikke får aktivitet!

uler hele natta..den virker helt nervøs å STRESSA! :D

syns synd i den

å ja det var ikke meninga å si den skulle vært skutt, men jeg var sint når jeg skrev innlegget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stygg border collie tispe sto i hundegården til naboen, jeg mista taket å sklei på på isen å mista bandet, til mira.  så mira gikk for å hilse. bcn fløg i hundegård døra å utvida den helt i den farta å denga i hundegård døra miras fot satt litt fast . hu røska seg løs:cry:  

stakkar gojenta mi, halta å peip! :)  

jeg var helt ifra meg.

hvorfor kan ikke den hunden skytes den er LIVFSFARLIG for andre hunder å sikkert mennesker også! den virker helt understimulert :D  

ps: Det går bra med mira nå :wink:  

men hun Haltet å jeg trodde hun hadde knekt foten :D

Jeg har lest innlegget flere ganger og kan ikke forstå hva som var galt med bc'en? VET du at hunden er understimulert, eller var det bare noe du plutselig fant ut i border colliens oppførsel? Kanskje du ikke har en hund som er like ivrig etter å hilse som både jeg og sikkert mange andre har. Hvordan kan du vite at border collien ville ha skadet noen hunder? Har du sett hunden løs med andre hunder? Eller har du hatt den løs med din egen?

Og å si at hunden "sikkert er agressiv mot mennesker også" blir litt drøyt, om du ikke kan bevise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sosiale og trivelige rottweiler som er avslappet og snill til vanlig forvandles også til et monster om hun blir plassert i en hundegård og en fremmed hund springer opp til henne uten at jeg er tilstede...

og forsåvidt ville de 4 andre reagert på samme måte.

Men det er klart, om det er slik at denne hunden aldri får gjøre annet enn å stå i hundegård, så er det veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva du skriver, så er det jo san en hver hund hadde reagert i en sånn sitvasjon. Hundegården er jo hans sted. Og det er klart han reagere sånn, når en fremed hund kommer løpene mot hans hage, og han sitt eget område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine hunder hadde også prøvd å komme seg ut om det hadde kommet en fremmed hunder bort til hundegården de står i av og til.

og ikke minst bjeffet som noen idioter.

men det er jo helt normal oppførsel når de ser andre hunder i hagen her, eller katter for den delen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo, vorstehen ville også blitt spinnvill, bjeffa og oja seg om en fremmed hund kom bort til hundegården. Og han ville også ha prøvd å komme seg ut. Det er jo ikke dens feil at andre mister hunden sin?

Og å si at den burde være skutt? Og at den har det forferdelig? Vet du dette, eller tipper du? Noen tror sikkert at vorstehen har det ille som står i hundegård eller i bånd ofte - og så ser ikke de at den er på fjellet både på dagtid og på kveldstid når de er på jobb, eller når de spiser middag, sover middag - eller etter sengetid tilogmed. For det de ser ham, er nettopp når han står i hundegården eller i bånd - og når folk eller hunder kommer i nærheten av hundegården eller båndet blir han stressa - så de tror kanskje han er understimulert - og så er han i realiteten en av de jakthundene som får flest timer løs i marka, og flest dager i året på jakt - noe han elsker. Jeg håper du virkelig vet mye om denne eieren og denne hunden før du uttaler deg så negativt om ham på nettet - at det ikke bare er gjetting fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til og med min lille søte uskyldige cavalier hann hadde reagert på den måten om han hadde stått i en hunde gård/i bånd og det kom en annen hund løpende inn på hans eiendom...

Han har det ikke vondt,er ikke understimulert og ikke aggresiv!

Men det er jo naturlig å forsvare seg/eiendomen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg er i så fall glad for at du ikke bor i nabolaget her - for hadde du tryna på isen her, slippi bikkja og den hadde elga bort til hundegården her så hadde hele "mørdarbanden" her gjort akkurat det samme som BC'en - og vi har så store masker i hundegården at de mest sannsynlig hadde fått fatt i hunden din skikkelig også...

Det er UHØFLIG av en hund å buse bort som din gjør - og enda mer uhøflig er det når den gjør det på en annens hund territorium.

Nei, oppdra bikkja di til å oppføre seg sivilisert og kjøp deg ispigger til skoa - ha løkka på båndet rundt armen så slipper du sånne hendelser en gang til.

Og jeg antar at du sitter hele dagen å ser på naboens hundegård sånn at du vet med 100% sikkerhet at hunden ikke får hverken tur eller noe annet i løpet av døgnet? Og at du da vet at den løper hele tiden og ser redd og stressa ut liksom..............??????

Hvis det er sånn at du kan bruke hele døgnet til å overvåke naboens hundegård så vil jeg foreslå at du får deg en hobby.

Mulig BC'en er understimulert - men den reagerer faktisk aldeles normalt i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk fint med Mira.. Men det var jo en helt normal reaksjon fra en hund det der! Håper for borderen sin skyld at den får litt å gjøre i løpet av dagen, men å forsvare sitt territorium er ingen stress handling (som regel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stygg border collie tispe sto i hundegården til naboen, jeg mista taket å sklei på på isen å mista bandet, til mira. så mira gikk for å hilse. bcn fløg i hundegård døra å utvida den helt i den farta å denga i hundegård døra miras fot satt litt fast . hu røska seg løs:cry:

stakkar gojenta mi, halta å peip! :lol:

jeg var helt ifra meg.

hvorfor kan ikke den hunden skytes den er LIVFSFARLIG for andre hunder å sikkert mennesker også! den virker helt understimulert :D

Jeg skjønner at dette var skremmende for deg, men mener du virkelig at hunden burdet skytes?? Det høres så idiotisk ut at jeg ikke får sagt det engang. For det første så er det mange hunder som ikke ville likt å fått en fremmed hund helt innpå seg uansett hundegård eller ikke...

En annen ting er at du kan umulig vite om bikkja var understimulert eller ikke..

Som sagt skjønner at du blei skremt, men det er lov å tenke litt klart for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...